Gå til innhold

Vil bare spille og se på TV.

Anbefalte innlegg

Gjest Sylviad

Når syvåringen min har besøk vil de ofte enten spille dataspill, playstation eller se på film. Føler jeg blir upopulær når jeg prøver å begrense det. Jeg synes dette er trist. En barndom skal jo innebære lek og fysisik aktivitet. Greit med littegrann spill og TV men hva gjør man når det er det barna bare vil? Vil de da heller besøke andre barn hvor de får lov til å spille data osv.så mye de vil?

Har ikke mulighet til å finne på særlig sammen med de heller da jeg også har mindre barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268973-vil-bare-spille-og-se-p%C3%A5-tv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg nekter dette når min sjuåring har besøk, og det virker som om det tolereres - de aktuelle kommer i alle fall tilbake. Med han ene måtte jeg faktisk fysisk slå av datamaskinen (!) da vi skulle spise middag en gang (vår minstemann hadde fått spille mens storebror hadde besøk, og så hadde gjesten sneket seg opp på loftet til pcen mens jeg lagde middag..) - allikevel er han stadig og spør om han kan få komme på besøk igjen.

Det de leker med er Legofigurer (Bionicle) og actionfigurer, virker som om det er interessant nok når det ikke er noe alternativ å drive med dataspill/se på film. De trenger i alle fall ikke aktiviseres av meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...