Gå til innhold

Fantastiske Jan Werner!!

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Hmmm, litt usikker på det med gitar, ja, men han dro helt sikkert en og annen gitartrall på sene nachpsiel. :)

Jeg husker best at han sang Holy Diver på et eller annet show. Han viste der at han kunne vært en metalvokalist i verdensklasse.

Han sang flott, men jeg forguder han ikke...

Men stemme hadde han. Smaken er jo ganske forskjellig. Aner ikke hvem jokke var engang? Opplyse meg?

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

18

• ShitDiddelyDo

17

• hidi, the scorpion

3

• ylvali1365381015

2

ShitDiddelyDo
Skrevet

Han sang flott, men jeg forguder han ikke...

Men stemme hadde han. Smaken er jo ganske forskjellig. Aner ikke hvem jokke var engang? Opplyse meg?

Norges største rocker noensinne. Skrev svært personlige låter om livet på skyggesiden.

Han døde av overdose for snart 7 år siden.

Herregud så fort tida går ...

http://www.jokke.nu/

Skrevet

Han sang fletta av Ronny James Dio himself, og overrasket nok mange der. Han var vel mest kjent for sine fløtepuslåter med Bettan, og viste med denne opptredenen en stemmeprakt ut av en annen verden.

Jeg hører ikke forskjell på når han synger Holy Diver og andre sanger. Stemmeprakten- og råheten var der hele tiden- uansett. Det var nok dessverre mange fordommer ute og gikk når det gjaldt han, og det å være "fløtepus sammen med Bettan". Jeg har aldri hørt han på den måten :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg hører ikke forskjell på når han synger Holy Diver og andre sanger. Stemmeprakten- og råheten var der hele tiden- uansett. Det var nok dessverre mange fordommer ute og gikk når det gjaldt han, og det å være "fløtepus sammen med Bettan". Jeg har aldri hørt han på den måten :-)

Du er nok langt mer inne i musikken hans enn jeg er, og det jeg har sett av ham er stort sett det jeg har sett på tv - og der føler jeg nesten alltid at Bettan eller et eller annet danseband fulgte ham.

Men jeg tviler ikke på stemmen hans. Jeg tviler dog litt på låtvalget, og føler han kunne gjort så mye, mye mer ut av en råsterk stemme.

Det er jo mulig han med tid og stunder ville gjort det også, men enkelte dør for unge.

Skrevet

Du er nok langt mer inne i musikken hans enn jeg er, og det jeg har sett av ham er stort sett det jeg har sett på tv - og der føler jeg nesten alltid at Bettan eller et eller annet danseband fulgte ham.

Men jeg tviler ikke på stemmen hans. Jeg tviler dog litt på låtvalget, og føler han kunne gjort så mye, mye mer ut av en råsterk stemme.

Det er jo mulig han med tid og stunder ville gjort det også, men enkelte dør for unge.

Ja, jeg vil nok kalle meg ekspert på JW. Og jeg forbanner alle fordommene som gjorde at han aldri slapp til hos mange. Fordi de lukket ørene før de åpnet dem..

Trøsten får være at han valgte den musikken han selv likte best, og sto for det. Men som jeg har skrevet før i kveld, det spilte ingen rolle for meg hva han sang. Bare han sang. Så musikkvalget ble helt ubetydelig i den sammenhengen for meg. Jeg er ingen musicalelsker, men jeg elsker stemmen til Jan Werner. Uansett hva han synger:-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Norges største rocker noensinne. Skrev svært personlige låter om livet på skyggesiden.

Han døde av overdose for snart 7 år siden.

Herregud så fort tida går ...

http://www.jokke.nu/

Må kanskje lese litt om han og tekstene.

Noen sanger bruker en som underholdning, mens andre med innholdsrike tekster, lytter man til. Som Cohen og Dylan f.eks.

Jeg dyrker ikke artister, men synes jo at visse er knallgode!

At tiden går fort er undervurdert, og den går faktisk fortere jo eldre man blir. Merkelig fenomen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Må kanskje lese litt om han og tekstene.

Noen sanger bruker en som underholdning, mens andre med innholdsrike tekster, lytter man til. Som Cohen og Dylan f.eks.

Jeg dyrker ikke artister, men synes jo at visse er knallgode!

At tiden går fort er undervurdert, og den går faktisk fortere jo eldre man blir. Merkelig fenomen.

" mens andre med innholdsrike tekster, lytter man til. Som Cohen og Dylan f.eks."

Du kan trygt slenge Jokke inn i bunken med artister man må lytte til.

"At tiden går fort er undervurdert, og den går faktisk fortere jo eldre man blir. Merkelig fenomen."

Det merker jeg veldig godt selv også.

hidi, the scorpion
Skrevet

" mens andre med innholdsrike tekster, lytter man til. Som Cohen og Dylan f.eks."

Du kan trygt slenge Jokke inn i bunken med artister man må lytte til.

"At tiden går fort er undervurdert, og den går faktisk fortere jo eldre man blir. Merkelig fenomen."

Det merker jeg veldig godt selv også.

Må nok lytte til noe av han da!

Det sies at hjernen reagerer saktere med åra, hvorfor gjelder ikke det også tid?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, jeg vil nok kalle meg ekspert på JW. Og jeg forbanner alle fordommene som gjorde at han aldri slapp til hos mange. Fordi de lukket ørene før de åpnet dem..

Trøsten får være at han valgte den musikken han selv likte best, og sto for det. Men som jeg har skrevet før i kveld, det spilte ingen rolle for meg hva han sang. Bare han sang. Så musikkvalget ble helt ubetydelig i den sammenhengen for meg. Jeg er ingen musicalelsker, men jeg elsker stemmen til Jan Werner. Uansett hva han synger:-)

Jeg tror han vokste av seg disse fordommene med årene, og etter hvert appellerte til langt flere enn den harde kjernen.

Men det er jo alltid trist at det først er etter en artists død at platesalget tar helt av - noe jeg antar tilfellet også er her.

For min del er tekster og låter langt viktigere enn en god stemme, og det gjorde JW lite interessant for meg.

Men som sagt: Det er ingen tvil om at stemmen hans var enorm.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Må nok lytte til noe av han da!

Det sies at hjernen reagerer saktere med åra, hvorfor gjelder ikke det også tid?

Hjernen min reagerer fortsatt finfint.

Gjest girasol
Skrevet

-Sint? Nei, vet du, jeg er bare hoderystende oppgitt. Over at barnlige ønskedrømmer kan overgå fornuften.

Men det er deg vel unt. Selv skulle jeg også ønske at jeg for alvor kunne tro på noe slikt. Det ville lettet livet på jorda og samtidig opphevet dødsangsten. Men det strider jo imot enhver fornuft å vie seg til den kristne tro, likefullt som det strider imot det moderne menneskes viten å bekjenne seg til enhver annen religion.

"Barnetro" - det er et uttrykk som dekker til fulle enhver religion.

God natt! :-)

Nettopp derfor er kristendommen en åpenabringsreligion - troen må åpenbares for deg. Sannheten er skjult helt til du får den åpenbart for deg. Bibelen sier at tro er for dårer. Og det er nettopp derfor du ikke kan tro hvis du forsøker å nærme deg religionen via fornuften. I beste fall kan du nærme deg tro på den måten ved å være enig i argumenter. I værste fall er du så uenig at du rasende vender deg bort fra den. ;-)

Gjest girasol
Skrevet

Ja, hvordan kan jeg si noe sånt??

Tror kanskje du skal være litt forsiktig her inne med å fremme troen din som en allmenn sannhet. Det er ikke mange her som takler å høre det, så selv om dette er noe som er sant - ikke bare for deg - men for alle (i din tro) så trengs det litt visdom til for å fremme disse tankene. Men jeg støtter deg i din rett til å ha denne troen uten å bli omtalt som gal, rusmisbruker eller barnslig jeg! :)

Gjest Smoking Furious
Skrevet

Ja,han hadde en nydelig stemme han :)

Gjest nicole41
Skrevet

Tror kanskje du skal være litt forsiktig her inne med å fremme troen din som en allmenn sannhet. Det er ikke mange her som takler å høre det, så selv om dette er noe som er sant - ikke bare for deg - men for alle (i din tro) så trengs det litt visdom til for å fremme disse tankene. Men jeg støtter deg i din rett til å ha denne troen uten å bli omtalt som gal, rusmisbruker eller barnslig jeg! :)

Jeg takker deg for det.

Troen min er bånnfast, og jeg har verken røykt hasj eller tatt annet.Jojo, noen øl. Jeg er ikke fanatiker.

Men jeg var ikke klar over de reaksjonene som kom, eller forberedt på de.

Så jeg skal ikke skrive mer om det heretter.

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Er det en jeg burde vite hvem er?

hei! du anbefalte meg the shield her en gang.. for en serie :D Er på sesong 5 nå :) Sett Bones?

ShitDiddelyDo
Skrevet

hei! du anbefalte meg the shield her en gang.. for en serie :D Er på sesong 5 nå :) Sett Bones?

Bra du liker den!

Jeg antar du heier på Vic? :)

Nope. Tror ikke jeg har hørt om Bones. Skal gjøre et søk!

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Bra du liker den!

Jeg antar du heier på Vic? :)

Nope. Tror ikke jeg har hørt om Bones. Skal gjøre et søk!

nei jeg heier på claudette wyms..herlig dame! men vic er nå bare skjønn :) Ja, skal gå i gang med bones her, og the wire :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

nei jeg heier på claudette wyms..herlig dame! men vic er nå bare skjønn :) Ja, skal gå i gang med bones her, og the wire :)

Ja, jeg ser at The Wire season 3 er like om hjørnet. Har ventet på den en stund nå.

Vi har samme kvinnfolksmak. Wyms er vel den eneste som er noe tilnærma 100 % anstendig i serien. :)

Ser fram til den siste delen av sesong 5.

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Ja, jeg ser at The Wire season 3 er like om hjørnet. Har ventet på den en stund nå.

Vi har samme kvinnfolksmak. Wyms er vel den eneste som er noe tilnærma 100 % anstendig i serien. :)

Ser fram til den siste delen av sesong 5.

wyms er helt konge :) The wire virker bra, var ikke så hekta på prison break men satser på denne (the wire) er råere og bedre. fikk anbefalt the wire her en dag og må sjekke den ut også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...