Gå til innhold

Barn med lav vekt og influensa

Anbefalte innlegg

Nå får ikke jeg i guttungen verken vått eller tørt (influensa) og han som er så tynn fra før :(

Han er bare 27 kilo og 12 år og kan nok ikke bli særlig tynnere før det er farlig.

Går det senere for han å tape vekt enn normalvektige?

Håper det ikke går så mange dagene før han spiser igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268146-barn-med-lav-vekt-og-influensa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På apoteket har de noen "vitamindrikker", husker ikke hva de heter. Tanta mi bruker det på de tynne søskenbarna mine når de er syke. Dette smaker godt og hjelper så kiloene ikke raser av på tynne kropper. Spør på apoteket.

Ellers ville jeg lokket med det meste dersom gutten er syk; chips, saltestenger, smoothies, vannis??? Er det noe han har lyst på så la han spise selv om det ikke er lørdag.

Fokuser på inntak av væske, vannis, farris med eplemos, saft drukket med sugerør osv. Kanskje bare suge litt på isbiter?

Lykke til!

Hvis han liker sjokolademelk og liknende, finnes det næringsdrikker på apoteket med forskjellig smak og høyt kaloriinnhold. De kan drikkes som de er (de er best iskalde), eller du kan gjøre noe mer utav det:

http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel196.asp

De har kommet i litt mer moderne pakninger nå, men navnene / logoene er de samme som på bildet.

Ville ikke vært så bekymret for maten i første omgang, men væskeinntaket er veldig viktig å opprettholde.

Tror ikke at de som

er "lettvektere" tar av noe mer enn andre, men det synes jo mye fortere på de.

Jeg heller tror ikke lettvektere tar av mer en de andre, men de har mindre å ta av for å si det sånn.

På apoteket har de noen "vitamindrikker", husker ikke hva de heter. Tanta mi bruker det på de tynne søskenbarna mine når de er syke. Dette smaker godt og hjelper så kiloene ikke raser av på tynne kropper. Spør på apoteket.

Ellers ville jeg lokket med det meste dersom gutten er syk; chips, saltestenger, smoothies, vannis??? Er det noe han har lyst på så la han spise selv om det ikke er lørdag.

Fokuser på inntak av væske, vannis, farris med eplemos, saft drukket med sugerør osv. Kanskje bare suge litt på isbiter?

Lykke til!

Han får alt han har lyst på, her fokuseres det på at han i det hele tattt klarer å få i seg noe og ikke på om det er så veldig sundt.

Akkurat nå er han så febrilsk og dårlig at han ikke får i seg noe som helst.

Han er så svimmel og har følelsen av å kjøre karusell i full fart.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...