Gå til innhold

Har dere alltid ønsket dere barn?

Anbefalte innlegg

Jeg har vel alltid ønsket meg barn, og ihvertfall før jeg fylte 30 år sa jeg. Men har dessverre hatt problemer med å få barn, og har holdt på med prøverrørsforsøk. Jeg fikk mitt første barn da jeg var 37 år (har adoptert), og nå venter vi på å få hente vårt andre barn (også adoptert) og nå er jeg over 40 år. Så det er aldri forsent.

Gratulerer! Håper ventetiden ikke blir for lang :)

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

3

• Gemini

2

• caprice

2

• ylvali1365381015

2

Mest aktive i denne tråden

Nei, dessverre. Hadde et så vanskelig svangerskap at jeg ble anbefalt å ikke få flere barn. Synd jeg ikke "så lyset" da jeg var yngre, men jeg har i alle fall en skjønn liten gutt. Det holder for meg:-)

Det var leit å høre.

Det er kanskje vanlig at man får et litt annet perspektiv når man 'plutselig' er gravid. Jeg hadde nok også fått det, selv om tanken på en "alien" i magen skremmer vannet av meg nå. Men det er vel fordi jeg ikke trenger å forholde meg til det.

Det er 'bare' en unge i familien min, men han utgjør hele forskjellen.. Familiens solstråle :)

Jeg er straks 28, og har én jevngammel venninde med barn - ellers har jeg ingen i min omgangskrets med barn, så du er ikke sent ute :)

Gjennomsnittsalderen på førstegangsfødende i Oslo er jo 31, så du har god tid!

Ah.. Da kan jeg jo skylde på at det er sånn de holder på varmen der oppe i nord ;)

Gjest Persille

Ah.. Da kan jeg jo skylde på at det er sånn de holder på varmen der oppe i nord ;)

Jepp :)

Her er det nærmest uvanlig å få barn før man fyller 30.

Og av foreldrene i bhg til Billa, er det faktisk bare jeg som er under 30.

Så det varierer fra sted til sted, konklusjonen er uansett at du er ganske normal :)

Jepp :)

Her er det nærmest uvanlig å få barn før man fyller 30.

Og av foreldrene i bhg til Billa, er det faktisk bare jeg som er under 30.

Så det varierer fra sted til sted, konklusjonen er uansett at du er ganske normal :)

En ting er jo at jeg ikke er sent ute med å få barn, men jeg lurer mest på om jeg er sent ute med å ikke ønske meg barn. Jeg trodde mange hadde et ønske om å få barn senere en gang, når de var 25. Jeg har ikke.

Annonse

Jeg ønsket meg barn lenge. I barndommen sa jeg at jeg ville ha tre eller fire barn. Jeg har fått tre og er fornøyd med det :)

Min mann var den som ville vente. Vi ble sammen da jeg var 15år, og jeg fylte 25år en mnd etter førstemann ble født. I dag har vi vært sammen i 24år og gift i 10 år(til sommeren). Hadde det vært opp til meg så hadde jeg fått førstemann da jeg var 20, men fikk jo "levet livet" først da, og det er jo greit.

Jeg har aldri vært av den typen som forguder barn og ønsker seg barn fra man er en neve stor. Passet svært sjeldent barn da jeg var ungjente også.

Min biolgoiske klokke begynte ikke å tikke før jeg var rundt 28 år gammel. Fikk førstemann da jeg var 30 og andremann da jeg var 32. Det er herlig med unger, men jeg tror ikke det hadde vært noen katastrofe uten heller for å si det sånn.

Jeg hadde i grunnen kun tenkt å få barn for syns skyld, et par stykker, for jeg var ikke så begeistret for barn. Da jeg fikk mitt første barn forandret alt seg. Plutselig kom interessen for barn, og nå liker jeg ha både egne og andres barn rundt meg.

Jeg hadde i grunnen kun tenkt å få barn for syns skyld, et par stykker, for jeg var ikke så begeistret for barn. Da jeg fikk mitt første barn forandret alt seg. Plutselig kom interessen for barn, og nå liker jeg ha både egne og andres barn rundt meg.

*for syns skyld?* Godt du koser deg med dem nå da :)

Gjest Persille

En ting er jo at jeg ikke er sent ute med å få barn, men jeg lurer mest på om jeg er sent ute med å ikke ønske meg barn. Jeg trodde mange hadde et ønske om å få barn senere en gang, når de var 25. Jeg har ikke.

Jeg kjenner flere som er over 30 og som ikke vil ha, og så kjenner jeg et par som er snart 40 hvor hun fortsatt ikke vil, og han plutselig har ombestemt seg, og vil likevel.

Så man har alle konstellasjonene - jeg tror ikke noen er mer eller mindre "normale" i dag.

De var nå veldig tidlig ute, de vennene dine, da!

Jeg har ikke alltid ønsket meg barn. Jeg hadde veldig lyst før jeg var 20, så absolutt ikke lyst til jeg var 28, deretter hadde jeg verken lyst eller ikke lyst - tenkte "skjer det så skjer det" - og da var det vel mest det å finne en jeg i det hele tatt ville kunne tenke meg å ha barn med som føltes helt urealistisk. (Kysset for mange frosker...)

Da jeg var 30 hadde jeg verdens mest strålende og frie singleliv, som jeg egentlig var veldig lite innstilt på å oppgi, og da traff jeg mannen min... Typisk. Fikk første barn da jeg var 33, og sistemann da jeg var 38 (yngsten er adoptert). Synes det er fantastisk å være mamma!

Så - det kan nok hende du får lyst på barn senere - eller kanskje ikke. Det går an å ha strålende, bra liv både med og uten barn!

Annonse

Jeg husker ikke når jeg fikk lyst på barn, tror nok at jeg var rundt 25... Ble sammen med mannen min da vi var 19 og 20, og hadde da akkurat begynt på 5 årig utdannelse. For oss passet det fint å vente med barn til vi var ferdige med å studere.

Deretter ville vi jobbe litt - og det ble tre år med jobbing før barnet kom, altså var jeg 28 da jeg ble mor første gang. Hadde ikke noe erfaring med barn fra før, og vi ble nok litt overrumplet over hva det egentlig innebar å være foreldre....

Gjest har de to barna vi skal ha.

Jeg er ikke av typen som "elsker barn", så lyst på barn fikk jeg ikke før mannen min fikk lyst (og han ble påvirket av en kollega. Fremdeles har de færreste av vennene våres barn)

Vi er i 31 og

Hei!

Jeg har alltid ønsket meg barn (bortsett fra 16-21, selv om det lå i underbevisstheten)

Før 16 års alderen passet jeg masse barn, og elsket å leke og passe de små liven:-)

Så møtte jeg mannen i mitt liv og ønsket ble på nytt vekt til liv. Vi ble sammen noen mnd før jeg var 22 år.

Vi startet ikke å prøve før vi hadde vært sammen noen år og prøvde og var igjennom 4 prøverør, til alt hell kom jeg på bedre tanker og vi valgte å adoptere, så når jeg var fylt 32 år fikk vi vårt første barn og nr 2 når jeg var 35 år.Vi tenkte aldri på å ikke få barn. Begge ønsket barn uansett måte vi fikk de på, derfor ble det adopsjon på oss:-)

Nå er vi en fulltallig familie som teller 4.Men JA jeg har alltid ønsket barn!

Lykke til

Jeg ønsket meg barn lenge. I barndommen sa jeg at jeg ville ha tre eller fire barn. Jeg har fått tre og er fornøyd med det :)

Min mann var den som ville vente. Vi ble sammen da jeg var 15år, og jeg fylte 25år en mnd etter førstemann ble født. I dag har vi vært sammen i 24år og gift i 10 år(til sommeren). Hadde det vært opp til meg så hadde jeg fått førstemann da jeg var 20, men fikk jo "levet livet" først da, og det er jo greit.

Godt å høre at det er noen her som holder sammen lenge, selv om de ble sammen i tenårene! Synes det stadig vekk kommer sånne forståsegpåere, som sier at forholdet er dømt nord og ned hvis en blir sammen tidlig!

Vi ble sammen da vi var 19 og 20, og er nå 35 og 36 :-)

Godt å høre at det er noen her som holder sammen lenge, selv om de ble sammen i tenårene! Synes det stadig vekk kommer sånne forståsegpåere, som sier at forholdet er dømt nord og ned hvis en blir sammen tidlig!

Fint at dere også nyter hverandre enda :)

Vi ble sammen da vi var 19 og 21, og er nå (snart) 38 og 40 :-))

Jeg var veldig usikker på om jeg i det hele tatt ville ha barn. Hadde to nevøer som jeg syntes var bare plagsomme, og var helt utslitt hver gang de hadde vært på besøk. Det ble mange år med utdannelse, eksotisk reising etc, men så skjedde det noe da jeg fyllte 30. Kom mye tanker oppi hodet mitt, så plutselig ville jeg ha barn, giftet meg, og innen jeg var 31 hadde vi fått vårt første barn. Neste kom 3 år etter. Jeg hadde aldri passet barn, bare sittet barnevakt for "store" barn, aldri skiftet en bleie, og var fullstendig uten barneerfaring. Nå er de snart 4 og 7 :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...