Gå til innhold

Omgangssyke-hvordan unngå smitte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest klem til deg

God håndhygiene hos dere begge.

Kjøp antibac servietter, og flytende (hell over på en liten flaske som du får lov å ta med i håndbagasje, og ha den store flasken i baggasjen til senere påfylling).

Bruk antibac hele tiden.

Når du er på apoteket, kjøp forebyggende medisin mot mageproblemer, som idoform etc. Ta dette, så stiller du litt bedre hvis du skulle bli syk.

Gjest reisesykreisegal

Den som er syk bør ikke reise. I flyet surrer luften rundt og rundt og mange kan bli smittet...... Husk god håndhygiene; ha gjerne en liten flaske håndsprit i veska.

Hvis man har planlagt en lang reise så lar man ikke være selv om man har omgangssyke, vel. Så grei hadde ikke jeg vært med de andre passasjerene, i alle fall.

Unngå nærkontakt (ikke ta på vedkommende i det hele tatt) og hygiene, hygiene, hygiene! Vask hendene overdrevent mye. Ikke sitt på samme toalett uten å vaske doringen først/legge på papir, ikke ta på samme dørhåndtak uten å vaske deg etterpå etc. Det smitter ekstremt fort og min erfaring er at dette er det eneste som hjelper.

Annonse

Hadde ikke tatt sjansen på å reise på en lang flytur med omgangssyke - i allefall ikke med diarè. Det vil jo bli katastrofalt dersom behovet melder seg og det er laaang dokø. Å kaste opp og sitte kvalm på et fly er heller ikke festlig. Tror at dersom en skal unngå å bli smittet så må en holde seg på avstand og unngå dråpesmitte. Hadde nok holdt senga med omgangssyke både for min egen del og sist men ikke minst medpassasjerene - uansett hvor viktig turen var.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...