Gå til innhold

Lei av faste utgifter!

Anbefalte innlegg

"fikser du håret på frisøre, og betaler for å få lov??

Nei, alvorlig talt så kunne det ikke ramlet meg inn og bruke så mye på frisør. Hvis forbruket ditt/deres ellers også er så høyt så har dere for dyre vaner i forhold til inntekten din/deres.

Reduser forbruket/de dyre vanene, eller få deg bedre betalt jobb!

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tzatziki1365380058

7

• Katt-ja

5

• amber sun

3

• Osiris

3

Mest aktive i denne tråden

tzatziki1365380058

Jeg har som regel råd til det jeg vil... men jeg bruker ikke over 1000 kr.på frisør heller da ;-) Det handler vel om hva man synes er verdt å bruke penger på. Vi har greid å kutte ned på en del faste utgifter. Vi bor i borettslag nå, så veldig mange av våre tidligere faste utgifter dekkes av borettslaget. Vi har også kuttet ut bokklubber og andre abbonnementer, fått fri familie telefonabbonnement, skriver alltid handleliste før vi går på butikken... det er noen av tingene som vi ser reduserer utgiftene våre.

Hva bruker du på frisør, da - og hvor i landet er det, sånn ca

Jeg har kort hår, og er avhengig av en god frisør. Forsøkte å bytte til en billigere nettopp, men til slutt sa mannen min at jeg måtte komme meg tilbake til den dyre, gamle - for "hun du bruker nå, får det ikke til".

For klipp og farge betaler jeg nå kr. 1400. Hos den billige, betalte jeg 1000. Har masse grå hår, så å ikke farge, er helt uaktuelt.

Skjønner man kan komme billig fra frisør hvis man har langt hår og skal klippe rett av, eller ikke trenger å farge det, men ellers ?

Hvis det ikke er veldig annerledes på landsbygda enn i Oslo, så koster frisør. Til og med de dårlige...

:( Og nei, jeg liker absolutt ikke å bruke så mye penger for frisør, men jeg er nødt til å se nogenlunde skikkelig ut. Og har nok et krevende hår, dessverre.

Jeg har kort hår, og er avhengig av en god frisør. Forsøkte å bytte til en billigere nettopp, men til slutt sa mannen min at jeg måtte komme meg tilbake til den dyre, gamle - for "hun du bruker nå, får det ikke til".

For klipp og farge betaler jeg nå kr. 1400. Hos den billige, betalte jeg 1000. Har masse grå hår, så å ikke farge, er helt uaktuelt.

Skjønner man kan komme billig fra frisør hvis man har langt hår og skal klippe rett av, eller ikke trenger å farge det, men ellers ?

Hvis det ikke er veldig annerledes på landsbygda enn i Oslo, så koster frisør. Til og med de dårlige...

:( Og nei, jeg liker absolutt ikke å bruke så mye penger for frisør, men jeg er nødt til å se nogenlunde skikkelig ut. Og har nok et krevende hår, dessverre.

Jeg pleier å betale ca. 350 for en klipp. Hvis jeg skal farge det (gidder ikke lenger), gjør jeg det hjemme. Det koster vel 85,-.

tzatziki1365380058

Jeg pleier å betale ca. 350 for en klipp. Hvis jeg skal farge det (gidder ikke lenger), gjør jeg det hjemme. Det koster vel 85,-.

HVOR betaler du 350 for en klipp? Hva slags type salong?

Jeg har farget det en del hjemme, men det blir ikke bra. Blir veldig tydelige nyanseforskjeller i mitt korte hår. Ikke pent!

Annonse

Hvis du ikke har råd til det, så er det vel bra at du har dårlig samvittighet for å bruke over 1000,- hos frisøren?

Hvis du vil frotse, så må du enten sørge for økte inntekter eller redusere faste og variable kostnader. Mange gode tips til hvordan få det til i denne tråden.

Jeg har farget det en del hjemme, men det blir ikke bra. Blir veldig tydelige nyanseforskjeller i mitt korte hår. Ikke pent!

Flere typer salonger. Har ikke lyst til å si nøyaktig hvor,- østlandet, men ikke akkurat Oslo. Kanskje det har vært nærmere 400 de siste gangene,- det er mulig. Men ikke over det i alle fall.

Hjemmefarging (eller dvs. toning) synes jeg blir helt OK.

Jeg tok et lite søk på google, frisør, pris.

Det viser at det langtfra er bare her i min by at en dameklipp koster ca. 400.

Finn en frisyre som er enkel å holde vedlike, og som ikke krever klipp så ofte. Å farge håret selv er veldig lettvint og mye billigere.

Jeg sa opp fasttelefonen og har nå bare mobil og Skype. Mobilen er forhåndsbetalt abb. Forhåndsbetalt ble mye billigere enn det jeg hadde hos Netcom. Nå betaler jeg ikke månedsavgift og betaler i nettbanken når det begynner å bli lite igjen å ringe for. Bare på å endre mobilabbonnement sparte jeg nesten 3 tusen på ett år.

Hvordan betaler du for Skype-ringing? Setter inn penger på en konto, forhåndsbetalt det også?

(Jeg vet at det er/var gratis å ringe fra Skype til en annen Skype-bruker, men jeg antar at du også bruker Skype til å ringe til vanlige telefoner også?)

Hvordan betaler du for Skype-ringing? Setter inn penger på en konto, forhåndsbetalt det også?

(Jeg vet at det er/var gratis å ringe fra Skype til en annen Skype-bruker, men jeg antar at du også bruker Skype til å ringe til vanlige telefoner også?)

Jeg bruker Skype til å ringe slekt utenlands, noen av de har Skype andre ringer jeg til vanlige telefoner eller mobil. Du setter inn penger på forhånd og har penger på Skypekontoen din til å ringe for. Hvor mye du til enhver tid har ser du når du logger på. Liker Skype godt jeg. :)

Jeg bruker Skype til å ringe slekt utenlands, noen av de har Skype andre ringer jeg til vanlige telefoner eller mobil. Du setter inn penger på forhånd og har penger på Skypekontoen din til å ringe for. Hvor mye du til enhver tid har ser du når du logger på. Liker Skype godt jeg. :)

Har bare prøvd å bruke det en gang, da en kamerat av meg reiste rundt i Asia, og skulle prøve å holde kontakten. Men det var så mye støy der han befant seg - eller på linja - så vi måtte gi opp. Men vanligvis fungerer det sikkert mye bedre :)

Får prøve det ut litt mer når en venninne av meg får seg bredbånd hjemme (ikke bredbåndstelefoni altså), for hun har bare mobil per i dag.

Har bare prøvd å bruke det en gang, da en kamerat av meg reiste rundt i Asia, og skulle prøve å holde kontakten. Men det var så mye støy der han befant seg - eller på linja - så vi måtte gi opp. Men vanligvis fungerer det sikkert mye bedre :)

Får prøve det ut litt mer når en venninne av meg får seg bredbånd hjemme (ikke bredbåndstelefoni altså), for hun har bare mobil per i dag.

Jeg syns det er bra forbindelse på Skype nå i allefall. Skulle ønske flere kunne ta det i bruk så det hadde blitt gratis å ringe til mange. :)

Annonse

tzatziki1365380058

Flere typer salonger. Har ikke lyst til å si nøyaktig hvor,- østlandet, men ikke akkurat Oslo. Kanskje det har vært nærmere 400 de siste gangene,- det er mulig. Men ikke over det i alle fall.

Hjemmefarging (eller dvs. toning) synes jeg blir helt OK.

Selv da jeg klippet meg på den lokale sjappa, betalte jeg 450 for klipp. Og det er en skikkelig sånn "husmorsalong".

Toning - hva er det egentlig? Her er det bare hel farge som duger. Har masse grått hår - tror jeg ville vært helt grå hvis jeg ikke farget det, tør ikke ta sjansen på å sjekke det :) Og må naturligvis ta etterveksten omtrent umiddelbart, ellers ser det ikke ut.

Dyrt - ja. Men vi har penger til det, altså. Skal ikke klage, men kunne godt tenkt meg og brukt mindre penger. Det er bare så utrolig stor forskjell på frisører, og min erfaring er at pris og kvalitet absolutt henger sammen på det området. Men har som sagt "vanskelig" hår.

Jeg har aldri brukt så mye hos frisøren noen gang...

Det er snakk om prioritering.

Hvis du droppet frisøren, tenk deg alt det gode pålegget du kunne unnet deg til den prisen? Roastbiff, en smak av russisk kaviar, osv...

Eller nytt undertøy til en tusing blir ganske god kvalitet på undertøyet, det.

Hva med middag på byen? Du kan shoppe masse gode bøker for en tusenlapp, hva med en ny genser? En ny bukse?

Hvis du får dårlig samvittighet for å svi av en tusenlapp hos frisøren, kan du vel bruke den tusenlappen på noe annet og ha dårlig samvittighet for det i steden?

Jeg skjønner hva du mener, men sånn har vi det alle mann. Man lever som man har råd til det.

Jeg tror at du hadde hatt høyere faste utgifter, dersom du tjente mer, så tror jeg du hadde snudd mer på krona om du tjente mindre. Det er aldri en sum som er god å shoppe skikkelig for om man ikke sparer... og om man sparer vil man gjerne bruke pengene på noe spesielt, ikke svi dem av på dill og dall.

Så med mindre du vinner i lotto, eller arver så er du nok på lik linje med alle andre.

Gjest girasol

Enten bruker jeg en av mine to gode frisør-venninner :) Eller så farger jeg det sjøl, og hvis jeg går til frisør er det som regel for å klippe tupper/klippe opp håret. Kommer på ca.350 kr.

Hvis du bruker over 1000 kroner hos frisøren, så har du faen ikke dårlig råd altså.

Skulle nesten bare mangle at du ikke fikk litt dårlig samvittighet da, når du samtidig sier at du har så mye utgifter til regninger.

Jeg vet om ei som snakker om at hun har lite penger, men frisøren går hun til både titt og ofte, og også andre ting bruker hun penger på som om hun tjente ganske så godt. Da kan man ikke samtidig klage på dårlig råd.

Selv da jeg klippet meg på den lokale sjappa, betalte jeg 450 for klipp. Og det er en skikkelig sånn "husmorsalong".

Toning - hva er det egentlig? Her er det bare hel farge som duger. Har masse grått hår - tror jeg ville vært helt grå hvis jeg ikke farget det, tør ikke ta sjansen på å sjekke det :) Og må naturligvis ta etterveksten omtrent umiddelbart, ellers ser det ikke ut.

Dyrt - ja. Men vi har penger til det, altså. Skal ikke klage, men kunne godt tenkt meg og brukt mindre penger. Det er bare så utrolig stor forskjell på frisører, og min erfaring er at pris og kvalitet absolutt henger sammen på det området. Men har som sagt "vanskelig" hår.

Her er det ihvertfall flere jalla-sjapper som klipper for 350. De er flinke også, og det viser at det ikke er nødvendig å ta så mye som de fleste frisører gjør.

tzatziki1365380058

Motta mitt beste råd:

Bli voksen!

Det der synes jeg var unødvendig, da. Hun skriver jo nedenfor at hun ikke har vært hos frisøren på ett år, omtrent. Virker som om folk henger seg opp i den kommentaren, også går hun ikke til frisøren en gang, fordi det er så dyrt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...