Gå til innhold

Så var det oppkast i heimen :-(

Anbefalte innlegg

Jentene hadde fri i dag, og var hjemme med pappaen mens jeg var på jobb.

Halv ti ringte de fra skolen og sa han måtte komme og hente gutten vår, som hadde kastet opp. Han kastet opp fire ganger, siste gang i 15-tida. har sovet litt i ettermiddag og virker litt bedre nå.

Minstejenta kastet opp én gang, ikke mye, i 11 tida. Har vært i fin form etterpå, og har både spist og hoppet og danset som vanlig.

Vi andre tre har ikke kjent noe - ennå.

Så er jo spørsmålet: Kan gutten på skolen i morgen? Kan minstejenta i barnehagen? pg hun mellomste - er hun smittefarlig selv om hun kanskje ikke kaster opp selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/267618-s%C3%A5-var-det-oppkast-i-heimen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• smekka

8

• Gemini

6

• nanna

4

• Nabodama

2

Mest aktive i denne tråden

skal visst være hjemme 24 timer etter man kasta opp sist har jeg hørt... Mellomstejenta kan sikkert være smittebærer selv om hun ikke er syk. Hunkan til og med ha bakteriene i systemet uten at det slår ut, men du trenger ikke holde henne borte fra folk og fe fordet. Kan ikke holde unger som har mulighet til å bli syke hjemme. :) Da hadde det blitt mye fravær da. :)

God bedring til alle sammen i hvert fall. *krysser fingre* for at dere slipper unna.

Annonse

La dem være hjemme i morgen - både for deres egen del og for andres!

Ja... jeg sa i fra på jobb i dag, at jeg trolig måtte være hjemme i morgen pga oppkast.

men kan vi være ute og leke i snøen da - mens andre er på jobb, skole og barnehage???!!!

Ja, hvis de er i fin form og hopper spretter og danser, så er det vel ikke noe som skulle tilsi at de ikke kunne dra i barnehage og skole, men jeg ville ikke tatt noen avgjørlse på det før i morgen.

Ulike meninger her, ser jeg! Jeg holder meg litt i midten, men det går muligens mot at vi blir hjemme, alle tre ungene og jeg i morgen.

Så leker vi i snøen og har det gøy!!!

Ja, hvis de er i fin form og hopper spretter og danser, så er det vel ikke noe som skulle tilsi at de ikke kunne dra i barnehage og skole, men jeg ville ikke tatt noen avgjørlse på det før i morgen.

Jo, alt tilsier at de ikke kan dra. De kan bli syke igjen hvis de ikke får litt hvile etter sykdom PLUSS at de smitter alle i barnehagen/skolen hvis de drar tilbake så tidlig.

Ja... jeg sa i fra på jobb i dag, at jeg trolig måtte være hjemme i morgen pga oppkast.

men kan vi være ute og leke i snøen da - mens andre er på jobb, skole og barnehage???!!!

ja det kan dere vel. Tenk å slippe å ake i kø da, og bare kose seg alene i bakken. Ta med kakao og ha det kos. Rett og slett en kvalitetsdag, så lenge alle er friske da ;)

Annonse

Huff......

Stakkars dere! God bedring og håper dere andre ikke får ulumskhetene!

Vi har bare hatt litt diare og feber her, og bare eldstefrøkna. Hun ble sendt på SFO i dag, uten at jeg hadde dårlig samvittighet for det!

Vi andre er friske og opplagte, så vi regner med at det var noe hun har spist i bursdag!

God bedring igjen:-)

Hilsen

Jo, alt tilsier at de ikke kan dra. De kan bli syke igjen hvis de ikke får litt hvile etter sykdom PLUSS at de smitter alle i barnehagen/skolen hvis de drar tilbake så tidlig.

Jenta hopper og spretter rundt og har bare kastet opp en gang. Hun kan få tilbakefall og derfor sa jeg at jeg ville ikke tatt noen beslutning før i morgen.

Hun er like smittsom selvom hun bare har kastet opp en gang. Også i morgen . Og dagen etter.

Så du mener at hun skal holde seg hjemme i enda to dager når hun hopper og spretter rundt nå??

Vet du, omgangssyke dauer man ikke av altså. Skulle nesten tro det når man leser her på dol.

Så du mener at hun skal holde seg hjemme i enda to dager når hun hopper og spretter rundt nå??

Vet du, omgangssyke dauer man ikke av altså. Skulle nesten tro det når man leser her på dol.

Problemet er at nyere undersøkelser viser at man er smittefarlig i opptil 48 timer etter siste gang man spydde....

Mange barnehager opererer med 48-timersregelen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...