Gå til innhold

Går du fra bilen med nøklene i?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prinsessemamma

Å stakkars unger!Nei, jeg går aldri fra bilen med nøklene i. Sjelden jeg går fra ungene i bilen, men det hender de sitter i bilen hvis jeg skal kjøpe noen småting på butikken, men da pleier jeg låse bilen og ta nøklene med meg.

Å stakkars unger!Nei, jeg går aldri fra bilen med nøklene i. Sjelden jeg går fra ungene i bilen, men det hender de sitter i bilen hvis jeg skal kjøpe noen småting på butikken, men da pleier jeg låse bilen og ta nøklene med meg.

Jeg ville ihvertfall ikke ha låst barn inne i bilen! Hva om noe skjer og barna må ut derfra fort?

Det hender jeg løper inn en snartur også, da tar jeg nøklene med. Men jeg pleier ikke å låse bilen da. Syns de må ha muligheten for å forlate bilen om noe skulle skje.

Stort sett tar jeg dem med inn i butikken eller hvor det måtte være. Jeg er egentlig ikke noe glad i å la dem være alene i bilen i det hele tatt. Hva om bilen står parkert i en bakke, og en av dem begynner å fikle med håndbrekket? Men det hender at de får sitte i bilen og vente, det gjør det.

Annonse

Annonse

Men hvorfor lar du nøklene stå igjen? Hva er behovet for å gjøre det?

Behovet? *LOL*

Glemsomhet, distraksjon...

Det skjer vel aldri når jeg parkerer "ute", kun hjemme. Særlig hvis ikke jeg går ut av bilen med en eneste gang (hører ferdig nyhetene først, pakker sammen poser å ta med ut...osv.). Hvis jeg slipper nøklene idet jeg slår av tenningen, istedetfor å ta dem ut i samme bevegelsen, da må det tanke til og ikke refleks ;-)

Behovet? *LOL*

Glemsomhet, distraksjon...

Det skjer vel aldri når jeg parkerer "ute", kun hjemme. Særlig hvis ikke jeg går ut av bilen med en eneste gang (hører ferdig nyhetene først, pakker sammen poser å ta med ut...osv.). Hvis jeg slipper nøklene idet jeg slår av tenningen, istedetfor å ta dem ut i samme bevegelsen, da må det tanke til og ikke refleks ;-)

OK, he he, jeg tar de alltid ut av ren refleks, også i tilfeller der jeg egentlig kunne latt dem stå i, fordi jeg skal starte bilen igjen om få strakser;-)

OK, he he, jeg tar de alltid ut av ren refleks, også i tilfeller der jeg egentlig kunne latt dem stå i, fordi jeg skal starte bilen igjen om få strakser;-)

Men det jeg alltid gjør - og det er nok pga. ettervirkninger etter å ha hatt unger i bilen - er å ta ut nøklene hvis jeg skal ut av bilen et kjapt ærend - og det sitter noen andre i bilen. En voksen. Pinlig :) Må alltid forklare etterpå at "det var ren refleks, altså, ikke fordi jeg trodde du skulle stjele bilen..."

Kom forresten på en vittig episode i så måte. Min mann kan også være distré. En morgen fant han ikke bilnøklene sine...og til slutt ga han opp, og ville låne mine. Dem fant han heller ikke. Da han gikk ned til bilene, sto det to biler der med et nøkkelknippe i hver ;-)

Akkja. Heldigvis har vi ikke Porscher og slikt, og heldigvis bor vi i et område der det sjelden stjeles noe som helst...

Men det jeg alltid gjør - og det er nok pga. ettervirkninger etter å ha hatt unger i bilen - er å ta ut nøklene hvis jeg skal ut av bilen et kjapt ærend - og det sitter noen andre i bilen. En voksen. Pinlig :) Må alltid forklare etterpå at "det var ren refleks, altså, ikke fordi jeg trodde du skulle stjele bilen..."

Vet du hva? Jeg tror ikke jeg hadde tenkt over det ett sekund dersom jeg satt på med en venn, og denne spratt ut av bilen for å gjøre et kjapt ærend mens jeg sitter igjen, og denne vennen tok med seg nøklene! ;-)

Vet du hva? Jeg tror ikke jeg hadde tenkt over det ett sekund dersom jeg satt på med en venn, og denne spratt ut av bilen for å gjøre et kjapt ærend mens jeg sitter igjen, og denne vennen tok med seg nøklene! ;-)

Nei det er mulig det er helt naturlig å gjøre det ;-) Men jeg blir litt pinlig berørt likevel...

Kom forresten på en vittig episode i så måte. Min mann kan også være distré. En morgen fant han ikke bilnøklene sine...og til slutt ga han opp, og ville låne mine. Dem fant han heller ikke. Da han gikk ned til bilene, sto det to biler der med et nøkkelknippe i hver ;-)

Akkja. Heldigvis har vi ikke Porscher og slikt, og heldigvis bor vi i et område der det sjelden stjeles noe som helst...

LOL!!

Jeg holder normalt godt rede på nøklene, og i bilen tror jeg aldri jeg har glemt dem igjen.

Men det har hendt noen ganger at jeg har glemt igjen nøklene i husdøra. De fleste gangene har da husbonden kommet hjem etter meg, og tar da med seg nøklene inn.

Men jeg husker en morgen jeg lette som en gal etter de forbaskede nøklene, for til slutt å bestemme meg for at jeg bare fikk ta reservenøkkelen. Da jeg lukket døra så jeg knippet gitt! ;-) Litt komisk at vi attpåtil hadde låst døra fra innsida om natta for å holde ubudne gjester ute;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...