Gå til innhold

Drikker dine barn saft i hverdagen?

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden under her med sutteflaske og diverse..

Drikker barnet ditt saft daglig?

Til måltidene her veksles det mellom melk, juice og saft. (skulle gjerne sett at de drakk mest melk, men to misliker den sterkt)

Men hvis de er tørste mellom måltidene er det kun vann som gjelder. Ikke snakk om annet.

Er det vanlig å gi saft istedet for vann mellom måltider?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268083-drikker-dine-barn-saft-i-hverdagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• kaffepiken

6

• Lillemus

4

• pekkaline

3

• alwaysme

3

Mest aktive i denne tråden

Vi bruker en del saft - hjemmelaget av rips og solbær. Vi har ofte saft til middag, og det hender vi tar et glass mellom måltidene, men som regel er det vann i glassene da.

Brus drikker vi ekstremt lite av. Juice bruker vi noen ganger i uka - da som regel til måltidene.

Vi bruker en del saft - hjemmelaget av rips og solbær. Vi har ofte saft til middag, og det hender vi tar et glass mellom måltidene, men som regel er det vann i glassene da.

Brus drikker vi ekstremt lite av. Juice bruker vi noen ganger i uka - da som regel til måltidene.

Husker ene bestemora mi laget saft hjemme.

Det er vel litt bedre med hjemmelaget, for den har jo tross alt endel vitaminer og antioksidanter i seg :-)

Ja, mine drikker saft daglig; husholdningssaft til eldstemann og for det meste FunLight til han på 4. De drikker kanskje 1-2 glass daglig.

Til måltider får de melk til brødmat og vann eller av og til saft til middag.

Ingen av dem drikker brus eller juice.

Jeg tror ikke engang jeg har eid en saftflaske mer enn 1 gang, og da måtte jeg kaste den fordi den gikk ut på dato... ;) Så nei, her er det aldri saft.

Melk til frokost og kvelds, vann ellers. Kjøper inn en appelsinjuice til helga. De få gangene hun spør om melk mellom måltider får hun det.

Annonse

Nei!

Lite glass juice til frokost, ellers vann og melk. Saft kanskje en gang i uka? Noen ganger når de er på tur med skole/barnehage får de med saft, kald eller varm (eller kakao av melk, fruktose og kakaopulver nå om vinteren).

Vi bruker KUN saft med ekte bær i, ikke kunstige greier, men for tiden har vi ikke tilgang på bær fra egen hage så det blir mest ferdigkjøpt.

Ungene er ærlig talt ikke særlig glad i brus, så det blir bare et par ganger i måneden, og da i små mengder. Det er kun når vi har besøk at en stor flaske blir drukket opp, ellers tømmes den ut etter noen dager når susen uansett har gått ut...

Selv drikker jeg nesten aldri brus eller saft, savner det ikke. Men jeg er slett ikke ultrasunn, det går med både te, kaffe, Farris og litt vin :-)

Her drikkes det vann til de aller fleste måltider. Har vi saft i huset og det faller seg sånn så får de det altså, men det er veldig sjelden vi har rett og slett. Har ingen prinsipper om at det må være en bestemt ukedag for at de skal få saft. Melk drikker ingen av oss i ren form, og brus bare av og til.

Uff, dette hørtes vemmelig prektig ut. Vi er ikke det, men akkurat det med søte drikker er noe av det jeg syns er lettest å styre, og det som koster oss minst.

Annonse

tzatziki1365380058

Kjøpesaft er det vel like mye sukker i som brus,så da foretrekker jeg brus :)

Nei, vi drikker ikke saft verken til eller mellom måltider, bortsett fra hvis vi har grøt på lørdager.

Om sommeren drikker vi en del appelsinsaft, hvis det er skikkelig varmt.

Drikker litt brus i helgene.

ylvali1365381015

Vi drikker aldri saft, med unntak av en påskeferie nå og da, dersom vi tar med varm saft på termos.

Vi drikker av og til brus i helga.

Vann som tørstedrikk og til middag, melk og ett glass juice ellers.

Uansett om ungene hadde mislikt vann hadde det ikke nyttet å argumentere seg til saft her i huset. Det har kun med vane å gjøre, og de fleste barn ville jo foretrekke saft dersom de får valget.

Til frokost og kvelds drikker ungene eplejuice (lavsyre fra Nora), appelsinjuice eller melk (de to siste gjelder bare jentungen), jeg drikker vann, en sjelden gang appelsinjuice og i helgene en kopp te til frokosten.

Til middag har vi vann, det er kun til pannekaker, blodpølse, grøt og fiskeboller i hvit saus vi har saft.

Brus har vi kun til selskaps. Det blir da nok søtt ellers om vi ikke skal drikke det til daglig også, men jeg er ikke fanatiske da, hos kjæresten min drikker vi saft til middagen uansett hva vi spiser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...