Gå til innhold

Bil nr 2 - noen tips til bil hvor man sitter høyt?

Anbefalte innlegg

Det er sikkert flere av dere som har en en liten bil nr2. ("konebil") i tillegg til en større familiebil. Mange av oss må dessverre ha dette for å få dagene til å gå opp logistikkmessig sett. (Men fy så dyrt det er!!!) Nå begynner min Audi A2 å bli dyr - fikk akkurat beskjed om ekstra utgift på servicen den nå er på: 9000,- (noe galt med noe katalysator greier). Tanken begynner å slå meg at den bør skiftes ut med noe nyere (jeg har en 2001 modell).

Er det noen av dere som kan anbefale en liten bil som dere er godt fornøyde med, som egner seg fint til henting og levering av barn? Jeg er egnelig veldig fornøyd med egenskapene til den jeg har. Den er smal - kommer derfor inn på selv de trange p-plassene. Dørene bak er smale, slik at de er lette å åpne helt - selv når det er trangt på sidene. Veldig lett bagasjeluke er fint, man feller bare ned frontplaten på bilen for å fylle/peile olje og vindusspylervæske - og ikke minst - allerviktigst for meg som ikke rager 160 over bakken en gang - jeg sitter høyt i den bilen. Det eneste alternativet jeg klarer å se er Mercedes A-klasse, men de synes jeg IKKE er fine. Golf etc er biler der man sitter lavt, så de er i utgangspunktet ikke aktuelle. Tips anyone?

Fortsetter under...

Skikkelig postman Pat - bil. ;-)

Citroen Grand c4 Picasso, derimot... Mmmmm... *drømme*

Jeg må innrømme at jeg er såpass forfengelig at det ikke er Berlingo som appelerer mest, selvom det er praktisk. Men skyvedør er praktisk da!

Annonse

Hei!

Ser du ikke liker A-klasse, men ta deg en prøvetur....

Jeg likte den heller ikke, men det ble en A150 vi kjøpte i fjor. Jeg/vi prøvde mange "konebilder", og jeg som var vant til å kjøre stor bil syntes det meste virket spinkelt og smått. Men etter en A-klasse på lån en hel lørdag var jeg solgt!

Er kjempefornøyd! Kjører en 5-8 mil hver dag, mest småkjøring og bykjøring med denne bilen. I disse dager har jeg virkelig fått testet den på skikkelig vinterføre også. Det har vært problemfritt! Var ute en tur på et lukket område i kveld for å teste grensene til bilen litt, velidig greit å vite hvordan bilen reagerer hvis "den slipper", men de viste seg å være nesten umulig å få til, elektronikken i bilen rettet opp før jeg fikk provosert frem en sladd eller glipp.

Plassen i den er stor, 4 voksne har god plass (også til bena til de to bak).

Bare fornøyd A-klasse eier

Hei!

Ser du ikke liker A-klasse, men ta deg en prøvetur....

Jeg likte den heller ikke, men det ble en A150 vi kjøpte i fjor. Jeg/vi prøvde mange "konebilder", og jeg som var vant til å kjøre stor bil syntes det meste virket spinkelt og smått. Men etter en A-klasse på lån en hel lørdag var jeg solgt!

Er kjempefornøyd! Kjører en 5-8 mil hver dag, mest småkjøring og bykjøring med denne bilen. I disse dager har jeg virkelig fått testet den på skikkelig vinterføre også. Det har vært problemfritt! Var ute en tur på et lukket område i kveld for å teste grensene til bilen litt, velidig greit å vite hvordan bilen reagerer hvis "den slipper", men de viste seg å være nesten umulig å få til, elektronikken i bilen rettet opp før jeg fikk provosert frem en sladd eller glipp.

Plassen i den er stor, 4 voksne har god plass (også til bena til de to bak).

Bare fornøyd A-klasse eier

Hm, kanskje jeg må ta en prøvetur likevel...Har bare vært passasjer en gang tidligere. Utseendet på bilen appelerer ikke veldig, synes den er lite strømlinjeformet. Plassen er ikke så viktig, når vi er hele familien ute kjører vi som regel den store familiebilen, og det er barna som stort sett er passasjerer i baksetet uansett. Men så var det utgiftene da... 4000 på service i dag, og 9000 til om noen uker svir... Har du hatt mye avgifter på din?

Hm, kanskje jeg må ta en prøvetur likevel...Har bare vært passasjer en gang tidligere. Utseendet på bilen appelerer ikke veldig, synes den er lite strømlinjeformet. Plassen er ikke så viktig, når vi er hele familien ute kjører vi som regel den store familiebilen, og det er barna som stort sett er passasjerer i baksetet uansett. Men så var det utgiftene da... 4000 på service i dag, og 9000 til om noen uker svir... Har du hatt mye avgifter på din?

Hei igjen :-)

Bilen min er relativt ny enda, har ikke hatt første sevice engang enda. Så sålangt ingen ekstra utgifter. Ingenting har vært feil sålangt.

Lykke til med bilkjøp. Håper du finner noe du liker :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...