Gå til innhold

Thailand

Gjest ferieturen vår :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst til å dra på 2-3 ukers ferie i Thailand, vi er et par uten barn. Når bør man dra, og har dere noen anbefalninger på hvor i Thailand vi bør dra?

Vi liker oss best der vi slipper å ligge oppå andre folk på stranda, og vi vil også gjerne ungå alt for mye av disse som byr frem sine sexuelle tjenester (har hørt det vrimler av dem enkelte steder).

Bør man bestille hotell før man drar, eller kan ma ta det litt på sparket?

Gjest lumelia
Skrevet

IKKE DRA TIL PATTAYA iallefall..der var jeg..det var skikkelig ille..fint altså men nok til å skremme livet av meg..så jeg vet ikke om jeg noengang vil til thailand igjen..

Gjest lumelia
Skrevet

men uff ikke for å ødelegge noe..hehe..det er sikkert nydelig der på riktige steder..phuket er det jo flott har jeg hørt, barnevennlig ogsåå..tror det står endel i slike kataloger..pattaya er det hore stedet...:-( ønsker dere en fin tur!! MINNE FOR LIVET er det iallefall!!

Skrevet

IKKE DRA TIL PATTAYA iallefall..der var jeg..det var skikkelig ille..fint altså men nok til å skremme livet av meg..så jeg vet ikke om jeg noengang vil til thailand igjen..

Var det horer og sånt som skremte livet av deg?

Gjest lumelia
Skrevet

ja blandt annet..de hang rundt typen min hele tiden, og det var veldig varmt, tropehete, og jeg har bare vært i danmark og sverie.:-) ble litt voldsomt bare, litt hjemlengsel og ubehag, skitten følelse fordi vi bodde på billig hotell og var ute å fisket ved en landsby som S.T.I.N.K.E.T. noe så forferdelig..ble syk av noe vann saker osv..hehe..litt dårlig for min del, og masse slike ting..men thailand er nok flott om du klarer stå godt på egene bein:-)

Gjest lumelia
Skrevet

Men tross allt en fantastisk oppvekker!! Over hvordan det kan være noen steder, og hvor bra vi har det, kjempeglad for de minnene det ga meg..vil ta med de for resten av livet!

Skrevet

ja blandt annet..de hang rundt typen min hele tiden, og det var veldig varmt, tropehete, og jeg har bare vært i danmark og sverie.:-) ble litt voldsomt bare, litt hjemlengsel og ubehag, skitten følelse fordi vi bodde på billig hotell og var ute å fisket ved en landsby som S.T.I.N.K.E.T. noe så forferdelig..ble syk av noe vann saker osv..hehe..litt dårlig for min del, og masse slike ting..men thailand er nok flott om du klarer stå godt på egene bein:-)

Hadde nok ikke likt horene nei, har vært borti det der i afrika, de skygget ikke unna uansett hva vi gjorde. Plagsomt. Men varme og alt det andre er jo grunnen til å dra dit:o)

Skrevet

I påvente av at SDD kommer på banen og helt sikkert kommer med mange gode råd - så kan du lese dette reisebrevet hans på Meldinger (han kom hjem fra en toukerstur bare for kort tid siden):

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=3522739

(Håper jeg fikk til linken - hvis ikke så finner du det altså inne på Meldinger, og den heter "Et kjedelig reisebrev".)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

I påvente av at SDD kommer på banen og helt sikkert kommer med mange gode råd - så kan du lese dette reisebrevet hans på Meldinger (han kom hjem fra en toukerstur bare for kort tid siden):

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=3522739

(Håper jeg fikk til linken - hvis ikke så finner du det altså inne på Meldinger, og den heter "Et kjedelig reisebrev".)

Jo, du var så flink til å legge ut linken, så :-)

Men du kunne valgt å legge ut den varianten som også fikk med tråden, slik at trådstarter kunne fått med seg resten også.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg fikk høre at Pattaya er 100 ganger mer hektisk enn Patong (på Phuket) hva uteliv angår, og deler av Patong ble for mye også for meg.

Pattaya er et feststed uten like, og strendene der er visst så dårlige at folk bader i hotellbassengene i stedet for i sjøen.

Altså: Som de under sier drar dere ikke til Pattaya. Det er intet sted for andre enn festgærne, og da fortrinnsvis festgærne menn.

Phuket har noe for alle. Hold dere unna Patong, men selv der vil dere ikke oppleve åpenbar prostitusjon, ikke med mindre dere vandrer ute etter barenes stengetid.

Men du kommer ikke unna at typen din kommer til å være fryktelig populær blant damene hvis du slipper ham ut alene en kveld (det gjelder ganske sikkert i hele Thailand), og jeg vil anbefale deg å ligge i rommet ved siden av ham når han får seg en massasje, uansett hvor seriøs massasjesalongen er - sånn for å helgardere at massøsen ikke kaster seg over ham. :)

Men det må sies: Jeg blir langt mer plaget av prostituerte kvinner i løpet av 10 minutter vandrende nedover Karl Johan, enn jeg ble plaget av prostituerte kvinner i Thailand i løpet av 14 dager.

Vel, som sagt: Ikke Patong. Ikke fordi dere trenger å frykte damer og prostitusjon, Patong er tross alt mer enn Bangla Road, men fordi det er helvetes utbygd. Det er et lys-/lydsjokkmekka av dimensjoner. Høytalere som skriker ut om Thai-boksing og Gud veit hva annet, ekstremt pushy skreddere og budrunder som begynner på 4 ganger prisen hvis du skal handle klær, håndkler eller hva som helst.

Og stranda minner mest om Mallorca, dog med langt flere selgere og jetskifolk du aldri vet om kommer til å treffe deg i skallen. Trafikken er også hinsides all sunn fornuft, og man må virkelig være forsiktig når man krysser gata - hvis man i det hele tatt klarer å krysse den.

Jeg likte Karon. Deilig strand, kort vei til enda deiligere strender, flotte restauranter (det har forsåvidt Patong også), rolig og behagelig, langt mindre pågående folk (det være seg både selgere og damer), og stranda er så langt (3 km) at det enkelt lar seg gjøre å finne en rolig plett.

Nabobyen, Kata, ligger helt inntil, og er muligens enda finere. Nordenden av stranda var så rolig at jeg nesten hadde stranda for meg selv. Eneste jeg hørte var palmesuset.

Kata og Karon ligger sør for Patong, men jeg tror, uten at jeg sjekket det ut, det er enda roligere hvis dere drar til Kamala, Surin eller noen av de andre områdene nord for Patong.

Uansett: Dra! Dere kommer til å storkose dere.

Og når det gjelder Patong: Ta en Tuk-Tuk en kveld og sett dere på en av de roligere barene i Bangla Road, og se på det sinnssyke livet rundt dere. Det er som å være i en annen verden.

Eventuelt kan dere sjekke ut Krabi og skrive reiseskildring når dere kommer tilbake!

Men Phuket skal ha de beste strendene.

Skrevet

Jo, du var så flink til å legge ut linken, så :-)

Men du kunne valgt å legge ut den varianten som også fikk med tråden, slik at trådstarter kunne fått med seg resten også.

Jo takk. Du utfordrer meg nå. Men tråden er så lang - og det var jo først og fremst dette hovedinnlegget jeg ville formidle, da.

Neste gang. (Hm. Hva var det jeg skulle bytte ut nå igjen ...?)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jo takk. Du utfordrer meg nå. Men tråden er så lang - og det var jo først og fremst dette hovedinnlegget jeg ville formidle, da.

Neste gang. (Hm. Hva var det jeg skulle bytte ut nå igjen ...?)

Jepp, det var en utfordring ;-)

Men for å være grei: Du bytter ut "show" med "gotomsg".

4barns mor-77
Skrevet

Samboer og jeg var på Koh Samui i fjor, og der var det helt fantastisk...

Så ikke noe særlig til horer eller så....

Vi var nesten en uke på chaweng beach. Der var det ganske mye folk. Så de siste fire dagene reiste vi til andre siden av øya for å hvile litt før hjemturen. Der var det godt og stille, og trivelige ansatte...

Det var ikke verdens peneste bungalower der, men det gikk greit.

http://www.sawadee.com/hotel/samui/coconutvilla/pictures.html

ShitDiddelyDo
Skrevet

Samboer og jeg var på Koh Samui i fjor, og der var det helt fantastisk...

Så ikke noe særlig til horer eller så....

Vi var nesten en uke på chaweng beach. Der var det ganske mye folk. Så de siste fire dagene reiste vi til andre siden av øya for å hvile litt før hjemturen. Der var det godt og stille, og trivelige ansatte...

Det var ikke verdens peneste bungalower der, men det gikk greit.

http://www.sawadee.com/hotel/samui/coconutvilla/pictures.html

Den grønne bungalowen der står seg nok godt når den neste tsunamien kommer. :)

4barns mor-77
Skrevet

Den grønne bungalowen der står seg nok godt når den neste tsunamien kommer. :)

hehe.......... ja, sannsynligvis!

Noen av de lignet mer eller mindre på bikkjehus.Men de store helt nede ved bassenet var greie;)

Skrevet

Hei,

Som andre har sagt - hold deg vekke fra Pattaya. Det er grusomt, og nitrist.

Hvis du vil være et sted med turister, dra til Phuket eller Krabi. Det er veldig, veldig fint, men (som sagt) mange turister.

Jeg ville anbefalt Hua Hin, som ligger 200 km sør for Bangkok, men på vestsiden av bukten. Det er der den thailandske kongefamilien har feriested.

Sjekk ut selve Bangkok også, men Hua Hin er veldig fint - både stranden, nattmarkedet. Det er også verd å spise på The Railway Hotel - et hotell i kolonistil. Helt, helt utrolig.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Koh Samet er en fantastisk øy!

Som et paradis på jord, og rolig og fredelig med nydelige strender. En kan bade mens sola går ned på den rosa himmelen, og vannet er klart og vakkert som jeg aldri har sett det før.

Og det er ikke masse unger der som bråker.

Det er heller ingen sextrafikk osv., eller masseturisme.

Koh Samet er en øy utenfor Bangkok.

• 2 uker senere...
Gjest ferieturen vår :o)
Skrevet

Jeg fikk høre at Pattaya er 100 ganger mer hektisk enn Patong (på Phuket) hva uteliv angår, og deler av Patong ble for mye også for meg.

Pattaya er et feststed uten like, og strendene der er visst så dårlige at folk bader i hotellbassengene i stedet for i sjøen.

Altså: Som de under sier drar dere ikke til Pattaya. Det er intet sted for andre enn festgærne, og da fortrinnsvis festgærne menn.

Phuket har noe for alle. Hold dere unna Patong, men selv der vil dere ikke oppleve åpenbar prostitusjon, ikke med mindre dere vandrer ute etter barenes stengetid.

Men du kommer ikke unna at typen din kommer til å være fryktelig populær blant damene hvis du slipper ham ut alene en kveld (det gjelder ganske sikkert i hele Thailand), og jeg vil anbefale deg å ligge i rommet ved siden av ham når han får seg en massasje, uansett hvor seriøs massasjesalongen er - sånn for å helgardere at massøsen ikke kaster seg over ham. :)

Men det må sies: Jeg blir langt mer plaget av prostituerte kvinner i løpet av 10 minutter vandrende nedover Karl Johan, enn jeg ble plaget av prostituerte kvinner i Thailand i løpet av 14 dager.

Vel, som sagt: Ikke Patong. Ikke fordi dere trenger å frykte damer og prostitusjon, Patong er tross alt mer enn Bangla Road, men fordi det er helvetes utbygd. Det er et lys-/lydsjokkmekka av dimensjoner. Høytalere som skriker ut om Thai-boksing og Gud veit hva annet, ekstremt pushy skreddere og budrunder som begynner på 4 ganger prisen hvis du skal handle klær, håndkler eller hva som helst.

Og stranda minner mest om Mallorca, dog med langt flere selgere og jetskifolk du aldri vet om kommer til å treffe deg i skallen. Trafikken er også hinsides all sunn fornuft, og man må virkelig være forsiktig når man krysser gata - hvis man i det hele tatt klarer å krysse den.

Jeg likte Karon. Deilig strand, kort vei til enda deiligere strender, flotte restauranter (det har forsåvidt Patong også), rolig og behagelig, langt mindre pågående folk (det være seg både selgere og damer), og stranda er så langt (3 km) at det enkelt lar seg gjøre å finne en rolig plett.

Nabobyen, Kata, ligger helt inntil, og er muligens enda finere. Nordenden av stranda var så rolig at jeg nesten hadde stranda for meg selv. Eneste jeg hørte var palmesuset.

Kata og Karon ligger sør for Patong, men jeg tror, uten at jeg sjekket det ut, det er enda roligere hvis dere drar til Kamala, Surin eller noen av de andre områdene nord for Patong.

Uansett: Dra! Dere kommer til å storkose dere.

Og når det gjelder Patong: Ta en Tuk-Tuk en kveld og sett dere på en av de roligere barene i Bangla Road, og se på det sinnssyke livet rundt dere. Det er som å være i en annen verden.

Eventuelt kan dere sjekke ut Krabi og skrive reiseskildring når dere kommer tilbake!

Men Phuket skal ha de beste strendene.

Takk for svar!

Når vil du anbefale å dra dit på året? Er oktober ok?

Bør man ha bestilt hoteller på forhånd, eller kan man kaste seg på flyet og ta alt på sparket?

Vil gjerne til Bangkok en tur også, var du der?

ShitDiddelyDo
Skrevet

[quote name=ferieturen vår :o)' timestamp='1173094563' post='3557134]

Takk for svar!

Når vil du anbefale å dra dit på året? Er oktober ok?

Bør man ha bestilt hoteller på forhånd, eller kan man kaste seg på flyet og ta alt på sparket?

Vil gjerne til Bangkok en tur også, var du der?

Nope. Var ikke der. Men neste gang skal jeg ta et par dager i Bangkok.

Årstiden avhenger nok litt av hvor dere skal.

Ja, hvis dere ikke har unger med dere ville jeg tatt alt på sparket, muligens med hotell de første par-tre nettene, så dere slipper å stresse med det etter 20 våketimer.

Det avhenger også litt av hvordan dere vil bo. Er dere ute etter femstjerners kan det nok lønne seg å bestille på forhånd, men skal dere bo enklere får jeg inntrykk av at det er rom overalt.

Men igjen: Det avhenger nok litt av hvor dere skal.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hei,

Som andre har sagt - hold deg vekke fra Pattaya. Det er grusomt, og nitrist.

Hvis du vil være et sted med turister, dra til Phuket eller Krabi. Det er veldig, veldig fint, men (som sagt) mange turister.

Jeg ville anbefalt Hua Hin, som ligger 200 km sør for Bangkok, men på vestsiden av bukten. Det er der den thailandske kongefamilien har feriested.

Sjekk ut selve Bangkok også, men Hua Hin er veldig fint - både stranden, nattmarkedet. Det er også verd å spise på The Railway Hotel - et hotell i kolonistil. Helt, helt utrolig.

Med vennlig hilsen

Jeg driver og leter litt rundt og ser allerede fram mot neste tur, og sjekker derfor ut andre reisemål i Thailand, i tillegg til Bangkok, som jeg må innom i et par dager.

Har lest litt om Hua Hin, men det er ikke all verden å finne. Dessuten er det vanskelig å stole på turistsidene, da de til og med omtaler strendene i Pattaya som paradis og Patong Beach som en av Thailands vakreste strender.

Hvordan er strendene i Hua Hin? Det ligger vel på motsatt side av Pattaya men i den samme bukta. Men det er langt bedre der (da tenker jeg på strendene. Vet det skal være veldig rolig og fredelig der)? Bør muligens være det når kongen har sperra av deler av stranda til feriehuset sitt ...

Vurderer noen dager der neste år. Kan til og med kjøre Orientekspressen fra Bangkok, tror jeg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...