Gå til innhold

Samlivskurs - trenger tips

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ingen kurs, men om det er vanskelige ting som skal tas opp er det to ting vi kommer tilbake til:

1. En snakker om gangen. Og da hører den andre etter.

2. Bring ikke inn gamle konflikter og gammelt gruff i aktuelle saker.

Vet ikke om det var det du tenkte på, eller om du ønsker tips til hvordan få igang gode samtaler igjen. For å oppnå det har vi som regel bare slått av TV'n :)

Flott at dere tar grep om det er behov. Selv om det vel ofte er den ene som tar mer grep enn den andre.Uansett - lykke til!

Gjest langehans

Har ingen kurs, men om det er vanskelige ting som skal tas opp er det to ting vi kommer tilbake til:

1. En snakker om gangen. Og da hører den andre etter.

2. Bring ikke inn gamle konflikter og gammelt gruff i aktuelle saker.

Vet ikke om det var det du tenkte på, eller om du ønsker tips til hvordan få igang gode samtaler igjen. For å oppnå det har vi som regel bare slått av TV'n :)

Flott at dere tar grep om det er behov. Selv om det vel ofte er den ene som tar mer grep enn den andre.Uansett - lykke til!

Hvordan skal man unngå å bringe inn gamle saker da? Mange ganger er det jo nettopp gamle saker som er grunnen til nye problemer, feks problemer med tillit etter tillitsbrudd, eller at erfaringen tilsier at vedkommende har gjort sånn og sånn før.

Umulig å behandle en sak helt separat da mye spiller inn.

Gjest morilla

Hvordan skal man unngå å bringe inn gamle saker da? Mange ganger er det jo nettopp gamle saker som er grunnen til nye problemer, feks problemer med tillit etter tillitsbrudd, eller at erfaringen tilsier at vedkommende har gjort sånn og sånn før.

http://www.navigatorene.no/index.php?art=9

Veldig bra til egenstudie. Vel verdt sine penger. Passer de fleste, trenger ikke ha noen krise liksom for at dette skal passe. Mange gode tips.

Gjest Samlivskurs

Vi har deltatt på "Godt samliv - parkurs for førstegangsforeldre"-kurset som Bufdir satte i gang.

Kursheftet vi fikk der, inneholder mange aktuelle tema, problemstillinger og metoder. Ta kontakt med helsestasjonen og hør om dere kan få et slik hefte, evt les på http://www.bufdir/godtsamliv.no

Annonse

Gjest langehans

http://www.navigatorene.no/index.php?art=9

Veldig bra til egenstudie. Vel verdt sine penger. Passer de fleste, trenger ikke ha noen krise liksom for at dette skal passe. Mange gode tips.

Etter det jeg forstod er det religiøse greier innlemmet her, og for meg er ikke eventyr noe som kan hjelpe meg med noe som helst...

Gjest morilla

Etter det jeg forstod er det religiøse greier innlemmet her, og for meg er ikke eventyr noe som kan hjelpe meg med noe som helst...

Det at det er religion her spiller ingen rolle faktisk. Det er like gode samlivsråd - utenom de bibelgreiene. Syns ihvertfall ikke det gjorde noe at det stod noe om gud avogtil. Fokus er samliv og kjærlighet uansett. Så tror ikke du skal være redd for det da...

Gjest langehans

Det at det er religion her spiller ingen rolle faktisk. Det er like gode samlivsråd - utenom de bibelgreiene. Syns ihvertfall ikke det gjorde noe at det stod noe om gud avogtil. Fokus er samliv og kjærlighet uansett. Så tror ikke du skal være redd for det da...

Står det gud _en_ plass så bakker jeg ut. Det blir for dumt!

Sant nok. Men om man har det som et prinsipp, så blir det faktisk ikke så mye gammelt gruff etterhvert. Da venner man seg til å ta sakene før de blir så voldsomt store. Det er vår erfaring i hvert fall. Sånn i starten vil det være vanskelig, men det handler også om at man faktisk snakker om samme ting. At ikke den ene tilsynelatende snakker om at "jeg henta barnet for seint i barnehagen i dag", mens den andre snakker om at "du henter alltid barnet barnet for seint, og du kler det for dårlig, og du er ikke glad nok i oss, osv"

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...