Gå til innhold

Guttejenter og jentegutter

Anbefalte innlegg

Tja, i hvertfall sånne egenskaper som omsorg. Men jeg tror "myke menn" har blitt mye mer akseptert nå enn før da. Det er lov å gråte osv. Og gutter har jo nå lov å pynte seg mye mer enn før, sminke seg og greier.

Men om du har fulgt med på Farmen, så synes jeg han jarl er ganske jentegutt, i negativ forstand. Han er for stakkarslig til å jobbe, og vil helst bare sitte inne og slappe av. Og dette hadde kanskje vært mer akseptert fra en jente. Men slike egenskaper vil vi kanskje ikke ha hos menn?

Men er det så jentete å ikke ville jobbe og yte da? Synes nå vi damer yter ganske mye sånn til hverdags. Vi jobber, vi bærer barn, vi føder barn, vi tar som regel brorparten av husarbeidet og barnestellet.

Syte, det gjør nå absolutt mennene også!!!

Fortsetter under...

Vel... vi kommer til å oppfordre guttungen til å ikke bare leke med biler, men også dukker. Og vi skal nøytralisere jenteleker og gutteleker. Så hvis han ønsker seg dukkehus, skal han med glede få det til bursdag eller jul. Om han ønsker seg monster-leker, skal han versågog få lov til det ;) det er det samme for oss :)

Annonse

Gjest Elextra

Ja, dessverre. Men jeg sitter igjen med spørsmålet; hvorfor er det slik? Og kan vi gjøre noe for å endre det?

Jeg har ikke løsningen.

Når likestillingen har kommet litt lenger får kanskje de tradisjonelt feminine verdiene høyere status. Og etterhvert vil man kanskje ikke tenke på dem som typisk feminine?

Tja, gubbelure og jeg tenker nok i blant at vi kommer til å få to svigersønner når den tid kommer..... :-) Lillebror her er nok preget av Storesøster og kler seg ut med kjole, sminke og smykker. I går da han skulle velge seg lørdagssnop, valgte han en Bratz godteri lip-gloss. Han vil gjerne ha hestehale osv.

Og foreløpig får han gjøre som han vil. Han er bare 4 år, og han har sider som helt klart er veldig typisk gutt også. Så vi har heldigvis et avslappet forhold til det.

Men jeg tar meg i å synes det er lettere at storesøster er "barsk" enn at lillebrod gjerne vil låne øredobber til å lekepynte seg med......

Kanskje datteren din skaffer deg en svigerdatter? ;-)

Gjest Ulvinnen

Tja, gubbelure og jeg tenker nok i blant at vi kommer til å få to svigersønner når den tid kommer..... :-) Lillebror her er nok preget av Storesøster og kler seg ut med kjole, sminke og smykker. I går da han skulle velge seg lørdagssnop, valgte han en Bratz godteri lip-gloss. Han vil gjerne ha hestehale osv.

Og foreløpig får han gjøre som han vil. Han er bare 4 år, og han har sider som helt klart er veldig typisk gutt også. Så vi har heldigvis et avslappet forhold til det.

Men jeg tar meg i å synes det er lettere at storesøster er "barsk" enn at lillebrod gjerne vil låne øredobber til å lekepynte seg med......

Da min sønn gikk i barnehagen, ville han også stadig ha hårstrikk. Jeg så ingen grunn til å nekte ham det, jeg tenkte at han kanskje var påvirket av storesøster.

Helt til jeg la merke til at den eneste mannlige ansatte i barnehagen hadde langt hår med strikk i. Den dagen den mannlige ansatte klippet håret, så sluttet junior med strikk også :-)

Annonse

Da min sønn gikk i barnehagen, ville han også stadig ha hårstrikk. Jeg så ingen grunn til å nekte ham det, jeg tenkte at han kanskje var påvirket av storesøster.

Helt til jeg la merke til at den eneste mannlige ansatte i barnehagen hadde langt hår med strikk i. Den dagen den mannlige ansatte klippet håret, så sluttet junior med strikk også :-)

Jeg tror lillebror her er litt inspirert av Johnny Depp i Pirates (of the carribean altså. Ikke voksenutgaven)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...