Gå til innhold

Skøyter på skolen - hjelm?

Anbefalte innlegg

Er det påbudt med hjelm på skøytebanen når deres barn går på skøyter i skoletiden? Det er det hos oss og det er jo egentlig helt greit. :o)

Handlet ny hjelm i dag, kosta 599,-, men jeg trøster meg med at skøytene kosta kr. 50,- på Fretex i fjor! :o) De er kjempefine forøvrig, pent brukte danseskøyter (med 2 pigger), hvite med rosa stripe bak. Snuppa er meget fornøyd i alle fall. :o9

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/267520-sk%C3%B8yter-p%C3%A5-skolen-hjelm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er påbudt på vår skoleer. Våre har alpinhjelm, så de kan bruke disse. (men de har ikke skøyter , hihi)

Ellers har jeg sett flere som bruker sykkelhjelm.

(selv har jeg en 30 år gammel JOFA ishockeyhjelm fra da jeg gikk på skøyteskole i Stockholm det året jeg bodde der som 6-åring. Kanskje jeg skulle rote fram den?)

Ja, det er påbudt på vår skoleer. Våre har alpinhjelm, så de kan bruke disse. (men de har ikke skøyter , hihi)

(selv har jeg en 30 år gammel JOFA ishockeyhjelm fra da jeg gikk på skøyteskole i Stockholm det året jeg bodde der som 6-åring. Kanskje jeg skulle rote fram den?)

Den hjelmen jeg endte opp med i dag er egentlig beregnet for snøbrett, aking og alpint (skjønt, det er overhode ingen slalomhjelm!), men egnet seg også godt på skøytebanen så de på G-sport. Snuppa var storfornøyd for hjelmen var mørk rosa og kjempetøff! :o)

Alpinhjelp går fint, har jeg hørt, men sykkelhjelm er ikke noe særlig. Den er beskytter bedre tryning, mens på skøyter er det mer behov for å beskytte bakhodet.

Annonse

Alpinhjelp går fint, har jeg hørt, men sykkelhjelm er ikke noe særlig. Den er beskytter bedre tryning, mens på skøyter er det mer behov for å beskytte bakhodet.

Sykkelhjelm er laget i et annet materiale og er ikke egnet på skøytebanen ble jeg fortalt i går. :o)

Gjest min snuppe skal ha ordentlig hjelm.:0)

Den hjelmen jeg endte opp med i dag er egentlig beregnet for snøbrett, aking og alpint (skjønt, det er overhode ingen slalomhjelm!), men egnet seg også godt på skøytebanen så de på G-sport. Snuppa var storfornøyd for hjelmen var mørk rosa og kjempetøff! :o)

Hva kostet den?

Gjest Elextra

Hvorfor er ikke bakhodet beskyttet med sykkelhjelm?

Skjønner jo at det ikke er ideelt med sykkelhjelm, men synes det er litt voldsomt å skulle utstyre begge barna med alpinhjelm og skøytehjelm i tillegg til sykkelhjelm.

Gjest bakhodet

Skjønner jo at det ikke er ideelt med sykkelhjelm, men synes det er litt voldsomt å skulle utstyre begge barna med alpinhjelm og skøytehjelm i tillegg til sykkelhjelm.

Sitter en sykkelhjelm skikkelig, så fordeler den ikke et slag mot bakhodet godt nok, fordi kanten på sykkelhjelmen ikke skal gå så langt ned.

Typiske fall på sykkel medfører slag mot panne/ opp- og fremside av hodet, og hjelmene er designet for dette.

Det er bedre med sykkelhjelm enn ingen hjelm, men en alpin- eller beste fall hockeyhjelm beskytter veldig mye bedre mot den type fall som er vanlig på isen.

Prøver de skøyter en gang i gymtimen, kan sikkert sykkelhjelmen brukes. Men er de oftere på isen, bør man investere i en hjelm som fordeler og beskytter mot slag mot bakhodet.

men slike ting bør man absolutt kunne låne og arve (av noen man vet har behandlet utstyret ok), det brukes så sjelden at det blir dyrt og plasskreende å ha fult utstyr til alle typer sport.

Vi har ikke tre hjelmer, men sykkelhjelm og alpinhjelm.

Her er det påbudt med hjelm både for elever og lærere. Den som ikke har hjelmen på/med, får heller ikke gå på skøyter.

Skolen har både hjelmer og skøyter til låns for de som mangler, så det er ingen "unnskyldning" verken for liten eller stor om noe mangler.

Snuppa her bruker svart hockeyhjelm og hvite danseskøyter ;o)

Annonse

Størstemann her går i 1.klasse og er aktiv på skøytebanen. Han har en hockeyhjelm. Ikke den enkleste sorten, for den dekker ikke bakhodet godt nok. Jeg kjøpte en hjelm som går lengre ned mot nakken med gitter, og skrudde av selve gitteret (ingen andre har med gitter osv...)

Den kosta 339,-

I tillegg til det de andre skriver, mener jeg at en sykkelhjelm skal byttes hvis den blir utsatt for en smell. Skøytehjelmer er beregnet for å ramle flere ganger...

Gjest Elextra

Sitter en sykkelhjelm skikkelig, så fordeler den ikke et slag mot bakhodet godt nok, fordi kanten på sykkelhjelmen ikke skal gå så langt ned.

Typiske fall på sykkel medfører slag mot panne/ opp- og fremside av hodet, og hjelmene er designet for dette.

Det er bedre med sykkelhjelm enn ingen hjelm, men en alpin- eller beste fall hockeyhjelm beskytter veldig mye bedre mot den type fall som er vanlig på isen.

Prøver de skøyter en gang i gymtimen, kan sikkert sykkelhjelmen brukes. Men er de oftere på isen, bør man investere i en hjelm som fordeler og beskytter mot slag mot bakhodet.

men slike ting bør man absolutt kunne låne og arve (av noen man vet har behandlet utstyret ok), det brukes så sjelden at det blir dyrt og plasskreende å ha fult utstyr til alle typer sport.

Ok - takk skal du ha.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...