Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige onsdag tok poden MMR-vaksina. HS sa at han kan få feber 10-14 dager etter vaksina, etterfulgt av røde prikker. I kveld har han 38,7 i feber. Tror dere det er pga. vaksina eller er det for tidlig? Hvor sannsynlig er det at han har feber i morra? (uff.. han har vel det.. : ( Er to besteforeldre som gleder seg vilt til å passe barnebarnet i helgen, og bagen er pakket klar. Er tredje helgen vi har avtalt, men enten har poden blitt syk eller mormor vært syk. Så det passer mildt sagt dårlig nå. (dessuten har mor og far planlagt romlematisk helaftten i morgen.. men er gullet syk så er han det og blir hjemme hos mor)

Hvordan reaksjoner fikk dere barn og hvor lenge etter vaksina?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke huske at Snuppa reagerte, men poden fikk høy feber (rundt 40 tror jeg) og skarlagensfeberlignende symptomer (bringebærtunge og utslett i hendene). Han var dårlig i noen dager såvidt jeg husker, det er 7 år siden nå.

Skrevet

Helsesøster sa 7-10 dager til meg, så det kan være vaksinen som har gitt feber.

Jeg husker ikke om mine har fått noen reaksjon, den siste fikk ikke i allefall.

Gjest togli
Skrevet

Mine tre fikk feber åtte dager etter vaksinasjonen. De to yngste ble bare litt syke og hadde vel feber i et par dager tror jeg.

Eldstemann fikk feberkramper og havna på sykehuset :-(

Skrevet

Hvis det var onsdag i forrige uke, kan det godt være derfor han har feber. Men det trenger ikke bli alvorlig eller langvarig.

Mine reagerte ikke på MMR-vaksinen, bare litt på de siste trippel-dosene.

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege
Skrevet

Ett par dgr. feber etter 1 uke, litt utslett men likevel ganske fin form, er temmelig vanlig. Besteforeldrene vil sikkert kose seg med han nå til helgen. Lykke til !!

Skrevet
  Thor-Øistein Endsjø, Idrettslege, NIMF skrev (På 2.3.2007 den 10.09):

Ett par dgr. feber etter 1 uke, litt utslett men likevel ganske fin form, er temmelig vanlig. Besteforeldrene vil sikkert kose seg med han nå til helgen. Lykke til !!

Takker for svar. Men ba jeg om svar fra fagpersonell? Var i så fall ikke meningen. :)

Caloni Makaroni
Skrevet
  Spirello skrev (På 2.3.2007 den 12.11):

Takker for svar. Men ba jeg om svar fra fagpersonell? Var i så fall ikke meningen. :)

Tror det er litt ekstra service ute og går for tiden ;)

Skrevet
  Caloni Makaroni skrev (På 2.3.2007 den 17.57):

Tror det er litt ekstra service ute og går for tiden ;)

Ok, det er jo hyggelig. :) Begynmte å lure på om jeg har blitt helt surrete nemlig. Trenger jeg svar fra lege så ringer jeg min egen. : ) Selv om dette er er et flott tilbud.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...