Novice Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Min fastlege som jeg har vært pasient hos i en årrekke er kommet i den situasjon at han har mistet retten til å foreskrive såkalte B preparater. Av alle ting er retten til å skrive ut A prep. ikke fratatt legen. Jeg ønsker ikke å gå inn på grunnen til hvorfor legen for et snaut år siden havnet i dette uføret, dog er grunnlaget særs sammensatt. For ordens skyld nevnes at jeg selv ikke bruker disse typer medikamenter. Så ønskes et spørsmål stillet: når man mister foreskrivingsrett for en type medikamenter, er dette å betrakte som at dette gjelder til evig tid eller når nemden igjen finner forgodt å tilbakekalle foreskrivings nekten. Så lenge ikke legen får opplyst om hvor lenge straffen varer virker dette unektelig som hva som kalles en forvaringsdom. Altså ubegrenset til en byråkrat finner for godt å oppheve vedtaket. Er virkelig dette i trår med norsk lovgivning? 0 Siter
Advokat Thomas Myran Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen vurderte at spørsmålet ikke er relevant for dette forumet. Brukeren blir selvfølgelig ikke belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon for liknende spørsmål. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 En lege kan miste bevillningen for alltid, for grove overtramp. Det du nevner går under "mindre"grove overtramp", og da er det opp til fylkeslegen å vurdere en leges bevillning. Og det er kun opp til fylkeslegen, men legen har klagerett på samme måte som andre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.