Gå til innhold

Gule tenner, 9 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Har spurt tannlegen

Mitt barn på 8 år har også veldig gule tenner, selv om melketennene var hvite.

Dette er ifølge min tannlege helt normalt og vil avta med alderen. Det er nerven i de nye tennene som lager denne fargen. Men selvsagt har noen gulere tenner enn andre,men så lenge det ikke plager ungen er det ikke så farlig.

Litt tidlig å begynne å rette på "skavanker" vel?

Gjest just4fun

Mitt barn på 8 år har også veldig gule tenner, selv om melketennene var hvite.

Dette er ifølge min tannlege helt normalt og vil avta med alderen. Det er nerven i de nye tennene som lager denne fargen. Men selvsagt har noen gulere tenner enn andre,men så lenge det ikke plager ungen er det ikke så farlig.

Litt tidlig å begynne å rette på "skavanker" vel?

Har ikke tenkt å rette på dette nå, men jeg regner med at spørsmålet vil komme fra gutten selv etterhvert...

Betryggende å høre det som tannlegen din sier, håper det stemmer!! Han er jo en sånn nydeloig gutt, men jeg må ærlig innrømme at det ikke er like nydelig med store gutter/menn med gule tenner:o)

Han drikker forressten ikke juice, så det er nok ikke det:o)

Prinsessemamma

Har ikke tenkt å rette på dette nå, men jeg regner med at spørsmålet vil komme fra gutten selv etterhvert...

Betryggende å høre det som tannlegen din sier, håper det stemmer!! Han er jo en sånn nydeloig gutt, men jeg må ærlig innrømme at det ikke er like nydelig med store gutter/menn med gule tenner:o)

Har hørt at man kan få gule tenner (midlertidig da) hvis man har hatt flere antibiotikakurer. Så han har ikke tilfeldigvis det, gutten din? Og så er jo voksen-tennene gulere enn melketennene.

Annonse

Gjest Har spurt tannlegen

Når de mest synlige melketennene er vekk, vil du se at det jevner seg. Da vil det ikke bli like synlig.

Mitt barn har også veldig gule tenner, men det synes jeg det er mange som har i den alderen.

Det går seg nok til, prøv å glem det hele, så lenge ikke gutten din snakker om det,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...