Gå til innhold

Så var det oppkast i heimen :-(

Anbefalte innlegg

Om ett barn kaster opp mandag, et onsdag og ett fredag - så kan alle gå jobb/bhg mandag igjen, og du har brukt fem dager.

Om ett spyr mandag, kan du jobbe torsdag og fredag om den neste ikke spyr før lørdag.

Og dere har 30 dager til sammen, så i praksis har du da 21 dager igjen, ikke 1.

Vet du hva? Nå begynner jeg å bli lei av alle beskyldningene din om manglende respekt og for din tid, dine penger osv.

Du har sagt at du helst ikke ansetter gravide og småbarnsmødre FORDI det blir så mye fravær med dem.

Så får du søren meg respektere at noen tenker på sin arbeidsgiver da og forsøker å begrense fraværet. Du er IKKE den ENESTE arbeidsgiveren i dette landet, skjønner du.

Fortsetter under...

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• smekka

8

• Gemini

6

• nanna

4

• Nabodama

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille

Vet du hva? Nå begynner jeg å bli lei av alle beskyldningene din om manglende respekt og for din tid, dine penger osv.

Du har sagt at du helst ikke ansetter gravide og småbarnsmødre FORDI det blir så mye fravær med dem.

Så får du søren meg respektere at noen tenker på sin arbeidsgiver da og forsøker å begrense fraværet. Du er IKKE den ENESTE arbeidsgiveren i dette landet, skjønner du.

Jeg er ikke den egoistiske her - jeg ar nemlig hensyn til at andre ikke ønsker smitte, og holder mitt barn hjemme.

Ikke kjemper/argumenterer jeg for min rett til å sende smittefarlige barn i barnehagen heller.

Og dette handler ikke om meg som arbeidsgiver, men meg som person, min familie, min jobb, min helse.

Gjest Persille

Det som betyr noe er hvordan en vanlig forkjølesle slår ut på folk og hvis det slår ut folk hver eneste gang uten unntak, kan ikke jeg se hvorfor du skal ha noe mer rett til å bagatalisere det.

I barnehagetiden fikk ungene i verste fall omgangssyke en gang i året og ikke det en gang. Senere når de blir større, virker det som de er mer motstandsdyktige.

Den ene gangen i året, kastet de opp en eller to dager.

Det er vel omtrent så lenge det varer og ikke noe som går rundt og rundt og slår ut folk i lange tider som man skulle få inntrykk av her på dol.

Men denne gangen, AKKURAT NÅ - er denne smitten ekstrem, du må jo ha fått med deg det??

Gjest Persille

At flere svarer som deg, hva har det med saken å gjøre?

Hvis folk virkelig har den samme meningen som deg, ja så skulle det vel ikke være noe problem da.

Jeg har inntrykk av at det er et kjempeproblem i din barnehage. At det går rundt og rundt og rundt og at de anstatte blir syke om igjen og om igjen og du må stenge.

Har aldri hørt maken.

Jeg tror ikke du har noen Dol-mødre i din barnehage nei. De er ikke sånn. Ja bortsett fra meg da, men i "min" barnehage har det ikke vært noen omgangssyke enda, så vidt jeg vet. Skal forresten spørre i dag.

Nå har jeg faktisk dol-mødre i min barnehage.

Og vi har hatt stengt én dag pga for dårlig bemanning, ellers har vi hatt oppe siden dag 1.

Og ja, enkelte ansatte hos meg har hatt kjempeproblemer med dette - men det er barna som er rammet verst, og det er dem jeg synes mest synd på.

Og nei, det er ikke bare min barnehage. Dette er et problem i alle barnehagene i Oslo for tiden - noe som blant annet grunnent til at det ikke finnes vikarer å oppdrive noe sted.

Men denne gangen, AKKURAT NÅ - er denne smitten ekstrem, du må jo ha fått med deg det??

Er det noe helt spesielt med den omgangssyken som går akkurat nå?

Det har faktisk ikke jeg fått med meg.

I såfall, er det jo litt anderledes. For jeg kan kun huske en eneste gang i løpet av hele mitt liv hvor en omgangssyke har vart (med oppkast og kvalme) mer enn et døgn. Og aldri - aldri har jeg erfart at man blir smittet om igjen med samme syken heller.

Gjest Shira12

I såfall, er det jo litt anderledes. For jeg kan kun huske en eneste gang i løpet av hele mitt liv hvor en omgangssyke har vart (med oppkast og kvalme) mer enn et døgn. Og aldri - aldri har jeg erfart at man blir smittet om igjen med samme syken heller.

Sukk, et varer tydligvis mer enn ett døgn i år ja. Guttungen har hatt det siden søndag, og den som smitta han har hatt det enda lengre.

Annonse

Jeg er ikke den egoistiske her - jeg ar nemlig hensyn til at andre ikke ønsker smitte, og holder mitt barn hjemme.

Ikke kjemper/argumenterer jeg for min rett til å sende smittefarlige barn i barnehagen heller.

Og dette handler ikke om meg som arbeidsgiver, men meg som person, min familie, min jobb, min helse.

Når det kommer til stykket så er vi akkurat like egoistiske.

At din helse,din barnehage og din økonomi står i sentrum for DIN oppmerksom er fullt forståelig det og ikke noe jeg har unngått å få med meg heller.

Men for MEG og spesielt hver vår og høst når alle konferansetimene for 3 barn kommer i arbeidstiden fordi mannen min jobber i en annen by, samtidig som jeg føler at det har hopet seg opp med kontroller og jeg føler ubehag i forhold til fraværet, så er det MEG og MITT og MIN ARBEIDGIVER jeg tenker på og ikke deg og ditt og deg og om du skulle få omgangssyke.

Kanskje du skal forsøke å sette deg bare bittelitt inn i andres hode også og ikke bare se alt fra din side.

Jeg innrømmer ihverfall at jeg er egoistisk rundt dette. Jeg har 3 nære kolleger rundt meg hvor to er barnløse og den tredje har et voksent barn.

Det er klart jeg innimellom kan føle på dette, når de ikke er samme situasjon som meg og det burde du av alle skjønne, som ikke vil ansette gravide og småbarnsforeldre.

Dessuten har jeg barn i en velfungernde barnehage og slipper forholde meg til stengt barnehage utenom planleggingsdagene.

Slik jeg ser det så er vi akkurat like egoistiske.

Når det er sagt, så spurte jeg i barnehagen om det hadde vært noen omgangssyke der i år og svaret var nei. Kun influensa, har det vært.

Jeg har fått det med meg på dol he he.

Ingen omgangssyke i barnehagen, ingen i familie,ingen venner, men EN på jobben og hun kom tilbake på jobb lenge før 48-timers grensen. INGEN av oss andre ble smittet.

Nå har jeg faktisk dol-mødre i min barnehage.

Og vi har hatt stengt én dag pga for dårlig bemanning, ellers har vi hatt oppe siden dag 1.

Og ja, enkelte ansatte hos meg har hatt kjempeproblemer med dette - men det er barna som er rammet verst, og det er dem jeg synes mest synd på.

Og nei, det er ikke bare min barnehage. Dette er et problem i alle barnehagene i Oslo for tiden - noe som blant annet grunnent til at det ikke finnes vikarer å oppdrive noe sted.

Dette er IKKE et problem i alle barnehagene i Oslo. Makan!

Gjest Persille

Ja - denne er litt spesiell.

Mest fordi det ser ut til å være vanlig å bli "frisk", for så å gå på en ny runde etter 48/72 timer.

Det er mange som ikke har kastet opp også, men som bare har hatt diaré i nærmere en uke.

Dette kombinert med influensa-perioden gjør kjempeutslag i skoler og barnehager...

Gjest Persille

Dette er IKKE et problem i alle barnehagene i Oslo. Makan!

Ok, ikke alle - men veldig mange.

Og det er vel kanskje en reell sjanse for at jeg for det første personlig kjenner til flere enn deg, for det andre har personlig kontakt med flere barnehager enn deg, for det tredje har løpende dialog med vikarbyråene, og for det fjerde er godt informert fra bydelen, tror du ikke?

Ok, ikke alle - men veldig mange.

Og det er vel kanskje en reell sjanse for at jeg for det første personlig kjenner til flere enn deg, for det andre har personlig kontakt med flere barnehager enn deg, for det tredje har løpende dialog med vikarbyråene, og for det fjerde er godt informert fra bydelen, tror du ikke?

Det tror jeg nok, men å si alle er å ta hardt i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...