Gå til innhold

Yssen-saken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er VELDIG sikker på at Valla taklet dette UTROLIG dårlig, ja! Og at LO som arbeidsgiver brøt mange regler for god håndtering av personalsaker, deriblant taushetsplikten.

Det er ille, og det kan ikke bortforklares. Jeg har ikke et eneste sted sagt at jeg er sikker på Yssens motiver, men jeg synes ikke det er viktig, i den store sammenhengen.

Det er viktig i den store sammenheng og nå må vel snart du også skjønne at det foregår noe mer her. Nå har VG skrevet om denne saken i snart to måneder og alt har vært negativt i forhold til Valla.

Det finnes ikke snev av nyanse i noe av det som har vært skrevet og når VG har annonyme kilder til tross for at Kokkin i Handel og kontor lovet alle de ansatte full anonymitet under granskingen, så skjønner du vel at det er noe merkelig som foregår her.

Hvem er det som lekker, tror du? Kan det kanskje være advokaten til Yssen som er til stede under granskingen eller er det Yssen selv som bruker VG som talerør?

Og hvorfor er alt som kommer frem bare negativt? Kan det være spesielle interesser som ligger bak?

Hvis du ikke har skjønt i fra før hva mobbing er, så kan du lese Vg hver dag. Da ser du mobbing av verste sort.

Det skal bli spennende å se hvor Yssen jobber etterhvert. Kanskje får vi et svar da.

• Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

42

• mariaflyfly

8

• tzatziki1365380058

7

• Solsikkefrø

2

Skrevet

Det er andre også som har stått frem.

"Det er andre også som har stått frem"

Og dette visste du noen dager før vi andre visste noe? Hmmm.

Skrevet

"Det er andre også som har stått frem"

Og dette visste du noen dager før vi andre visste noe? Hmmm.

Nei, nei....det har da stått i avisen/nyheter før. De som står frem nå er enda noen nye.

Skrevet

Nei, nei....det har da stått i avisen/nyheter før. De som står frem nå er enda noen nye.

Du tenker på det som ligger 10 år tilbake i tid?

Skrevet

Du tenker på det som ligger 10 år tilbake i tid?

Etter at denne saken med Valla kom opp nå så dukket det opp et par tilfeller hvor andre sa at de også følte seg mobbet av Valla. Nå har det dukket opp noen til.

En ble blant annet kaldt for mammadalt av Valla.

Vet ikke hva som skjedde for ti år siden.

Skrevet

Etter at denne saken med Valla kom opp nå så dukket det opp et par tilfeller hvor andre sa at de også følte seg mobbet av Valla. Nå har det dukket opp noen til.

En ble blant annet kaldt for mammadalt av Valla.

Vet ikke hva som skjedde for ti år siden.

"Etter at denne saken med Valla kom opp nå så dukket det opp et par tilfeller hvor andre sa at de også følte seg mobbet av Valla. Nå har det dukket opp noen til"

Dette er et glimrende eksempel på hva VG og disse anonyme kildene (som sannsynligvis er advikaten til Yssen som er til stede på møtene) kan få til. Trekker frem bare det negative og lager store overskrifter.

Så viser det seg at dette er noen gamle konflikter som de hadde lagt bak seg for lengst og skværet opp.

Dette er IKKE det samme som mobbing.

Det er noe annet som forgår.

Det er VG og Yssen som samarbeider og bedriver mobbing

Skrevet

"Etter at denne saken med Valla kom opp nå så dukket det opp et par tilfeller hvor andre sa at de også følte seg mobbet av Valla. Nå har det dukket opp noen til"

Dette er et glimrende eksempel på hva VG og disse anonyme kildene (som sannsynligvis er advikaten til Yssen som er til stede på møtene) kan få til. Trekker frem bare det negative og lager store overskrifter.

Så viser det seg at dette er noen gamle konflikter som de hadde lagt bak seg for lengst og skværet opp.

Dette er IKKE det samme som mobbing.

Det er noe annet som forgår.

Det er VG og Yssen som samarbeider og bedriver mobbing

Tja, hvis du tror så godt om Valla, så må det bli din sak.

Jeg tror ikke noe på at Valla er uskyldig.

Uansett så har Valla handlet svært uproft og dumt.

Skrevet

Tja, hvis du tror så godt om Valla, så må det bli din sak.

Jeg tror ikke noe på at Valla er uskyldig.

Uansett så har Valla handlet svært uproft og dumt.

Jeg har ikke sagt at hun er uskyldig. Ikke på noe måte. Hun er sikkert både krevende og kontrollerende.

Men jeg mener at man har laget en fjær til fem høns.

Skrevet

Jeg har ikke sagt at hun er uskyldig. Ikke på noe måte. Hun er sikkert både krevende og kontrollerende.

Men jeg mener at man har laget en fjær til fem høns.

Nja, det er ikke jeg så sikker på. Jeg tror faktisk at dette er verre enn hva som kom frem først fra Yssen sin side.

Skrevet

Nja, det er ikke jeg så sikker på. Jeg tror faktisk at dette er verre enn hva som kom frem først fra Yssen sin side.

Å, hvorfor det?

Skrevet

Å, hvorfor det?

Fordi det hele tiden dukker opp nye ting, mulig at de er gamle i antall år, men det sier noe om hennes lederstil.

Når hun i tillegg håndtere dette så elendig som hun gjør så er det også en bekreftelse på at hun ikke kan dette med personalbehandling.

mariaflyfly
Skrevet

Fordi det hele tiden dukker opp nye ting, mulig at de er gamle i antall år, men det sier noe om hennes lederstil.

Når hun i tillegg håndtere dette så elendig som hun gjør så er det også en bekreftelse på at hun ikke kan dette med personalbehandling.

Amen!

mariaflyfly
Skrevet

Blitt religiøs også nå?....:-)

Jeg har bare venta på at noen skal si det jeg hadde tenkt å si, men jeg har ikke orka å melde meg inn i debatten. Så når det først skjer, kan man jo bli religiøs av mindre. ;)

Skrevet

Disse "nye" tingene som du snakker om er gamle ting fra 2001, da hun tok over som leder.

Dette er tilbakelagt og forholdet mellom dem er bra nå.

Det er nå slik at det ikke er gamle normale konflikter som man sikkert finner på toppene overalt, somer avgjørende for Vallas skjebne.

Det er foroldet mellom Yssen/Valla som egentllig granskes.

Lo`s ansatte har blitt intervjuet og lovt full anonymitet. I et slikt intervju må man være ærlig og fortelle alle sider, både det positive og negative, og VG har valgt og tatt frem gammelt grums.

VG har brukt anonyme kilder og det er vel ikke så vanskelig å skjønne hvem som er de anonyme kildene og formålet deres.

Skrevet

Jeg har bare venta på at noen skal si det jeg hadde tenkt å si, men jeg har ikke orka å melde meg inn i debatten. Så når det først skjer, kan man jo bli religiøs av mindre. ;)

Kast deg gjerne med i diskusjonen du også:)

mariaflyfly
Skrevet

Kast deg gjerne med i diskusjonen du også:)

Nei, jeg orker ikke diskutere Yssen-saken med deg. ;)

Skrevet

Hehe...

Skrevet

Disse "nye" tingene som du snakker om er gamle ting fra 2001, da hun tok over som leder.

Dette er tilbakelagt og forholdet mellom dem er bra nå.

Det er nå slik at det ikke er gamle normale konflikter som man sikkert finner på toppene overalt, somer avgjørende for Vallas skjebne.

Det er foroldet mellom Yssen/Valla som egentllig granskes.

Lo`s ansatte har blitt intervjuet og lovt full anonymitet. I et slikt intervju må man være ærlig og fortelle alle sider, både det positive og negative, og VG har valgt og tatt frem gammelt grums.

VG har brukt anonyme kilder og det er vel ikke så vanskelig å skjønne hvem som er de anonyme kildene og formålet deres.

Det som kommer frem er så graverende at det er nifst. Det hjelper ikke at det er gammelt, det sier noe om lederstilen. Det sies at hun kan være spydig i sine kommentarer og det tror jeg at hun kan være også.

Hun lekker også fra en personalsamtale, bare det i seg selv er helt hinsides all fornuft og er en dumskap uten like.

Er enig i at lekkasjen rundt granskningen slettes ikke bra og gir heller ikke tillit. Men det frikjenner ikke Valla av den grunn.

Skrevet

Nei, jeg orker ikke diskutere Yssen-saken med deg. ;)

Neivel, jeg har vel ikke akkurat kunnet unngå å legge merke til at mariaflyfly kommer ilende til med et "amen" til mine debattmotstandere, nesten samme hva temaet gjelder;o)

Jeg føler meg nesten mobbet:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...