Gå til innhold

hva tenker dere om folk som har au pair?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

6

• morsan

4

• tzatziki1365380058

4

• emin

2

Mest aktive i denne tråden

tzatziki1365380058

I nettmøte utdyper Vendela dette:

"Hei Vendela.

Jeg leste et intervju med deg hvor du uttalte at det var så deilig å ha en filipinsk praktikant/aupair i huset, fremfor en svensk jente som dere hadde hatt tidligere, fordi svensken ble som "en gjest i huset", mens den filipinske var nærmest lydløs. Aner du i det hele tatt hvordan det høres ut? Som om hun filipinske er deres underdanige slave eller noe... Dessuten håper jeg ikke deres tidligere svenske aupair leste det intervjuet!"

Av og til kan ting man sier til pressen bli misforstått, selv av de beste journalister. Det jeg mente å si var at vår au pair følers som et familiemedlem og ikke en gjest i huset! Håper det retter opp i en del misforståelser.

Hilsen Vendela Kirsebom Thommessen

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=1102

Kan så klart hende at damen ikke er dum, men bare er usannsynlig dårlig til å uttrykke seg. Hun er jo stadig vekk ute og "oppklarer" noe som er blitt misforstått.

Er ikke helt sikker på hva hun gjorde bedre med denne uttalelsen på nettmøtet, gav meg ikke den store, ekstra forståelsen. Siden hun tydeligvis ender med å føle seg misforstått de fleste gangene hun uttaler seg, burde hun kanskje begynne å tenke litt mer før hun snakker.

Jeg husker da Storebror begynte i barnehagen, da betalte vi 4.200,- Sykt.

Min yngste rakk ett år med makspris. Resten av tiden betalte vi 3700 - 3900.

Nå går kullet hans i SFO, som nå har gått opp til over 2000.

Den eldste tilhører også et "dyrt" kull:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=3253252

Jeg føler meg i hvert fall ikke som noen snylter på samfunnet...

Min yngste rakk ett år med makspris. Resten av tiden betalte vi 3700 - 3900.

Nå går kullet hans i SFO, som nå har gått opp til over 2000.

Den eldste tilhører også et "dyrt" kull:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=3253252

Jeg føler meg i hvert fall ikke som noen snylter på samfunnet...

Du har overhodet ingen grunn til å se på deg sjøl som noen snylter, nei!

Din yngste er født i '99 eller '00? ;)

Annonse

ylvali1365381015

Jeg synes faktisk litt synd på ungene i familier som bytter au pair hvert år, og som bruker au pair'en mye til barnevakt. Ungene rekker da akkurat å bli kjent med en person før denne personen forsvinner ut av livet deres og erstattes av en ny. - Det er vel det mest negative med au pair, i mine øyne.

Helt enig - et viktig poeng!

Skaff heller hushjelp enn au - pair!

Jeg tenker at de har god råd - er litt "perfekte", sosiale og har et veldig "behagelig" og ordentlig miljø hjemme (både fysisk og psykisk. (Jeg syns at au pair er en veldig god ide altså.)

Sikkert fordi jeg ikke hadde orket å ha noen i huset til enhver tid selv - det hadde stresset meg opp... Og jeg har for mye temperament til det også...

Jeg tenker at de har god råd - er litt "perfekte", sosiale og har et veldig "behagelig" og ordentlig miljø hjemme (både fysisk og psykisk. (Jeg syns at au pair er en veldig god ide altså.)

Sikkert fordi jeg ikke hadde orket å ha noen i huset til enhver tid selv - det hadde stresset meg opp... Og jeg har for mye temperament til det også...

Må legge til at jeg er ikke typen til å gi ordrer eller å "sjefe" over noen så det hadde vært veldig unaturlig for meg å hatt noen til å hjelpe i huset/med barna. Vi hadde hushjelp en stund - og da følte jeg nesten at jeg måtte vaske først... he he...

Annonse

Jeg har vært au-pair.

Da jeg kom dit, husker jeg vertsmoren min sa: Ikke tro du er noe spesielt. Vi har hatt 6 au-pairer før deg og kommer til å ha mange etter deg.

(Dette sa hun da hun hentet meg på flyplassen, første ordene hun utvekslet til meg.)

Jeg kunne ikke tenkt meg au-pair, mest pga at sønnen min ikke takler endringer så godt. Det å skulle bytte omsorgsperson en gang i året ville han ikke taklet så godt.

Dersom det hadde gått bedre, ville jeg kanskje vurdert det. Mest pga kulturopplevelsen.

Oi, nå kom jeg på en ting til.. min vertsmor var ofte sjalu på meg fordi ungene tilbrakte så mye tid med meg mens hun måtte jobbe. Det er ikke bare lett å måtte jobbe og se barna knytte sge til en annen person. Problemet var også det at jeg var blond, skandinavisk og hun var redd for at mannen hennes skulle falle for meg. Ikke lett å ha noen i hus som man ikke stoler på mannen sin med... (Bare til informasjon var mannen i huset alt annet enn attraktiv og så lav at han ikke rakk meg lenger enn til brystene da jeg var 18 år..). Med andre ord.. Ingen interesse fra min side ihvertfall!!!

Jeg hadde også problemer med at vertsmoren særlig ville at jeg skulle gjøre ganske så mye husarbeid. I kontrakten stod det "lett" husarbeid, men hva i all verden er definisjonen på det? Fikk få venner der siden mine fridager var mandag formiddag og hele tirsdag. Alle jevnaldrende var på jobb eller skole... For min del var det ikke noe kjekt...

Men utrolig lærerikt! :-)

Gjest anonym for anledningen

Jeg hadde nok kommet til å lurt på hvorfor man skulle hatt au pair hvis man likevel jobbet lite, ja. Hadde jeg jobbet lite så hadde jeg foretrukket barnehage, mend et er mitt valg.

Mange små barn, mer tid til dem istedetfor å bruke mesteparten av tiden på vasking og matlaging, mer tid til å jobbe også og da vite at barna har det bra hjemme istedetfor å ha full plass i barnehage for eks. (de er litt i barnehage).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...