Gå til innhold

Hvor ofte amme 3mnd.baby


Gjest littsliten

Anbefalte innlegg

Gjest littsliten

Hei!

Lurer på om det er andre som har det som meg.....Har en skjønn datter på 12 uker som er veldig aktiv og sover lite på dagen. Bare hyggelig det altså, blir bare litt sliten av at hun vil ha mat nesten hele tiden. Jeg leser flere steder her at det går 3 timer mellom hver økt, det gjør det ikke hos meg. Skal være glad hvis jeg for drøyd det i 2 timer. Skal jeg vente i 3 timer blir det 1 time med barnegråt....og da synes jeg det er lettere å amme henne.

Er det jeg son gjør noe feil her, eller er dette vanlig?

Om natten går det greit, må amme henne ca.2 ganger.

Takknemlig for svar.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei..

kan ikke helt svare på hvor ofte amme, hos meg varierer det veldig, fra lange 4-5 timer om dagen uten mat (dvs han sover om dagen) til mat etter halvannen-to timer over hele dagen.

Men hvis du har lekestativ (med ting i sterke farger og litt lyd i som henger og dingler over gulvet) så kan du jo forsøke å ha ungen din på gulvet under den...hos meg så stopper hulkingen avogtil og han er opptatt av lekene i opptil en time før han merker han begynner å bli ordentlig sulten...har du også prøvd smokk?

Min baby er forresten 10 uker gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære littsliten. Du gjør ikke noe feil! Hvis du føler at barnet roer seg og er fornøyd med mat hver 2.time på dagen så er det slik barnet ditt ønsker det. Du kan kanskje prøve å gi begge bryst til hvert måltid. Noen barn klarer etterhvert å ta inn større måltider. lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...