Gå til innhold

Normal høyde/vekt 5-åring?

Anbefalte innlegg

Gjest også en mamma

Jenta er 114 cm høy! "Risk of becoming overweight".

Ho trener langrenn, er med på fysiske aktiviteter 2 ettermiddager i uka, spiser nesten ikke godterier, bare en Smurfe-eske på lørdag, men spiser til gjengjeld masse frukt og grønnsaker. Ho spiser ikke rødt kjøtt, kun kylling/kalkun og fisk.

Og ja, vil følger med henne, og sørger for at ho er i aktivitet.

Det er IKKE bra å være overvektig, selvfølgelig, men jaggu ser jeg mange magernelliker som hadde hatt godt av et kilo eller to til, også!

Dessuten: Å begynne å fokusere på kosthold/diett/vekt til unger på vel 4 år, synes jeg er DRØYT!

Mener ikke at snuppa mi er perfekt, for jeg ser at ho godt kunne vært litt lengre/litt lettere. Ho har lange foreldre: Mor 178 cm og far 189. Det er ikke til å stikke under en stol at det har litt å si, det og...

Men, noen myrsnipe er jeg ikke, nei.

Ho blir 5 år om 3 uker, og er lenger enn de fleste som er året eldre, og som gåri barnehagen.

Godt at det var skrivefeil, da! :-) Ble faktisk litt sjokkert over at du ikke skjønte at 104 cm og 23 kg ble i meste laget. Og jeg mener faktisk at HVIS hun hadde vært som først innlegg - så hadde det vært riktig med slanking, uansett alder.

Fortsetter under...

hihi, tror ikke jeg skal slanke min, hun er på fetekur for tiden. Helmelk og smør og sukker på alle kanter. Siden vi spiser mye av den samme maten som henne blir vi vel å legge oss ut begge to, men det får heller bare være.

Hun er 110cm og 15 kilo.

Det var ikke til deg personlig jeg sa ædabæda!(rødmer)

Men lenger opp ble jeg rådet til å slanke min 5-åring (114 cm/22,7 kg ved siste måling...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...