Gjest hemmelig nick Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Det har du selvfølgelig rett i. Men det virket som om denne 7-åringen var veldig bestemt på at det bare var 4 fra klassen + en utenom som skulle inviteres. Men, jeg kjenner hverken moren eller barnet, så kanskje det hadde vært lett å overtale. Jeg skulle i alle fall ganske greit ha overtalt min datter Samme svar til deg som til abrahamsen: Skjønner at du ikke vil ha unger som turer frem. Problemet vårt, er at vi har en datter som er altfor snill. Som alltid lar seg overtale hvis vi prøver, og som får vondt i hjertet omtrent, hvis hun gjør noe galt. Dette er en av de aller første gangene hun har sagt klart fra om noe som helst - noe vi har oppmuntret til. Jeg er faktisk ikke helt sikker på om jeg ønsker å få henne til å forandre mening i denne saken. Det er ikke noe problem å få henne til å gjøre det, men hun er som sagt altfor snill til vanlig. Helt ekstremt i forhold til småsøsken. Og hvilket signal sender vi DA? Vi har oppmuntret henne til å sette grenser og bli mer tydelig, og når hun gjør det, så sier vi at hun ikke få lov likevel? Jeg heller mer og mer til at hun skal få bestemme selv, denne gangen. De 4 jentene kommer hun ikke til å ha mye kontakt med fremover uansett - det er bare en kjennsgjerning vi vet for mye om, vi som bor i slike sammensatte miljø. Jeg liker absolutt ikke å bidra til at det fortsetter sånn, men i forhold til å overkjøre datteren min, så tror jeg at vi ender med det likevel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268282-bursdagsproblemer/page/2/#findComment-2168517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Vi hadde lignende samtale med vår sønn for noen måneder siden og han aksepterte og skjønte våre meninger. Hva om vi ikke hadde gjort det? Hva hadde han da lært av det? Jo, at man bare kan ture frem å ikke bry seg om andre. Bare tenke på seg selv. Slike unger vil ikke jeg ha. Jeg er helt enig. Det er uhyre viktig å lære barna empati. Men samtidig er det jo ikke uvanlig å ikke invitere hele klasser/alle av samme kjønn til bursdager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268282-bursdagsproblemer/page/2/#findComment-2168704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Samme svar til deg som til abrahamsen: Skjønner at du ikke vil ha unger som turer frem. Problemet vårt, er at vi har en datter som er altfor snill. Som alltid lar seg overtale hvis vi prøver, og som får vondt i hjertet omtrent, hvis hun gjør noe galt. Dette er en av de aller første gangene hun har sagt klart fra om noe som helst - noe vi har oppmuntret til. Jeg er faktisk ikke helt sikker på om jeg ønsker å få henne til å forandre mening i denne saken. Det er ikke noe problem å få henne til å gjøre det, men hun er som sagt altfor snill til vanlig. Helt ekstremt i forhold til småsøsken. Og hvilket signal sender vi DA? Vi har oppmuntret henne til å sette grenser og bli mer tydelig, og når hun gjør det, så sier vi at hun ikke få lov likevel? Jeg heller mer og mer til at hun skal få bestemme selv, denne gangen. De 4 jentene kommer hun ikke til å ha mye kontakt med fremover uansett - det er bare en kjennsgjerning vi vet for mye om, vi som bor i slike sammensatte miljø. Jeg liker absolutt ikke å bidra til at det fortsetter sånn, men i forhold til å overkjøre datteren min, så tror jeg at vi ender med det likevel. Det er akkurat slike ting som gjør det så vanskelig. At datteren din er en veldig medgjørlig person, og endelig har en klar mening. Er det da riktig å overkjøre henne? Har hun noen forklaring på hvorfor hun bare vil invitere de 4? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268282-bursdagsproblemer/page/2/#findComment-2168710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest invitere igjen Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Skjønner at du ikke vil ha unger som turer frem. Problemet vårt, er at vi har en datter som er altfor snill. Som alltid lar seg overtale hvis vi prøver, og som får vondt i hjertet omtrent, hvis hun gjør noe galt. Dette er en av de aller første gangene hun har sagt klart fra om noe som helst - noe vi har oppmuntret til. Jeg er faktisk ikke helt sikker på om jeg ønsker å få henne til å forandre mening i denne saken. Det er ikke noe problem å få henne til å gjøre det, men hun er som sagt altfor snill til vanlig. Helt ekstremt i forhold til småsøsken. Og hvilket signal sender vi DA? Vi har oppmuntret henne til å sette grenser og bli mer tydelig, og når hun gjør det, så sier vi at hun ikke få lov likevel? Jeg heller mer og mer til at hun skal få bestemme selv, denne gangen. De 4 jentene kommer hun ikke til å ha mye kontakt med fremover uansett - det er bare en kjennsgjerning vi vet for mye om, vi som bor i slike sammensatte miljø. Jeg liker absolutt ikke å bidra til at det fortsetter sånn, men i forhold til å overkjøre datteren min, så tror jeg at vi ender med det likevel. Men hun har gått i bursdagen til en av disse hun ikke ønsker å invitere? Jeg synes det gjør at hun ikke kan utelukke henne / disse fra bursdagen sin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268282-bursdagsproblemer/page/2/#findComment-2168782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alis Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Alle eller ingen, mener jeg. Og hvis de ikke kommer likevel er det jo ikke noe problem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268282-bursdagsproblemer/page/2/#findComment-2170367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.