Gjest slitenogleimamma Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Vi har en gutt som snart er fem år. Helt siden han var baby så har han våknet noen ganger pr natt og grått. Det har hjulpet bra å gå inn til han, da har han roet seg fort og sovet videre. Problemet er at det bare fortsetter og fortsetter. Nå gråter han ikke ofte når han våkner, men han roper på oss eller roper høyt og irritert om noe han tydeligvis drømmer om. Hvis vi ikke går inn så begynner han å gråte, og gir seg ikke før vi er der og roer han. Det er som reglel forskjellige ting han roper om, f.eks snørrete, er tørst eller bare ingenting.. Skal vi la dette fortsette eller stoppe det? Jeg må opp klokken 6 hver morgen, så det å stå opp 2-3 ganger hver natt setter meg helt ut dagen etter... Jeg tror jeg kan telle på EN hånd de nettene han har sovet uten å gnåle. På dagen er han en blid fyr, som snakker mye og sier i fra om noe plager han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268699-urolige-netter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AveM Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Vi har hatt det samme problemet med jenta på 4. Hun har brølt "Jeg må på doooo" eller "Noen må riste dyna mi". Noen ganger har det ikke vært noe spesielt, hun har bare våknet og ønsket å bli fulgt i senga igjen. Den siste uka har det vært helt stilt, og hun er veldig stolt og fornøyd selv. Jeg snakket med henne om det en dag vi hadde en kosestund. Jeg fortalte henne at alle sover om natta, nevnte navnene på vennene og søsken også. Jeg sa at de også går på do om natta av og til, men at de ikke vekker noen. Så avsluttet jeg med å spørre om hun tror at hun får til det samme. Ja, svarte hun, og da ble jeg så overrasket og svarte "Å, er det sant, klarer du det?". Hun kniste veldig og ble veldig gearet på å vise meg at dette skal nå hun klare. Det har gått en uke da, og hun har fått skryt hver eneste morgen. Hun er slik som liker å avtale ting på forhånd. Det fungerer mye bedre enn å snakke med henne i situasjonen. Jeg skjønner godt du ikke liker å bli vekket om natten. Vår jente har lagt seg til ro med en gang, men det beste er jo for henne også å få sammenhengende søvn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268699-urolige-netter/#findComment-2172136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Har dere snakket med ham om det på dagtid? Hvis ikke, så prøv å lage avtaler med ham. FOrklar hvordan du har det, og at man må sove om natta for å kunne fungere om dagen. Hvis det fungerer på din unge, kan du love ham en premie/annen belønning hvis han ikke roper om nettene i f.eks 5 netter. Han kan jo ikke noe for at han våkner, men han kan noe for at han vekker andre og det burde kunne la seg fikse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268699-urolige-netter/#findComment-2172223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slitenogleimamma Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Vi har hatt det samme problemet med jenta på 4. Hun har brølt "Jeg må på doooo" eller "Noen må riste dyna mi". Noen ganger har det ikke vært noe spesielt, hun har bare våknet og ønsket å bli fulgt i senga igjen. Den siste uka har det vært helt stilt, og hun er veldig stolt og fornøyd selv. Jeg snakket med henne om det en dag vi hadde en kosestund. Jeg fortalte henne at alle sover om natta, nevnte navnene på vennene og søsken også. Jeg sa at de også går på do om natta av og til, men at de ikke vekker noen. Så avsluttet jeg med å spørre om hun tror at hun får til det samme. Ja, svarte hun, og da ble jeg så overrasket og svarte "Å, er det sant, klarer du det?". Hun kniste veldig og ble veldig gearet på å vise meg at dette skal nå hun klare. Det har gått en uke da, og hun har fått skryt hver eneste morgen. Hun er slik som liker å avtale ting på forhånd. Det fungerer mye bedre enn å snakke med henne i situasjonen. Jeg skjønner godt du ikke liker å bli vekket om natten. Vår jente har lagt seg til ro med en gang, men det beste er jo for henne også å få sammenhengende søvn. Takk dere to Jeg har snakket med han om det, men har ikke tenkt på å gi han motivasjon til å la være å rope sånn. I går dro jeg på bokhandelen og kjøpte små hunde-klistremerker. Snakket med han og forklarte at han får et klistremerke på "plakaten" sin når han er stille en natt. Han syns det var kjempestas og brydde seg ikke om premien som vil komme etter noen netter, hehe! I morgest kom det en skjønn liten gutt inn til meg og sa forsiktig "mammaaa, det er ikke lys inn på badet". Han skulle nemlig for første gang gå å tisse uten å vekke oss Gjett at han fikk skryt! Det eneste jeg hørte fra han i natt var da han ropte noe i søvne, og det må han jo få lov til, hehe! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268699-urolige-netter/#findComment-2173676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Takk dere to Jeg har snakket med han om det, men har ikke tenkt på å gi han motivasjon til å la være å rope sånn. I går dro jeg på bokhandelen og kjøpte små hunde-klistremerker. Snakket med han og forklarte at han får et klistremerke på "plakaten" sin når han er stille en natt. Han syns det var kjempestas og brydde seg ikke om premien som vil komme etter noen netter, hehe! I morgest kom det en skjønn liten gutt inn til meg og sa forsiktig "mammaaa, det er ikke lys inn på badet". Han skulle nemlig for første gang gå å tisse uten å vekke oss Gjett at han fikk skryt! Det eneste jeg hørte fra han i natt var da han ropte noe i søvne, og det må han jo få lov til, hehe! Så bra! Jeg har forøvrig alltid på en lampett i gangen og lyset på do om natta når ungene er hjemme, i tilfelle de må opp på do, så de slipper å gå i mørket. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268699-urolige-netter/#findComment-2173681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AveM Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Takk dere to Jeg har snakket med han om det, men har ikke tenkt på å gi han motivasjon til å la være å rope sånn. I går dro jeg på bokhandelen og kjøpte små hunde-klistremerker. Snakket med han og forklarte at han får et klistremerke på "plakaten" sin når han er stille en natt. Han syns det var kjempestas og brydde seg ikke om premien som vil komme etter noen netter, hehe! I morgest kom det en skjønn liten gutt inn til meg og sa forsiktig "mammaaa, det er ikke lys inn på badet". Han skulle nemlig for første gang gå å tisse uten å vekke oss Gjett at han fikk skryt! Det eneste jeg hørte fra han i natt var da han ropte noe i søvne, og det må han jo få lov til, hehe! Så fint at det fungerte første natta da Helt sikkert en herlig følelse for han med skryt. Hos oss fungerer det stadig like fint, vi skryter fremdeles over fredelige netter, men vi har hørt et par ganger at hun har vært på toalettet. Helt greit det, så lenge hun ikke vekker alle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268699-urolige-netter/#findComment-2175807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.