Luska Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Noen kloke koner som kan gi meg råd om hvordan jeg får bort makrell i tomat fra klær? Andre ganger det er kommet slikt på klær, har det vært hvite bomullsklær som jeg har kloret. Men nå er det snakk om lyserosa/mønstret genser med masse makrell i tomat på. Hvordan skal jeg få det vekk? 0 Siter
Gjest varmt vann Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Ta på masse flekkfjerner, la det ligge en stund, og så vask det så varmt du kan i maskinen, med vaskemiddel for lyse klær. Desto varmere desto bedre, fordi det er fettflekker og tomat. Du risikerer å ødelegge genseren ved å vaske den for varmt, men det gir en sjanse for å få vekk flekken. Ta en sjanse. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Man må skylle det med en gang det har kommet på. Og aller helst få plagget i vaskemaskinen med én gang. Da pleier det å gå bort. Hvis plagget blir liggende er det håpløst syns jeg. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Zalo og masse varmt vann, evt flekkfjerner for biologiske flekker (eller hva de nå kaller det) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Ha på massevis av Zalo. La det ligge minst 30 minutter, og vask det på så varmt programm som mulig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.