Gå til innhold

Enslig forsørger

Gjest da blir jeg og aleneforsørger :(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ler meg ihjel!

Akk, sånn kan det gå! Jeg ble nemlig så forskrekket, at hun skulle skrive det, etter å ha fått så mange flotte svar...

*lol*

Det som står nederst i tråden er jo det som ble skrevet først.

Altså skrev hun det FØR hun hadde fått et eneste svar. Se bare på dato og klokkeslett :)

hidi, the scorpion

Det som står nederst i tråden er jo det som ble skrevet først.

Altså skrev hun det FØR hun hadde fått et eneste svar. Se bare på dato og klokkeslett :)

Da hadde det stått først og ikke sist. Hun skrev den som står øverst to minutter FØR hun skrev den neste (altså nederst på siden).

hidi, the scorpion

Ja, men hun skrev det fortsatt før hun hadde fått noen svar.

Må ha leseproblemer i dag! Ja, det gjorde hun selvfølgelig....

Var bare innom for å lese litt, så trodde jeg hun ikke ville ha svar (leste ikke ordet enn, i setningen), trodde jeg var hjelpsom når jeg da forklarte det til PieLill...

I følge det svaret jeg fikk i min bidragssak i fjor sommer, finnes det ikke lenger noe som heter "minstebidrag". Jeg får utbetalt 330 kr fra barnefaren i mnd. Ikke mye å skryte av akkurat...... :(

Har du søkt om forskuddsbidrag? Da får du resten fra staten (kommer an på inntekta din).

Annonse

over30firebarn

Du får antagelig noe overgangsstønad, hvor mye er det ikke mulig å si utifra nettoinntekt, den beregnes fra brutto.

Du får bidragsforskudd på 937,50 pr. barn som et minimum, men far kan godt få bidraget satt til 0. Da opparbeider han seg ikke gjeld.

Du får skatteklasse 2, men det er ikke sikkert at det har noe å si, for du får antagelig også rett til "skattebegrensning". Det er kompliserte greier, men i praksis vil du kunne regne med en skattereduksjon på minst det klasse 2 er verd (10500 kroner året), antagelig noe mer.

Bostøtte tror jeg ikke du får, men det skader jo ikke å søke.

Du får bidragsforskudd på 937,50 pr. barn som et minimum, men far kan godt få bidraget satt til 0.

Dette er ikke et minimum. Jeg får ca 660 kr i bidragsforskudd.

Du får bidragsforskudd på 937,50 pr. barn som et minimum, men far kan godt få bidraget satt til 0.

Dette er ikke et minimum. Jeg får ca 660 kr i bidragsforskudd.

Ja, men trådstarter tjener lite nok til å få 75% forskudd.

Minimum er 0, hvis man tjener over ca. 400000.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...