Gå til innhold

Ang. sykt barn dager

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda

Jeg vet jo at og pappaen har 10 dager hver, sykt barn dager.

Men hvordan er det sånn ellers? Jeg har vært hjemme med gutten min både mandag, tirsdag og onsdag. Ser ut til at vi må regne med resten av uka også. Men kan jeg ta 5 dager i strekk på sykt barn dager? Mannen min er bortreist på jobb, så det er umulig for han å ta noen dager nå, ellers så deler vi såklart slik at vi har ca. like mange dager hver hjemme med sykt barn.

Håper noen kan reglene her.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268463-ang-sykt-barn-dager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest god bedring

Ja, du kan ta alle dagene i strekk.

Hvis du er helt nyansatt, har hatt mye fravær, eller dette på annen måte er et touchy område, kan det være greit med en legeerklæring på at barnet har vært syk en hel uke. men ellers skal ikke dette være nøvendig.

Sørg for at du gir arbeidsgiver / leder god beskjed om hvilke dager du tror du blir hjemme. Sover barnet på dagtid (eller kan roe seg med en film etc) kan du jo evt ta en telefon til medarbeidere hvis det er noe du kan bidra med på telefon.

Bpde influensaen, noro-viruset og andre smittsomme virus som har gått her, har gjort at mange småbarnsforeldre har vært mye bort etter nyttår. Slik er det bare. Utgjort når det skjer når man er alene med barna, ellers kan man ofte være litt mer fleskibel mht hvilke dager en er hjemme, og ihvertfall få tatt unna viktige møter osv. Men slik er livet..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268463-ang-sykt-barn-dager/#findComment-2169779
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...