Gå til innhold

vekt på 3 og 7 åringer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest jente light

Ikke fått sms, så da snakker vi nok ikke om samme jente ;-)

Jeg er fadder til en jente på 2,5 år og hun er vel knapt nok mer enn ca 7 kg. Lita og kjempesøt:-)

Det er kjempegodt å høre at det er flere i samme båt!

Må innrømme at jeg synes det er en svært lav vekt, og at det er bekymringsfullt. Den lave vekten påvirker balansen, og hun er så liten at hun ikke kan gjøre det andre på samme alder kan, så som å klatre på lekestativ, og herjer litt slik de andre kan. Hun rennes ned av de andre osv. Godt da at hun er en liten hardhaus!!!

Veier ditt fadderbarn akkurat 7 kilo? Når blir hun 3 år?

Hva tenker foreldrene? Har de vurdert hormonbehandling tror du? Har de fått noen råd fra lege/helsesøster?

Annonse

Det er kjempegodt å høre at det er flere i samme båt!

Må innrømme at jeg synes det er en svært lav vekt, og at det er bekymringsfullt. Den lave vekten påvirker balansen, og hun er så liten at hun ikke kan gjøre det andre på samme alder kan, så som å klatre på lekestativ, og herjer litt slik de andre kan. Hun rennes ned av de andre osv. Godt da at hun er en liten hardhaus!!!

Veier ditt fadderbarn akkurat 7 kilo? Når blir hun 3 år?

Hva tenker foreldrene? Har de vurdert hormonbehandling tror du? Har de fått noen råd fra lege/helsesøster?

Hun blir tre år gammel i begynnelsen av mai. Er noen dager eldre enn min yngste datter som er ca 11 kg (og heller ikke av de største). Hun har vært til mange undersøkelser uten at de finner noe galt med henne.

Hun er kjempesmåspist, så det er vanskelig å få i henne godt med mat. Foreldrene er jo litt bekymret, men samtidig har mor noen slike historier fra andre familiemedlemmer. De tenker nok at hun er arvelig belastet. Jeg har ikke hørt dem nevne hormonbehandling. Er ikke det litt skummelt med tanke på større sjanse for å f.eks. utvikle kreft senere i livet e.l.?

Gjest også en mamma

Jeg syns at hun på 3,5 år var kort, men vekta står jo godt i forhold til lengden. Hun på 7 virker allminnelig høy, og noe slank, men ikke unormalt for den alderen der. De er jo ofte hengslete og tynne i 6-7-8 års alder.

Da mine var rundt 3,5 år var den ene 101 cm og knapt 14 kg, den andre var 104 cm og rundt 16 kg.

så altså det eneste "unormale" syns jeg var lengden på den yngste, men det heller er ikke ekstremt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...