Gå til innhold

lytte til kroppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jeg ikke flink til. Nå har jeg måket snø i flere dager både hjemme og på jobb,og sitter her med betennelse i venstre arm, nakke og ned i ryggen. Jeg er altfor pliktoppfyllende...

Noen som har en ide om hvor lang tid betennelsen kan sitte? Bruker den armen mye i jobb også med trening for pasient, så jeg må holde meg hjemme. Kjipt!

Har aldri hatt det slikt før. Fikk brexidol på legevakt i går kveld. Og noe sterkt å sove på (liker ikke det helt, men må)

*Sukk fra meg*

Skrevet

Med flaks så er du vesentlig bedre innen en uke :-) Viktig å ta brexidol de første døgnene.

Gjest Tacomix
Skrevet

Vil bare si god bedring til deg og håper betennelsen går over forteren enn han kom!

Du må huske på å ikke være så pliktoppfyllende.

Selv er jeg veldig dårlig på det. Selv nå mens jeg ligger har har jeg ikke lyst til å høre på kroppen, jeg vil finne på noe. Men samtidig orker jeg ikke. Men kjeder meg gjør jeg.

*Går å finner senga nå*

Skrevet

Med flaks så er du vesentlig bedre innen en uke :-) Viktig å ta brexidol de første døgnene.

En hel uke?? ups.. Ja jeg begynte i natt og skal være flink med tablettene. Takk for svar.

Skrevet

Vil bare si god bedring til deg og håper betennelsen går over forteren enn han kom!

Du må huske på å ikke være så pliktoppfyllende.

Selv er jeg veldig dårlig på det. Selv nå mens jeg ligger har har jeg ikke lyst til å høre på kroppen, jeg vil finne på noe. Men samtidig orker jeg ikke. Men kjeder meg gjør jeg.

*Går å finner senga nå*

Drøm søtt, og takk! :)

Skrevet

En hel uke?? ups.. Ja jeg begynte i natt og skal være flink med tablettene. Takk for svar.

Du kan håpe på at du etter tre dager mer stor endring:-)

Skrevet

Du kan håpe på at du etter tre dager mer stor endring:-)

Takk, ja gjett om jeg håper :) Men jeg følte meg heldig da jeg fikk middagen servert uten at jeg hadde deltatt i dag :) "Ikke så vondt at det ikke er godt for noe" -eller no sånt.;)

Skrevet

En betennelse kan sitte i lenge. Tipper en uke i ro kanskje gjør sitt.

Spesielt farlig med betennelse på noe man bruker ofte. Ofte etter sykemld så starter man bare rett på jobb igjen med den trua at armen tåler like mye som den gjorde før betennelsen, og holder på på samme måte. Det gjør den altså ikke, og da er det lett å dra på seg ny betennelse. Som med dette fort kan bli kronisk.

Skrevet

En betennelse kan sitte i lenge. Tipper en uke i ro kanskje gjør sitt.

Spesielt farlig med betennelse på noe man bruker ofte. Ofte etter sykemld så starter man bare rett på jobb igjen med den trua at armen tåler like mye som den gjorde før betennelsen, og holder på på samme måte. Det gjør den altså ikke, og da er det lett å dra på seg ny betennelse. Som med dette fort kan bli kronisk.

Takk for svar. Jeg må innse at jeg må stresse ned med tanken om jobb ved bedring. Skal bli helt bra først da.......

Skrevet

Takk for svar. Jeg må innse at jeg må stresse ned med tanken om jobb ved bedring. Skal bli helt bra først da.......

Mm , i prinsippet skal kroppen lege segselv fullstendig etter en uke i en ideel situasjon(som man aldri har i rl), så du må beregne kanskje opptil 2-3 uker før du er "bra" og kanskje ikke da engang. Men du kan begynne å trene opp armen før det.

hidi, the scorpion
Skrevet

Bruk tablettene, strekk forsiktig de betente musklene, ikke overskrid smerteterskelen og hvil i behagelig stilling...

Hvor lenge betennelsen varer er avhengig av hvor flink du er til å ta det med ro.

Klart du måtte få noe å sove på! Hvile og søvn er jo veldig viktig for helingsprosessen!

Så må du holde deg unna snømåking (streng), og heller be om hjelp!

Ønsker deg masse god bedring, pekkaline!

Skrevet

Mm , i prinsippet skal kroppen lege segselv fullstendig etter en uke i en ideel situasjon(som man aldri har i rl), så du må beregne kanskje opptil 2-3 uker før du er "bra" og kanskje ikke da engang. Men du kan begynne å trene opp armen før det.

Kjære all verden....her må det kanskje noe mer til enn en egenmelding ja. Jo jeg kan fodtå at det kan ta tid, jeg hadde aldri i verden trodd det kunne spre seg utover så fort. Veldig merkelig følelse. Venstre siden fra hodet og ned til korsryggen +hele armen verker.

Takk for svar, jeg kontakter likegodt lege igjen i morgen tror jeg.

Skrevet

Bruk tablettene, strekk forsiktig de betente musklene, ikke overskrid smerteterskelen og hvil i behagelig stilling...

Hvor lenge betennelsen varer er avhengig av hvor flink du er til å ta det med ro.

Klart du måtte få noe å sove på! Hvile og søvn er jo veldig viktig for helingsprosessen!

Så må du holde deg unna snømåking (streng), og heller be om hjelp!

Ønsker deg masse god bedring, pekkaline!

Å takk så skjønn du er :) Ja jeg må ta det med ro. Må bort ra data også kjenner jeg... Sengetid på meg nå. Natta!

hidi, the scorpion
Skrevet

Å takk så skjønn du er :) Ja jeg må ta det med ro. Må bort ra data også kjenner jeg... Sengetid på meg nå. Natta!

Husk sovepillen, slik at du får hvilt skikkelig ut!

Natta!

Skrevet

Husk sovepillen, slik at du får hvilt skikkelig ut!

Natta!

Psst, vil du se på meldinger? :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Psst, vil du se på meldinger? :)

Ja, er det kjeft igjen...

*lol*

Skrevet

Ja, er det kjeft igjen...

*lol*

Neida, bare et spørsmål. :)

Skrevet

Kjære all verden....her må det kanskje noe mer til enn en egenmelding ja. Jo jeg kan fodtå at det kan ta tid, jeg hadde aldri i verden trodd det kunne spre seg utover så fort. Veldig merkelig følelse. Venstre siden fra hodet og ned til korsryggen +hele armen verker.

Takk for svar, jeg kontakter likegodt lege igjen i morgen tror jeg.

Tja om den er vond, og du er avhengig av armen i jobb, så ville jeg gått til legen å prøve å fått sykemld ei uke. (bedre å være hjemme ei uka å ta problemet ved en tidlig tid, enn å gå med det i mndsvis og tilslutt er det gått så lenge at det er kronisk og/eller trenger myyyyyyyye lenger tid for å gå tilbake.)

Mener ikke at du trenger sykemld i 3 uker da når jeg sier du kanskje enda ikke er "bra" da, bare det at du må "beskytte" armen, unngå å bruke den så mye og sånn. "trene" den opp igjen.

Trener endel selv og sliter med kronisk betennelse i leggene. Det hjelper veldig å ise ned der betennelsen sitter. Prøv å ise noen timer (snø i pose eller en pose frosne grønnsaker med tynt klede under, evt iskrem men ordentlig is er best), og etterpå smører du på orudis gel (kjøpes på apoteket). Orudis er smertestillende (og skal visst være betennelsesdempende også selv om jeg ikke har merka mye til det..), men det er fantastisk smertelindring.

Isinga kan du fortsette med når du har brukt armen litt, evt etter en lang dag når den verker. Bruk orudis 3 ganger om dagen i 1-2 uker, og deretter etter behov.

Jepp, du kan jo prøve, fungerer greit på leggene mine. Da jeg testa dette med isinga åpnet det seg en helt ny verden for meg!

Skrevet

Jeg har lett for å få betennelse i armer eller skuldre, lett for det vi med fibromyalgi. For min del varer dette i en ukes tid, og jeg har god effekt av Brexidol som du har fått.

Skrevet

Jeg har lett for å få betennelse i armer eller skuldre, lett for det vi med fibromyalgi. For min del varer dette i en ukes tid, og jeg har god effekt av Brexidol som du har fått.

Hei. Jeg tar tabelettene, men liten virkning enda. Men det endrer seg forhåpentligvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...