Gå til innhold

Kjære mammaer, pappaer eller andre som vet noe om detter....

Anbefalte innlegg

sitter å nesten sover....denne uka har jeg vasket ca 15 sett med senge tøy...en gutt på 6 år som tiser optil flere ganger pr. natt og en på 4 som har begynt å tisse i senga på natten. minerin hjelper ikke.....hva skal jeg gjøre........fins det noe alternativt som virker?

Fortsetter under...

Gjest 12345678900

Er det noe annet psykisk som plager barna, det kan hjelpe å ta de med til en pedagog.

Det kan være at du tror det ikke er noe psykisk, men jeg ville prøvd iallefall.

sengevæting er ofte psykologisk relatert.

Det finnes nå i hvertfall et hjelpemiddel som hindrer at sengen blir våt, nemlig bleier. Kanskje på tide at barna dine begynner å bruke dette? Du sliter deg jo helt ut og det er totalt unødvendig.

Det er desverre ikke slik at man kan gi noen garanti for at noen behandling vil hjelpe mot sengevæting så man må bare prøve litt forskjellige å se om det har noen effekt.

Ser at noen snakker psykisk årsaker i forbindelse med sengevæting (uten at jeg skjønner hvorfor det ble nevnt i denne sammenhengen), men psykiske prsaker snakker man som regel kun om i forbindelse med at barn som har vært tørre begynner å tisse på seg igjen.

Annonse

• 1 måned senere...

Hva med bleier? Vi har to sengevætere hjemme, ei på 6 år og en gutt som akkurat ble 8. De bruker bleier på natten begge to. Har nå begynt med Minirin på eldstemann, og da er han som oftest tørr. Yngste er ikke helt tørr på dagtid heller. (Har også en på 9 år som har vært tørr både på dagtid og nattestid siden han var under 2 1/2 år)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...