Gå til innhold

Forskrivingsnekt av B preparater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min fastlege som jeg har vært pasient hos i en årrekke er kommet i den situasjon at han har mistet retten til å foreskrive såkalte B preparater. Av alle ting er retten til å skrive ut A prep. ikke fratatt legen. Jeg ønsker ikke å gå inn på grunnen til hvorfor legen for et snaut år siden havnet i dette uføret, dog er grunnlaget særs sammensatt. For ordens skyld nevnes at jeg selv ikke bruker disse typer medikamenter.

Så ønskes et spørsmål stillet: når man mister foreskrivingsrett for en type medikamenter, er dette å betrakte som at dette gjelder til evig tid eller når nemden igjen finner forgodt å tilbakekalle foreskrivings nekten. Så lenge ikke legen får opplyst om hvor lenge straffen varer virker dette unektelig som hva som kalles en forvaringsdom. Altså ubegrenset til en byråkrat finner for godt å oppheve vedtaket. Er virkelig dette i trår med norsk lovgivning?

• 2 uker senere...
Advokat Thomas Myran
Skrevet

Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen vurderte at

spørsmålet ikke er relevant for dette forumet. Brukeren blir

selvfølgelig ikke belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon

for liknende spørsmål.

hidi, the scorpion
Skrevet

En lege kan miste bevillningen for alltid, for grove overtramp.

Det du nevner går under "mindre"grove overtramp", og da er det opp til fylkeslegen å vurdere en leges bevillning.

Og det er kun opp til fylkeslegen, men legen har klagerett på samme måte som andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...