Gå til innhold

lytte til kroppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja om den er vond, og du er avhengig av armen i jobb, så ville jeg gått til legen å prøve å fått sykemld ei uke. (bedre å være hjemme ei uka å ta problemet ved en tidlig tid, enn å gå med det i mndsvis og tilslutt er det gått så lenge at det er kronisk og/eller trenger myyyyyyyye lenger tid for å gå tilbake.)

Mener ikke at du trenger sykemld i 3 uker da når jeg sier du kanskje enda ikke er "bra" da, bare det at du må "beskytte" armen, unngå å bruke den så mye og sånn. "trene" den opp igjen.

Trener endel selv og sliter med kronisk betennelse i leggene. Det hjelper veldig å ise ned der betennelsen sitter. Prøv å ise noen timer (snø i pose eller en pose frosne grønnsaker med tynt klede under, evt iskrem men ordentlig is er best), og etterpå smører du på orudis gel (kjøpes på apoteket). Orudis er smertestillende (og skal visst være betennelsesdempende også selv om jeg ikke har merka mye til det..), men det er fantastisk smertelindring.

Isinga kan du fortsette med når du har brukt armen litt, evt etter en lang dag når den verker. Bruk orudis 3 ganger om dagen i 1-2 uker, og deretter etter behov.

Jepp, du kan jo prøve, fungerer greit på leggene mine. Da jeg testa dette med isinga åpnet det seg en helt ny verden for meg!

Tusen takk for tips! Har notert meg orudis, og skal prøve is på. Tabelettene har foreløpig ikke hjulpet, men det trenger sikkert litt tid på seg.... Ble ikke lege i går, men ser jeg må dit til mandag.

Skrevet

Hei. Jeg tar tabelettene, men liten virkning enda. Men det endrer seg forhåpentligvis.

Ja, tar nok noen dager før virkning om betennelsen virkelig har satt seg. God bedring, jeg vet hvor vondt det er....

Skrevet

Jeg har lett for å få betennelse i armer eller skuldre, lett for det vi med fibromyalgi. For min del varer dette i en ukes tid, og jeg har god effekt av Brexidol som du har fått.

Hei! Jeg tenkte jeg kunne spørre dere her. Jeg har ikke blitt noe særlig bedre i nakken og skuldrene mine. Jeg har tatt brexidol i ei uke nå, og begynner å lure på om det er noe annet enn betennelse? Jeg har svie og "føler" meg hoven i ene siden av nakken. Halve hodet er numment slik som armen. Fingrene dovner-prikker. Armen føles trang.

Likner dette på det dere har hatt/hørt om? Er litt redd for at det også er skiveutglidning eller noe? (aner ikke hvordan det virker heller)

Jeg fungerer ikke som "husmor" heller enda. Og det bør jo være på plass før jeg begynner å jobbe igjen (sykemeldt ut uka)

Ka du tru?

Skrevet

Hei! Jeg tenkte jeg kunne spørre dere her. Jeg har ikke blitt noe særlig bedre i nakken og skuldrene mine. Jeg har tatt brexidol i ei uke nå, og begynner å lure på om det er noe annet enn betennelse? Jeg har svie og "føler" meg hoven i ene siden av nakken. Halve hodet er numment slik som armen. Fingrene dovner-prikker. Armen føles trang.

Likner dette på det dere har hatt/hørt om? Er litt redd for at det også er skiveutglidning eller noe? (aner ikke hvordan det virker heller)

Jeg fungerer ikke som "husmor" heller enda. Og det bør jo være på plass før jeg begynner å jobbe igjen (sykemeldt ut uka)

Ka du tru?

Jeg er jo ingen lege, men dine symtomer er veldig like mine når det "topper" seg med smerter. I disse periodene fungerer ikke jeg heller som husmor, må ta det helt med ro og blir slapp, trøtt og sliten også.Jeg har fibromyalgi og mye kan nok forveksles med det. Du trenger kanskje en ny undersøkelse? Lykke til i hvertfall og god bedring.

Skrevet

Jeg er jo ingen lege, men dine symtomer er veldig like mine når det "topper" seg med smerter. I disse periodene fungerer ikke jeg heller som husmor, må ta det helt med ro og blir slapp, trøtt og sliten også.Jeg har fibromyalgi og mye kan nok forveksles med det. Du trenger kanskje en ny undersøkelse? Lykke til i hvertfall og god bedring.

hei:)

Jeg måtte ringe legen i dag fordi natten og morgentimene var ille. Følte jeg skulle svime av når som helst. Litt roligere nå. Fikk noen sterke tabletter og bestilt time til mr røngten. Så får vi se. Stakkars du som sliter med det stadig da! Fint med dol, takk for svar!

Skrevet

hei:)

Jeg måtte ringe legen i dag fordi natten og morgentimene var ille. Følte jeg skulle svime av når som helst. Litt roligere nå. Fikk noen sterke tabletter og bestilt time til mr røngten. Så får vi se. Stakkars du som sliter med det stadig da! Fint med dol, takk for svar!

Godt du får det ordentlig undersøkt, ha det så godt du kan. Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...