Gå til innhold

Hvordan få plass til barna?

Anbefalte innlegg

I dag skal vi ha barneselskap. Mellomsøster blir 6 år i morgen!!!

Men, vi har invitert jentene fra barnehagen + 1 nabojente. De blir da 14 stk, hvis alle kommer. Og jeg har jo ikke bordplass og stoler til så mange!

Kan de spise pizza og sjokoladekake på gulvet? Er det noen som har noen raske løsninger ellers?

Sukk, tenkte ikke på dette før nå, og kl. 17 kommer de...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/267400-hvordan-f%C3%A5-plass-til-barna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Caloni Makaroni

Jeg var i en barnebursdag en gang, hvor det var sikkert 25 barn og 15 stoler. Det gikk da det også ;) Husker at det var litt dumt at man ikke fikk egen stol, men jeg og ei venninne delte en tripptrappstol. Kanskje du skal ordne til "koldtbord", slik at barna likevel må gå til og fra kjøkkenbenken eller liknende å forsyne seg? Da blir det litt mer naturlig å spise pizza (var det det var?) mens de går omkring eller sitter litt "her og der". Så får du heller gjemme bort teppene og beholde roen om det søles her og der.

En annen løsning er selvsagt å låne stoler hos en nabo. Det har gått ganske mange stoler på kryss og tvers av husene i gata hos meg, når det er konfirmasjonstid. Bord er det kanskje verre å låne, men dere har kanskje et campingbord? Barn synes det er greit å sitte tett, så det er bare å sette stolene helt tett inntil hverandre, som en lang benk :)

Det går så bra atte! :)

Gjest sitt på gulvet

"Kjøp" bruskasser (du leverer dem jo tilbake og får panten i retur), og legg på en bordplate (eller hekte ned en dør og skru av vriderne). Legg (papir)duk over. Så sitter alle på gulvet rundt det lave bordet.

Du behøver ikke å dekke på til evt voksne, sett frem kaffekopper på et bord, så forsyner de seg selv og setter seg på et ledig sted / gulvet.

Annonse

Vi hadde over 20 barn her en gang, og da brukte vi kjøkkenbord, spisebord, salongbord, pc-stol, godstol-puffene. Sistnevnte brukte vi rundt salongbordet.

Skulle du likevel ikke klare å få nok sitteplasser tror jeg barna vil synes det er morsomt å sitte på gulvet i ring. Det vet jeg at ei gjorde, og barna syntes det var gøy.

Ville i likhet med flere av de som svarer deg ha lagt duk på gulvet. Da kan du arrangere piknik. Vet om noen som pyntet med kunstige blomster, fine servietter, kopper og fat med blomstermotiv. Piknik-kurv med gotter og en annen med muffins i. Barna ble storfornøyde, det er alltid gøy med litt forandring fra de "vanlige" selskapene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...