Gå til innhold

Sykehusbag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pakket bag'en en halvtime før jeg dro på føden. Har aldri skjønt hvorfor den skal stå klar mange uker før man drar. Skulle noe skje veldig fort trenger du ikke annet enn et kamera og papirene dine. Alt annet kan jo mannen hente i etterkant. Jeg har opplevd å bli puttet i en taxi direkte fra legekontoret for å bli kjørt rett til sykehuset - hvor jeg ble plassert i isolat. (var ikke gravid - helt annen sak). Jeg hadde kun det jeg gikk og sto i, og ble på sykehuset i to uker. Mannen min klarte å hente alt jeg trengte - ikke noe problem, ellers får du jo mye av det du trenger på sykehuset - spesielt i forbindelse med fødsel.

Saker til babyen (seng, stellebord, vogn etc) var vel klart noen mnd før, men det var mest fordi mannen min tok inititiv til at "nå drar vi ut og kjøper alt - så har vi gjort det" (ja - han hater shopping)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269045-sykehusbag/#findComment-2176049
Del på andre sider

Det husker jeg faktisk ikke i det hele tatt. :o) Men med tanke på resten av tingene jeg gjorde i svangerskapet vil jeg tippe at første gangen var bagen ferdigpakket mange uker før termindato mens den ble pakket da slimproppen begynte å gå noen dager før fødselen den andre gangen. :o) Man blir litt mer avslappet i senere svangerskap gitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269045-sykehusbag/#findComment-2176251
Del på andre sider

Annonse

MEd førstemann hadde jeg tenkt å vente til ca. uke 37 med å pakke bagen.

Vel, det ble ambulanse til sykehuset etter seteleie og vannavgang i uke 36. Mannen min pakket bagen - og det var IKKE vellykket.

Med andremann tenkte jeg å pakke den rundt uke 36. Men fødselen startet i uke 34. Heldigvis fikk jeg tid til å pakke selv, men det var jo ikke så gjennomtenkt alt.

Med tredjemann var bagen ferdigpakket i uke 30. Alle trodde nemlig jeg kom til å føde prematurt den gangen også. Men bagen ble stående til uke 37 - ferdig pakket bortsett fra toalettsakene.

Så min anbefaling er i alle fall å skrive en liste og henge opp på et godt synlig sted. Da kan pappa'n i nødsfall pakke med seg det du trenger. Ellers ville jeg hatt den klar fra ca. uke 30.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269045-sykehusbag/#findComment-2176309
Del på andre sider

Prinsessemamma

Gikk rundt å fant frem det jeg skulle ha med mellom riene en liten halvtime før vi dro til sykehuset. (Hadde skrevet liste over hva jeg skulle ha med da, så tok ikke lange stunden å hive i en bag, og mannen hadde nok klart å pakke for meg og om jeg ikke skulle rekke eller orke..)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269045-sykehusbag/#findComment-2177344
Del på andre sider

Gjest Ikke alle har sykehuset i nærheten

Pakket bag'en en halvtime før jeg dro på føden. Har aldri skjønt hvorfor den skal stå klar mange uker før man drar. Skulle noe skje veldig fort trenger du ikke annet enn et kamera og papirene dine. Alt annet kan jo mannen hente i etterkant. Jeg har opplevd å bli puttet i en taxi direkte fra legekontoret for å bli kjørt rett til sykehuset - hvor jeg ble plassert i isolat. (var ikke gravid - helt annen sak). Jeg hadde kun det jeg gikk og sto i, og ble på sykehuset i to uker. Mannen min klarte å hente alt jeg trengte - ikke noe problem, ellers får du jo mye av det du trenger på sykehuset - spesielt i forbindelse med fødsel.

Saker til babyen (seng, stellebord, vogn etc) var vel klart noen mnd før, men det var mest fordi mannen min tok inititiv til at "nå drar vi ut og kjøper alt - så har vi gjort det" (ja - han hater shopping)

"Har aldri skjønt hvorfor den skal stå klar mange uker før man drar. Skulle noe skje veldig fort trenger du ikke annet enn et kamera og papirene dine. Alt annet kan jo mannen hente i etterkant."

Slik er det for mange, men ikke alle har kort vei til sykehuset og kan sende mannen hjem etter det som trengs.

Jeg hadde mannen med på fødselen, så var han der tre dager senere. Ikke pga at han ikke ville, men tre-fire timers kjøretur én vei til sykehuset, tilsier at en kjapp tur hjem etter klær og utstyr var umulig.

Så kanskje du skjønner da at noen må ha pakket litt i god tid om noe akutt skulle skje og man ikke har tid før man må dra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269045-sykehusbag/#findComment-2177716
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...