Gå til innhold

Si at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet.....

Anbefalte innlegg

Gjest litt anonym........
Skrevet

Jeg jobber annenhver helg, og nå har jeg fri. Så ringer jobben og det er krise i helgen (ikke noe nytt), og jeg får så dårlig samvittighet når jeg sier nei. Men jeg vil ikke jobbe tre helger på rad...

Gjest menerjeg
Skrevet

husk at det er de som ikke klarer å sette grenser for seg selv som er i fare for å bli utbrendt. Det er en god egenskap å kunne si nei. Så lenge ikke du har noe spesiell avtale i kontrakten om å være tilgjengelig eller noe sånt da...Dette er din sjef sitt problem, og h*n får mer betalt enn dere pga dette ansvaret.

Gjest Jente31
Skrevet

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Det handler om å ta litt vare på seg selv. Jobben har ikke bruk for en sliten medarbeider, på sikt. Så ikke ha det :o)

Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet. :D

Hvis det stadig er krise, bør de kanskje ansette et par ekstrahjelper? Ikke at jeg aner hva slags yrke vi snakker om her.

Gjest litt anonym.......
Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet. :D

Hvis det stadig er krise, bør de kanskje ansette et par ekstrahjelper? Ikke at jeg aner hva slags yrke vi snakker om her.

Jeg jobber i helsesektoren, og på noen avdelinger manger de helgevikarer. De burde ansatte dette, men det blir ikke gjort enda.... Takk for svar.

Gjest litt anonym.......
Skrevet

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Det handler om å ta litt vare på seg selv. Jobben har ikke bruk for en sliten medarbeider, på sikt. Så ikke ha det :o)

Fint å få svar fra dere! Tidligere klarte jeg aldri å si nei, så jeg er glad jeg klarer det nå. Jeg har en familie jeg må være med også, og jeg trenger å ha fri i helgen av og til jeg også. :-)

Skrevet

Jeg jobber i helsesektoren, og på noen avdelinger manger de helgevikarer. De burde ansatte dette, men det blir ikke gjort enda.... Takk for svar.

Kos deg med frihelg og familien din, du. Alle trenger fritid til å lade batteriene, og ingen kan forvente at du stadig skal si ja til ekstrajobbing. God helg!

Gjest litt anonym.......
Skrevet

husk at det er de som ikke klarer å sette grenser for seg selv som er i fare for å bli utbrendt. Det er en god egenskap å kunne si nei. Så lenge ikke du har noe spesiell avtale i kontrakten om å være tilgjengelig eller noe sånt da...Dette er din sjef sitt problem, og h*n får mer betalt enn dere pga dette ansvaret.

Vi kan bli pålagt vakter, men det har aldri skjedd meg. Og når jeg jobber så ofte helg som jeg gjør så bør jeg få ha fri når jeg ønsker det.

De ringer nok flere, og noen må si ja.....

Gjest litt anonym........
Skrevet

Kos deg med frihelg og familien din, du. Alle trenger fritid til å lade batteriene, og ingen kan forvente at du stadig skal si ja til ekstrajobbing. God helg!

Takk for det, og god helg til deg også! Jeg gleder meg til å slappe av og få lest litt. I kveld blir det nok film og en date med sofaen. ;-)

Gjest Jente31
Skrevet

Fint å få svar fra dere! Tidligere klarte jeg aldri å si nei, så jeg er glad jeg klarer det nå. Jeg har en familie jeg må være med også, og jeg trenger å ha fri i helgen av og til jeg også. :-)

Skjønner jeg godt! Kos deg/dere og ha en kjempegod helg uten dårlig, men god samvittighet! Det fortjener du.

Gjest litt anonym......
Skrevet

Skjønner jeg godt! Kos deg/dere og ha en kjempegod helg uten dårlig, men god samvittighet! Det fortjener du.

Takk, og god helg til deg også! Jeg gleder meg til en rolig helg.... :-)

Skrevet

Jeg kjenner igjen denne følelsen i fra jeg selv jobbet på sykehjem. Jeg greide aldri å hoste opp en god unnskyldning for å si nei og det endte alltid med et ja og jeg ble irritert på meg selv.

Jeg måtte øve meg på å si nei

Gjest ernas
Skrevet

Du har ikke noe forpliktelse til å si ja så du skal selvsagt ikke ha noe dårlig samvittighet. Det er arbeidsstedets ansvar å ha nok med ekstravakter å ringe. Eller det må se på om det trengs bedring i arbeidsmiljøet og arbeidsforholdene. Det er ikke ditt ansvar. Om det var veldig koselig å jobbe der så hadde kanskje folk sagt5 ja til å jobbe også.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Samme her, men med mindre jeg virkelig trenger penga og ikke har noen planer i helga, takker jeg nei. 3 helger er for mye, og jeg har stort sett alltid planer når jeg har fri.

Jeg får ikke dårlig samvittighet for å si nei. Det er faen ikke mitt ansvar å sørge for tilstrekkelig med vikarer.

Skrevet

Du har vel ikke lov til å jobbe tre helger på rad, heller. Så bare nyt frihelgen din du.

Jeg vet det er helt pyton når de ringer og er desperate etter folk sånn. Men det er ledernes ansvar at det er nok folk på jobb.

Skrevet

Du...du er for snill. Men jeg vet hvor vanskelig det er å si nei og da.

Men jobben kan ikke kreve dette av deg. Du er i din fulle rett til å si nei.

Jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet.

Gjest litt anonym......
Skrevet

Du...du er for snill. Men jeg vet hvor vanskelig det er å si nei og da.

Men jobben kan ikke kreve dette av deg. Du er i din fulle rett til å si nei.

Jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet.

Nå ringte de nettopp igjen, for 3. gang..... Jeg sa at de hadde ringt før og at det var litt irriterende, og h*n sa at jeg ikke sto på listen over de de hadde ringt til.. Men så så h*n navnet mitt der og at jeg ikke kunne. Jeg prøver å slappe av her men blir stresset av dette! :S

Gjest litt anonym......
Skrevet

Du har vel ikke lov til å jobbe tre helger på rad, heller. Så bare nyt frihelgen din du.

Jeg vet det er helt pyton når de ringer og er desperate etter folk sånn. Men det er ledernes ansvar at det er nok folk på jobb.

Nå ringte de IGJEN....

*prøver å slappe av*

Gjest litt anonym.......
Skrevet

Samme her, men med mindre jeg virkelig trenger penga og ikke har noen planer i helga, takker jeg nei. 3 helger er for mye, og jeg har stort sett alltid planer når jeg har fri.

Jeg får ikke dårlig samvittighet for å si nei. Det er faen ikke mitt ansvar å sørge for tilstrekkelig med vikarer.

Det hadde vært ok om de ringte en gang før helgen, men nå ringte de nettopp igjen selv om det står at de har ringt og at jeg sa nei.....

Skrevet

Nå ringte de IGJEN....

*prøver å slappe av*

Slå av mobiltelefonen. Blir så forbanna når fritiden min blir ødelagt av slikt mas.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...