Gå til innhold

Hvilke slalomski er best for barn!?

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøpe slalomski til snart 8-åringen, og lurer på:

Twin-tip eller carving!?

Jeg kjører sjøl på twin-tip, men antar at det kan bli litt vanskelig for en smågutt å holde styr på dem!? Er det lettere å kjøre stødig på carving-ski!?

Han har kjørt litt før, men på vanlige "gammeldagse" ski, som er hverken det ene eller det andre...

Gode råd mottas med takk!;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268765-hvilke-slalomski-er-best-for-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1172851540' post='3553577]

Vi gikk for carving. Twintip er vet for de 2rutinerte" over ca 12 år? Nei, jeg aner ikke altså, jeg har bare sett på naboungene og ungdommene jeg kjenner

Det selges faktisk twintip i str. 90 cm....

Men jeg går for carving, uansett!;-)

Snuppa på 7 har hatt en weekend på fjellet og prøvd slalom for første gang. Ho har carvingski. De er også ganske korte ettersom ho fikk dem for flere år siden.

Jeg ble superimponert. Ho mestret det helt utrolig bra. Stod ned stor bakke i god fart. Ploget, og hadde god kontroll.

Og ho var selvsagt superstolt:-)

Snuppa på 7 har hatt en weekend på fjellet og prøvd slalom for første gang. Ho har carvingski. De er også ganske korte ettersom ho fikk dem for flere år siden.

Jeg ble superimponert. Ho mestret det helt utrolig bra. Stod ned stor bakke i god fart. Ploget, og hadde god kontroll.

Ja, er det ikke gøy?

Vi kjøpte carving-ski til eldste på 7,5 og til snuppa på 5... Eldstemann har kjørt bare 2 timer før, i en _helt_ annen bakke: Mye slakkere og veldig kort. Snuppa har bare prøvd skiene her hjemme på gården.

Eldste kjørte veldig fort til å begynne med, men etter et dugelig fall slakket han av, og kjørte og kjørte og kjørte...;-)

Snuppa hadde jeg i sele (hjemmelaget sådan), og ho ble så flink i løpet av de 4 timene vi holdt på!;-)

Ho må nok fortsatt ha sele noen helger, men fytti katta, kor fort disse små lærer!;-)

Selv var jeg 10 år da jeg begynte, og det var seint hjemme i Oppdal.... Nå begynner ungene der i 2-årsalderen, så må nok sele på småtten på 2,5 snart;-)

Kan du anbefale en god alpinthjelm?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...