Gå til innhold

når er det politisk eller privat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså om man feks er meddommer. Eller kommer med utalelser. Altså når man er meddommer er man kanskje en privat person og utalelser og meninger burde ikke feks sverte et bestemt parti. Hva synes dere.

Altså når en feks frp politiker begår voldtekt blir det masse bråk. Og om en sv-politiker i en rettsak gjør endel sære ting. Er det alvorlig .Eller er han bare en privatperson

Skrevet

Jeg tror ikke han tok en partipolitisk avgjørelse i rettsaken din, men mer hva hans holdninger er.

Om han burde være offentlig politiker på et høyere nivå med en sånn holdning, er en annen sak...

Gjest bare min mening
Skrevet

Meddommer: offentlig, ikke politisk (bør aldri være politisk, hvis ikke er det brudd med god skikk).

Politiker som begår lovbrudd: kan være politisk sak fordi lovbrudd river vekk grunnlaget for tillit til den ene politikeren og hans/hennes parti. Kan være offentlig sak dersom media navngir personen.

Problemet du du ha svar på, knytter seg mye til medias vurderinger. Tenk deg en politiker som begår en lovlig, men for de fleste moralsk uakseptabel handling (f.eks. setter i gang en fæl nabokrangel eller besøker ei prostituert). Skal dette regnes for en sak som har offentlig interesse, derfor forteller de historien og navngir personen og parti-tilhørighet?

Skrevet

Meddommer: offentlig, ikke politisk (bør aldri være politisk, hvis ikke er det brudd med god skikk).

Politiker som begår lovbrudd: kan være politisk sak fordi lovbrudd river vekk grunnlaget for tillit til den ene politikeren og hans/hennes parti. Kan være offentlig sak dersom media navngir personen.

Problemet du du ha svar på, knytter seg mye til medias vurderinger. Tenk deg en politiker som begår en lovlig, men for de fleste moralsk uakseptabel handling (f.eks. setter i gang en fæl nabokrangel eller besøker ei prostituert). Skal dette regnes for en sak som har offentlig interesse, derfor forteller de historien og navngir personen og parti-tilhørighet?

det denne meddommeren sa var så jævlig. og hans politske karriere bør legges død..sa reportern og

Gjest bare min mening
Skrevet

det denne meddommeren sa var så jævlig. og hans politske karriere bør legges død..sa reportern og

ja.

Har lest en god del av dine innlegg. Kun en gang har jeg lest noe du har skrevet som jeg var uenig i.Merkelig lik tankegang ellers. Men så er jeg mann da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...