Gå til innhold

Rydder dere når barna får besøk?

Anbefalte innlegg

7-åringen min vil til stadighet ha kamerater med hjem fra skolen. Dette blir planlagt på forhånd. Her blir det ofte fort rotete ettersom jeg har en etåring og en treåring også. Men får litt innrtykk av at barn som er vant til å ha det veldig ryddig hjemme lett kan reagere om det ikke er ryddig. Jeg blir derfor ofte litt stresset med rydding før de kommer. Jeg er veldig avslpapet hvis jeg kjenner barnets foredlre og vet at de også pleier å ha en del rot.

Rydder dere andre før klassekamerater kommer?

Fortsetter under...

Gjest anonym denne gang

Dette er kanskje ikke det svaret du er ute etter, men jeg husker da jeg var yngre, så hadde jeg en venninne som kom fra et extremt ryddig hjem. Denne venninnen var veldig spesiell, mest sannsynlig fordi foreldrene var extremt sure og sære. Denne venninna mi (la oss kalle henne Tina), reagerte hvis det ikke var ryddig hos andre, da spesielt hjemme hos meg (for det var nesten ingen andre som ville leke med henne). Både jeg og de andre venninnene jeg hadde på den tiden, kom fra hjem hvor det var normalt ryddig. Oppvasken etter middag kunne gjerne vente noen timer, rommet ble ryddet og støvsugd en gang i uka. Dette var unormalt for Tina. Hjemme hos henne måtte ALT være strøkent og sleika til enhver tid. Tina fikk kjeft hvis hun hadde satt skoene på feil skomatte, eller hvis hun hadde hengt jakken sin på feil knagg. Dessuten var hele huset dems fyllt opp med pyntegjenstander overalt, så det gikk ikke an å leke inni huset dems uten at vi fikk skjenn fordi vi "kanskje kunne ødelegge noe". Faren hadde ulike jobber, og det var han som hadde hovedinntekten, moren hadde ingen utdannelse, men prøvde så godt hun kunne å være snobbete og fæl (og det fikk hun virkelig til :) Hun baksnakket ALLE andre foreldre og barn på byggefeltet, og jeg fikk også høre i ettertid hva hun hadde sagt om mine foreldre og meg selv ;)... problemet til disse folka var at de var veldig sære og spesielle som sagt, at de ikke skjønnte hvorfor de til slutt aldri ble bedt på private sammenkomster. Tina er idag 24 år og skjønner fortsatt ikke hvorfor hun hadde så få venner. _Jeg_ som var en av de få vennene som beskyttet henne (mot mobberne), er idag forkastet. Jeg prøvde å si til henne at hun måtte begynne å tenke seg litt om før hun plumpet ut med sårende ting (hun slenger rundt seg med negativ kritikk hele tiden, men får hun litt kritikk tilbake, begynner hun å gråte og hater folk)... Etter 16 år som venner, skilte vi lag, fordi jeg for første gang i livet turte å gi henne litt kritikk (noe jeg aldri hadde gjort før, tok bare imot kritikk fra henne)... synd...

Vel.. poenget er vel... det jeg mener er at jeg syns du heller bør være avslappet i forhold til dette med å ha det ryddig når det kommer unger på besøk. Kan gjerne ha det litt ryddig rundtom i huset, men ikke overdriv slik som foreldrene til Tina. Da er det lett å bli for sær. Ha det avslappet ryddig, da blir ikke ungene sære heller tror jeg ;)

Det HAR hendt at ei truse har ligget utenfor skittentøyskorga eller at døra har vært åpen til soverommet vårt, og der har det ligget truse på golvet....og DET er flaut det!!! ...når du kommer hjem og ser at guttungen har fulle huset med kamerater...

Så ja, l-i-t-t rydding må til :-) Men her er vi ikke hysteriske....som du skjønner :)

*ler*

Annonse

Hvis det ser så jævlig ut at jeg føler jeg er nødt til å rydde før ungene kan ha inn en kompis er det sannsynligvis på høy tid å rydde også... :o)

Husker en gang, da jeg bodde sammen med eksen, dette var vel sommeren 2002 (?), det var i alle fall knallvær hele sommeren og vi bodde så og si ute i hagen og det så deretter ut inne. Så kom en liten nabofrøken på 4 år, gikk opp på terrassen, kikket inn av verandadøra og sa:"Er det alltid så rotete hos dere?" *Rødme*

Nei veit du hva! !!!

Her er det noen med hjem omtrent daglig, og jeg er på jobb og kommer hjem etterpå.

Om jeg føler for det kan jeg både vaske og rydde når vi har besøk av andre barn. Det hender jeg setter de i sving sammen med mine egne til å rydde om det er på agendaen.

Vi har det sjelden strøkent, men ungene kommer igjen og igjen så jeg antar de trives.

Så det var nevnt skitne truser på gulvet under her. Det har vi aldri. De havner i skittentøykurven med en gang, det slurves aldri med det.Det er jo ikke noe jobb?

Jeg synes det er utrivelig uansett, og det er en av de virkelig få tingene jeg reagerer på hos andre også.

I huset mitt er det stort sett ryddig, men det har ikke med andre mennesker å gjøre. Handler mer om meg selv ;-)

Ungene mine besøker folk som ikke har det like ryddig og det tenker ingen av oss over!

Det med å ha det ryddig når man får besøk, har vi mammaer med oss fra våre egne mammaer. Det er jeg brennsikker på! Den gangen var det en skam å ha det rotete hjemme, sånn er det heldigvis ikke nå.

Selv om jeg har det ryddig hjemme, så leer jeg ikke på et øyenbryn når jeg besøker folk som har det rotete :-)

Nei. Vi har det generelt ikke særlig ryddig... Jeg rydder bort så det ser sånn nogenlunde stort sett hver dag, og de som måtte komme får komme sånn det ser ut der og da.

Ønske de å kommentere får de bare gjøre det. Og vil de fortelle til foreldrene at det er rotete her, så får de bare gjøre det :)

Gjest Tatjana

Nei. Hos oss går det unger ut og inn hele tiden. Jeg prøver å holde det sånn noenlunde ryddig hele tiden, men med tre unger som ikke er flinke til å legge ting på plass etter seg er det håpløst å holde det strøkent. Besøkende unger får godta at sånn er det hos oss. Hittil har ingen sagt noe, og de kommer igjen og igjen så det er vel ikke så ille. Eller kanskje de andre ungene har det like rotete hjemme?

Ikke for kompiser av ungene, men hvis jeg veit at foreldrene deres kommer innom ved henting el.l. DA rydder jeg ofte litt ekstra. Mer for ukjente enn for velkjente...

Hos oss er det generellt litt i overkant rotete, men smågutta på 7-8 år som er innom legger ikke merke til sånt. Det eneste de ser er lego, klinkekuler og Nintendospill.

Annonse

Ikke for kompiser av ungene, men hvis jeg veit at foreldrene deres kommer innom ved henting el.l. DA rydder jeg ofte litt ekstra. Mer for ukjente enn for velkjente...

Hos oss er det generellt litt i overkant rotete, men smågutta på 7-8 år som er innom legger ikke merke til sånt. Det eneste de ser er lego, klinkekuler og Nintendospill.

Kjenner meg igjen i både første og annet avsnitt! ;-)

Men av og til legger selv små gutter merke til rot, vel og merke "voksenrot", for leker over hele gulvet defineres ikke som "rot"! *he he*

Hsuker en gang en kompis av sønnen fikk en tidd inn på vaskerommet fordi jeg skulle hente noe tild em der inne: Da lå det store hauger med sortert tøy over hele gulvet, og ventet på "tur" på at amskina skulle bli ledig. 2Oi! Her var det jammen rotete!!" sa gutten da;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...