Gå til innhold

Den Fjerde Barnesykdom?

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Etter tre og et halvt døgn med relativ høy feber, så kom prikkene når feberen forsvant...

Helt etter oppskriften til Den Fjerde Barnesykdom (HÆ - klarte de ikke å finne på et bedre navn enn det på sykdommen....).

Men matlysten er fremdeles på bunn. Hun har ikke spist fast føde på fire dager. Kun en enkelt te-sje innimellom, så kniper hun igjen munnen og hyler...

Noen som har erfaring med når apetitten kommer tilbake igjen?

Må jeg begynne helt på nytt med små smaksprøver osv.?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268191-den-fjerde-barnesykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk om det er blemmer i munnen (hånd, munn og fotsyke). Det gjør vondt, og da er det ikke enkelt å spise / drikke. Våre har også hatt den fjerde barnesykdom og husker ikke at de ikke ville spise lenge over lang tid da. Det var verre med hånd, munn og fot-syken.

Sjekk om det er blemmer i munnen (hånd, munn og fotsyke). Det gjør vondt, og da er det ikke enkelt å spise / drikke. Våre har også hatt den fjerde barnesykdom og husker ikke at de ikke ville spise lenge over lang tid da. Det var verre med hånd, munn og fot-syken.

Dette er en baby, så når til og med utslettet er der, tror jeg nok fuji har stilt riktig diagnose.

Ellers er jeg enig med deg i at spisevegring ofte kan ha med munn-, hånd- og fotsyke å gjøre.

Neida, du behøver ikke å begynne med smaksporsjoner igjen. Bare fortsett å tilby henne mat i små mengder. Ikke stress med det. Vi har også dårlig apetitt når vi er syke - ikke sant?

Etterhvert vil du se at hun vil begynne å spise som normalt igjen.

Men jeg vet det er vanskelig å se på at barnet ikke spiser noe. Man vil så gjerne være sikker på at barnet er godt og mett. Saken er jo den at barnet selv regulerer dette.

Er de syke spiser de gjerne veldig lite. ETterhvert som de friskner til så spiser de mer. Og plutselig er de tilbake til normalen igjen, og til og med kanskje spiser enda mer enn de gjorde før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...