Gå til innhold

Å få et barn som ikke er helt som det skulle vært...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• April

5

• Gemini

3

• laban

1

• hulkert

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest mye tanker

Ut i fra hva dere skriver; _NÅR_ lider et barn da?

Det er et vanskeligere spm. Men å være så skadet psykisk at man ikke er bevisst mener jeg er å lide unødig. Og også selvsagt om man har store smerter. Lidelsen kan også være psykisk, man vet man er til belastning, og man kan aldri bli som andre, aldri ha et eget skikkelig liv.

Gjest mye tanker

Godt "mye tanker" ikke kjenner min identitet. Hun / han villet tatt livet av meg...

Forslag til nytt nick: NYE tanker?

Ville selvsagt ikke tatt livet av noen som greier å skrive på dol, jeg snakker om grønnsaker da, sterkt tilbakestående folk. Følg med nå, og ikke kveruler.

Gjest Funksjonshemmet

Det er et vanskeligere spm. Men å være så skadet psykisk at man ikke er bevisst mener jeg er å lide unødig. Og også selvsagt om man har store smerter. Lidelsen kan også være psykisk, man vet man er til belastning, og man kan aldri bli som andre, aldri ha et eget skikkelig liv.

"Lidelsen kan også være psykisk, man vet man er til belastning, og man kan aldri bli som andre, aldri ha et eget skikkelig liv."

Er man en belastning, må man finne løsninger på det. Ikke avlive. Du kan heller ikke bli "som andre", og det er en verdi i seg selv.

Gjest mye tanker

"Lidelsen kan også være psykisk, man vet man er til belastning, og man kan aldri bli som andre, aldri ha et eget skikkelig liv."

Er man en belastning, må man finne løsninger på det. Ikke avlive. Du kan heller ikke bli "som andre", og det er en verdi i seg selv.

Nei, men det er vel få handicap som er berikende for hverken den som har handicappet eller andre. De fleste ville vel sluppet dem om de kunne velge.

Men igjen, avliving er jo kun for de ekstreme tilfellene da, ikke mange av dem som blir født lenger vil jeg tro, siden vi har mulighet for abort.

Gjest For mange tanker

Ville selvsagt ikke tatt livet av noen som greier å skrive på dol, jeg snakker om grønnsaker da, sterkt tilbakestående folk. Følg med nå, og ikke kveruler.

Har lest igjennom hele tråden, og kontaterer at din filosofi ville spart samfunnet for flere hundrede millioner.

Men det ville hatt konsekvenser som ligner svært på tider jeg håpet vi var ferdig med...

Annonse

Gjest mye tanker

Har lest igjennom hele tråden, og kontaterer at din filosofi ville spart samfunnet for flere hundrede millioner.

Men det ville hatt konsekvenser som ligner svært på tider jeg håpet vi var ferdig med...

Jeg tenker ikke på avliving i hytt og pine da, men av de som man ellers ville abortert om man hadde visstom. Veldig skadede barn. Jeg skjønner jo at det ikke er helt riktig etisk og moralsk etter vår tankegang, men hvorfor er det galt? Hvorfor er det galt å la noen slippe lidelse og forndring?

Jeg mener man absolutt må ha lov til å si at dette klarer man ikke. Det er derfor det finnes institusjoner som kan ta seg av sterkt pleietrengende barn og voksne.

Jeg aner ikke hvordan jeg hadde forholdt meg om ett av mine barn ble sterkt pleietrengende. Jeg tør ikke med sikkerhet si at jeg hadde maktet å ha det barnet hjemme. Og jeg beundrer dem som gjør det.

Gjest For mange tanker

Jeg tenker ikke på avliving i hytt og pine da, men av de som man ellers ville abortert om man hadde visstom. Veldig skadede barn. Jeg skjønner jo at det ikke er helt riktig etisk og moralsk etter vår tankegang, men hvorfor er det galt? Hvorfor er det galt å la noen slippe lidelse og forndring?

"...men hvorfor er det galt? Hvorfor er det galt å la noen slippe lidelse og forndring?"

Det er det som er forskjellen på dyr og mennesker.

Lidelser skal lindres. Fornedring er skapt av omgivelsene.

Dette innlegget er skrevet av en av våre tilbakevendende provokatører, men siden det er et interessant tema lar vi tråden bli stående. Har valgt å informere om hensikten med innlegget, slik at ingen skal ta til seg evt. negative bemerkninger som sikkert vil fremkomme i løpet av debatten.

Takk for at du sier fra så slipper jeg å sprekke :o)

Dette innlegget er skrevet av en av våre tilbakevendende provokatører, men siden det er et interessant tema lar vi tråden bli stående. Har valgt å informere om hensikten med innlegget, slik at ingen skal ta til seg evt. negative bemerkninger som sikkert vil fremkomme i løpet av debatten.

Takk for at du sier ifra! Begynte å svare men postet ikke, ante meg at det var ugler i mosen ja.

Supert at dere sier fra. Fortsett gjerne sånn..!

He-he, webmaster hadde visst ikke behøvd å si fra, vi ser jo hvem du er uansett.

Hei Maiken.

Annonse

Bra dere sier i fra. Har klart å la være å svare provokatøren.

Men med tanke på hvor mye denne (eller disse?) provokatøren(e) holder på her for tiden, så håper jeg dere kan være mer på hugget, og fange opp slikt på et tidligere tidspunkt.

Gjest mye tanker

"...men hvorfor er det galt? Hvorfor er det galt å la noen slippe lidelse og forndring?"

Det er det som er forskjellen på dyr og mennesker.

Lidelser skal lindres. Fornedring er skapt av omgivelsene.

Ikke alle lidelser kan lindres, hørt om ting som er kroniske? Og du ville ikke følt noe fornedring om du lå slapp i en rullestol, med bleia full av bæsj, og sikkel over hele brystet midt i familiebursdagen? Samtidig som du ukontrollert lagde rare ekle lyder og rullet med øya? Det ville jeg, og et sånt liv vil jeg faktisk påstå at folk burde slippe å måtte ha.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...