Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ble litt inspirert av toglis innlegg lenger nede om å sette livet på vent.

Hva slags drømmer har du?

Hvilke har du fått utført?

Hvilke kommer til å forbli drømmer?

Hvilke kommer du til sette alt inn på å få virkeliggjort?

Jeg har mange drømmer. Bl.a. har jeg lyst til å spille inn en CD! (Oj, sa jeg det høyt?)

Jeg drømmer også om å stå på en stor scene med fullt orkester og synge - uten å være livredd.

Jeg drømmer om å bo i et annet land igjen.

Jeg drømmer om å seile i varme farvann over litt lengre tid.

Jeg drømmer om å få mitt eget lille hobbyrom.

Noe av dette er absolutt gjennomførbart, og blir det nok også. Andre ting blir vanskeligere. Min kjære er av den hjemmekjære typen, som ikke kunne tenke seg å bo utenlands. Så jeg tviler på at det blir noe av.

Men jeg skal oppmuntre barna til å komme seg litt ut - hvis de vil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268831-hvilke-dr%C3%B8mmer-har-du/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidligere så jeg på drømmene mine som uoppnåelige, men etter at jeg traff min kjære som bor på landet og har hest så våknet de til live igjen gitt... :o)

Så etterhvert håper jeg jo det blir så vi kan selge det vi har, legge våre midler sammen og kjøpe oss et lite bruk ett eller annet sted og ha hester og litt andre dyr. Ønsker meg også et eget rom til litt trimutstyr, det skulle vel heller ikke være så helt umulig å få til med tiden. :o)

Gjest Shira :o)

Min aller største drøm er at jeg kan leve noenlunde normalt igjen, være helt normal. Litt klisjeaktig dette, men det er nå slik det er :o)

Og så drømmer jeg om en stor fin bobil, så skal vi reise rundt i Europa. Reise akkurat der man vil, ingen hindringer.

(etter at barna er blitt store)

Reiser i det hele tatt drømmer jeg om.

*veldig opptatt av reiser for tiden*

Tidligere så jeg på drømmene mine som uoppnåelige, men etter at jeg traff min kjære som bor på landet og har hest så våknet de til live igjen gitt... :o)

Så etterhvert håper jeg jo det blir så vi kan selge det vi har, legge våre midler sammen og kjøpe oss et lite bruk ett eller annet sted og ha hester og litt andre dyr. Ønsker meg også et eget rom til litt trimutstyr, det skulle vel heller ikke være så helt umulig å få til med tiden. :o)

Koselig drøm!

[quote name=Shira :o)' timestamp='1172917613' post='3554341]

Min aller største drøm er at jeg kan leve noenlunde normalt igjen, være helt normal. Litt klisjeaktig dette, men det er nå slik det er :o)

Og så drømmer jeg om en stor fin bobil, så skal vi reise rundt i Europa. Reise akkurat der man vil, ingen hindringer.

(etter at barna er blitt store)

Reiser i det hele tatt drømmer jeg om.

*veldig opptatt av reiser for tiden*

Du har fysiske plager som hemmer deg, ikke sant. Klart du drømmer om normalitet da, hva nå det er ;)

Og reiser - det er bare herlig!!!

Gjest Shira :o)

Du har fysiske plager som hemmer deg, ikke sant. Klart du drømmer om normalitet da, hva nå det er ;)

Og reiser - det er bare herlig!!!

Fysisk i hovedsak, men dessverre så spiller ofte det fysiske inn på psyken. Så man må rett og slett lære seg og fungere normalt også psykisk.

Derfor er det så fint at jeg drømmer om det, for da er viljen der til og faktisk få det til :o)

Vi har bestilt oss sydentur, så nå er vi så smått begynt og realisere reisedrømmene, i mitt tempo.

Liker man og reise, er reiser rene vitamininnsprøytingen.

Annonse

Mine drømmer har stort sett gått ut på å en dag bli som alle andre. Kunne være sosial uten å bli sliten, makte å delta på sosiale tilstelninger. Klare å gjøre noen av de tingene andre gjør på fritiden. Klare å føre en samtale uten å snakke så mye om meg selv og mine interesser. Være flink til å si de rette tingene i rett sammenheng, kunne trøste og vise empati.

Ting andre tar som en selvfølge og som jeg trodde jeg skulle få til bare jeg ikke var så sliten hele tiden. Har drømt i mange år om å plutselig en dag ikke være sliten, for da kan jeg klare å være som de andre.

Mine drømmer vil aldri bli oppfylt, og det er de som har holdt meg gående hele tiden. Nå er jeg på let etter nye drømmer som kan gi meg den drivkraften jeg trenger, så jeg kan gå videre og takle verden utenfor igjen.

Problemet mitt er ikke at jeg er så sliten hele tiden, men alle de tingene som gjør meg sliten. Alle drømmene og all streben etter å bli som de andre. Et mål jeg aldri vil nå.

Så for øyeblikket har jeg ingen drømmer, for de jeg hadde er knust. Jeg er for tiden på tur opp av et stort mørkt hull hvor jeg har vært en stund. De som har opplevd depresjon eller stor sorg, vet hvordan det er der nede og skjønner sikkert hva jeg mener, hvor jeg er og hvilken vei jeg må gå.

De som har vært der vet sikkert også at en kommer dit når en mister drømmene, eller at man mister drømmene når man er der.

Gjest girasol

Jeg skal til Macchu Piccu i Peru!

Jeg skal reise med elvebåt på Amazonasfloden.

Jeg skal gå gatelangs i la Boca i Buenos Aires.

Jeg skal til Cuba!

Jeg skal reise rundt i hele Mexico.

Jeg skal kjøre Route 66 og havne i Gran Canyon.

Jeg har lyst å flytte tilbake til Spania for en periode.

Jeg har lyst til å skrive og gi ut en roman :o)

Det var noe :) Og en del av dette akter jeg å gjennomføre med barn!

Gjest Ulvinnen

Jeg skal til Cuba!

Route66 på mc står på lista mi også!

Jeg har blitt invitert til å bli med på en tur i 2009, men jeg vet ikke om jeg våger. Det er snakk om mye penger (bindende påmelding nå), det er langt fram i tid, og det er stor usikkerhet rundt barnevakt, siden de aktuelle kandidatene har sviktende helse.

Men gjett om jeg har lyst! Det får vel bli stående på lista over "en gang" sammen med Australia, Island, Thailand og gjensyn med Egypt...

Jeg drømmer om at jeg og mannen får faste jobber. Jeg er under utdannelse, så den tid kommer nok.

Faste jobber, gode inntekter. Og at vi fortsatt har det godt sammen.

At barna våre fortsatt har det godt.

Dessuten drømmer jeg om nytt gulv på stua, kjøkkenet og i gangene. Og et stort framskap og flere bokskap.

*S* Så så veldig høytflygende drømmer har jeg ikke.

Jeg skal til Cuba!

Må bare spørre deg; Bodde du i Spania med barn? Hvordan var det å bo der, sånn generelt?

Det er altså en av drømmene mine, å bo i Spania, eller en av øyene, en periode.

Gjest amparro...

Jeg har ikke så mange drømmer lenger, litt trist egentlig :-/ Men jeg har gjort så mye som jeg drømte om og føler at alt liksom er på plass...

Jeg har den utdannelsen jeg drømte om, jeg bor et type sted jeg drømte om og jeg har alt jeg trenger og mer til.

Jeg har reist mye, bodd i utlandet og gjort og opplevd utrolig mye. Både på godt og vondt. Jeg har også hatt det forbannet tøfft i perioder, men har altid landet på begge beina.

Jeg liker jo også og reise som mange av dere andre. Men jeg drømmer ikke om et spesielt reisemål. Vi prøver å få til å feriere der vi ønsker :-)

Jeg drømmer ikke om å bo i utlandet igjen, det synes jeg er oppskrytt. Jeg trives best i Norge. Har bodd i Spania, var gift der og det var flott det, men ikke som hjemme :-)

Jeg får finne meg nye drømmer :-)))

Annonse

Gjest girasol

Må bare spørre deg; Bodde du i Spania med barn? Hvordan var det å bo der, sånn generelt?

Det er altså en av drømmene mine, å bo i Spania, eller en av øyene, en periode.

Den største utfordringen ved det å flytte til Spania akkurat nå er språket for min manns vedkommende. Han kan ikke stort spansk, og hans utdannelse krever kommunikasjon med mennesker - da helst på spansk. Men dette går det jo ann å jobbe mot hvis de virkelig blir aktuellt å flytte! Å bo i Spania med barn er helt flott. Jeg kjenner Spania meget godt og den spanske kulturen og, og elsker det meste med den! Vet ikke om noe negativt jeg... ;.) Annet enn å flytte langt unna venner og familie her i Norge! Men da kommer vi jo nærmere venner og familie i Spania!

Den største utfordringen ved det å flytte til Spania akkurat nå er språket for min manns vedkommende. Han kan ikke stort spansk, og hans utdannelse krever kommunikasjon med mennesker - da helst på spansk. Men dette går det jo ann å jobbe mot hvis de virkelig blir aktuellt å flytte! Å bo i Spania med barn er helt flott. Jeg kjenner Spania meget godt og den spanske kulturen og, og elsker det meste med den! Vet ikke om noe negativt jeg... ;.) Annet enn å flytte langt unna venner og familie her i Norge! Men da kommer vi jo nærmere venner og familie i Spania!

Sitter her med frysninger, for dette hørtest så uproblematisk ut at drømmen føles et hakk nærmere :)

Dette er noe vi har vurdert i mange år, og vil nok fortsette å vurdere det en god stund til. Har vært der (både på fastlandet og de Spanske øyer) flere ganger på ferie, og vet godt at en ferie er noe annet enn fast opphold for en periode, men det frister.

Tusen takk for svar!

Rhea Silvia

MAnge av mine drømmer går på reiser, og mange av dem blir nok oppfyllt også.

Også drømmer jeg om å ha bedre tid, og det får jeg snart oppfyllt.

Gjøre ferdig mastergrad/hovedfag er også i mine drømmer og planer.

Ellers har jeg gammel, gammel drøm om å bo helt isolert et års tid. På et gammelt fyr, langt til fjells el. Kanskje skrive litt.

Gjest girasol

Jeg skal til Cuba!

Ja også kom jeg på at jeg har lyst til å ta mastergrad! Og det er vel kanskje den ene tingene jeg virkelig har satt på vent etter at vi fikk barn :)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1172918794' post='3554365]

Fysisk i hovedsak, men dessverre så spiller ofte det fysiske inn på psyken. Så man må rett og slett lære seg og fungere normalt også psykisk.

Derfor er det så fint at jeg drømmer om det, for da er viljen der til og faktisk få det til :o)

Vi har bestilt oss sydentur, så nå er vi så smått begynt og realisere reisedrømmene, i mitt tempo.

Liker man og reise, er reiser rene vitamininnsprøytingen.

Gode ord - og jeg er helt enig i det med reising. Tror jeg var tater i et tidliger liv :)

Mine drømmer har stort sett gått ut på å en dag bli som alle andre. Kunne være sosial uten å bli sliten, makte å delta på sosiale tilstelninger. Klare å gjøre noen av de tingene andre gjør på fritiden. Klare å føre en samtale uten å snakke så mye om meg selv og mine interesser. Være flink til å si de rette tingene i rett sammenheng, kunne trøste og vise empati.

Ting andre tar som en selvfølge og som jeg trodde jeg skulle få til bare jeg ikke var så sliten hele tiden. Har drømt i mange år om å plutselig en dag ikke være sliten, for da kan jeg klare å være som de andre.

Mine drømmer vil aldri bli oppfylt, og det er de som har holdt meg gående hele tiden. Nå er jeg på let etter nye drømmer som kan gi meg den drivkraften jeg trenger, så jeg kan gå videre og takle verden utenfor igjen.

Problemet mitt er ikke at jeg er så sliten hele tiden, men alle de tingene som gjør meg sliten. Alle drømmene og all streben etter å bli som de andre. Et mål jeg aldri vil nå.

Så for øyeblikket har jeg ingen drømmer, for de jeg hadde er knust. Jeg er for tiden på tur opp av et stort mørkt hull hvor jeg har vært en stund. De som har opplevd depresjon eller stor sorg, vet hvordan det er der nede og skjønner sikkert hva jeg mener, hvor jeg er og hvilken vei jeg må gå.

De som har vært der vet sikkert også at en kommer dit når en mister drømmene, eller at man mister drømmene når man er der.

Så flott at du er på tur opp fra det mørke hullet!

Det må jo være en drøm å komme seg opp derifra?

Jeg håper du finner en ny drøm, eller kanskje et nytt håp å holde fast i :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...