Gå til innhold

syk toåring,øre og lungebetennelse

Anbefalte innlegg

var på legevakten i dag, og det ble konstatert lungebetennelse på min datter på to år.

Tok crp som var negativ.Men både halsen var rød lungene ikke bra, og rød i øret.

Først vurderte legen antibiotika,men så fant hun ut at dette ikke var nødvendig fordi det var et virus.

Men, jeg ble litt bekymret siden hun faktisk har lungebetennelse.

Kan dette bare gå over av seg selv?

Hun er så dårlig og det har foreløbig ikke vært noen bedring.

Hva tenker andre om legens avgjørelse?

Fortsetter under...

Antibiotika har vel ikke noe for seg så lenge crp er lav? Såvidt jeg vet er det overhodet ikke noe poeng i å gi antibiotika når det ikke er bakterier som gjør ugang.

Ville muligens tatt ny crp på legekontoret på mandag bare for å sjekke at hun fremdeles ikke har bakteriell infeksjon, og for å utelukke at dagens crp kun var lav fordi den ble tatt tidlig i sykdomsforløpet.

Antibiotika har vel ikke noe for seg så lenge crp er lav? Såvidt jeg vet er det overhodet ikke noe poeng i å gi antibiotika når det ikke er bakterier som gjør ugang.

Ville muligens tatt ny crp på legekontoret på mandag bare for å sjekke at hun fremdeles ikke har bakteriell infeksjon, og for å utelukke at dagens crp kun var lav fordi den ble tatt tidlig i sykdomsforløpet.

høres fornuftig ut,men jeg har alltid forbundet pneumoni med en sykdom som alltid trenger a.b behandling-

Så da kan man altså få det av virus også ?

Virus er en vanlig årsak til lungebetennelse, særlig hos barn. Det går over av seg selv.

Jeg ville tatt barnet til legen for en ny sjekk om noen dager for noen ganger kan det komme en sekundær bakteriell infeksjon fordi luftveiene hovner opp og slim lett blir stående.

Det finnes også en type smittsom lungebetennelse som heter Mycoplasma. Dette er en bakterie som kan behandles med antibiotika tidlig i forløpet. Crp kan være negativ ved en sånn infeksjon. Slik infeksjon kan påvises ved en egen blodtest. Kan være aktuelt å undersøke dette også om legen ikke har gjort det og plagene vedvarer.

Vil tro det er helt greit å se det an. Vesla har hatt noe legen kaller blære på lungene som han igjen kaller lungebetennelse. Dette har vært virusrelatert og ikke behandlet.

Gjør som Åsemor sier og sjekk crp på mandag. Er den høy bør dere be om ny sjekk av lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...