Gå til innhold

12 åring med leggetid klokken 23

Anbefalte innlegg

Gjest enioslo

Min 12 Åring, som går i 6. Klasse har leggetid klokken 23.00. Klokken ringer 07.25 om morgen. Han står opp selv, dusjer. Ikke virker han særlig trøtt om morgen heller. Ikke har han problem med å stå opp selv med egene krefter heller. Han hadde ikke fått lov til å være oppe til klokken 23 om det hadde vært problemer heller. Er dette unormalt? Er det andre her som har 12 Åriger som klarer seg fint med kun 8 timer søvn. Han sier selv at han ikke sovner før 23.30

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269052-12-%C3%A5ring-med-leggetid-klokken-23/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min stesønn på 11, fyller 12 i år, skal legge seg 21:30.

(men gurimalla så treig han er innimellom).

I går gikk han og la seg kl 21 uten protester - han hadde hatt en lang dag med teater og bursdag etterpå.

Synes det høres seint ut jeg, men hvis det funker for dere så er det vel greit...

Annonse

12 åringen min legger seg mellom 23.00 og 23.30. Han er oppe kl. 07.15.

Jeg har merket en endring i søvnbehovet hans, etter at han begynte å komme i puberteten. Tidligere trengte han mye mer søvn. Bare for ett år siden, sovnet han 22.00

Søvnbehovet er veldig individuellt. En kan ikke tvinge noen til å sove. Hvis du derimot synes det er ett problem at han sitter oppe så seint, går det jo an å ha en tid for å gjøre seg klart til sengetid, og det og gå på rommet. Han kan jo sitte å lese, høre på musikk ol.

Du vet best hva som er riktig for dere:)

Gjest enioslo

Jeg har merket en endring i søvnbehovet hans, etter at han begynte å komme i puberteten. Tidligere trengte han mye mer søvn. Bare for ett år siden, sovnet han 22.00

Søvnbehovet er veldig individuellt. En kan ikke tvinge noen til å sove. Hvis du derimot synes det er ett problem at han sitter oppe så seint, går det jo an å ha en tid for å gjøre seg klart til sengetid, og det og gå på rommet. Han kan jo sitte å lese, høre på musikk ol.

Så er det ikke helt unaturlig heller da?. Men søvnbehovet til min sønn har alltid vært lite. Da han var 9 år la han seg klokken 22.00 og da han var 6 År klokken 21.00

Gjest enisolo

Når begynner han på skolen om Morgen? Min sønn begynner klokken 08.45 Dusjer han om morgen siden han står opp så tidlig?

Annonse

Så er det ikke helt unaturlig heller da?. Men søvnbehovet til min sønn har alltid vært lite. Da han var 9 år la han seg klokken 22.00 og da han var 6 År klokken 21.00

Helt normalt. Har en yngre sønn som alltid har sovet lite, mye mindre enn storebror. Det er først nå, det siste året at han har lagt seg før storebroren:)

Spurte legen om dette, da han var yngre. Legen sa at normalen er fra 4 - 12 timer. Mange tror at vi skal ha 8 timer som voksen, og 12 timer som barn.

Gjest tenåringsmamma3

Min sønn er oppe til 23 han og. Han er snart 13. Han har alltid lagt seg seint han.Ikke så seint. Men han har aldri trengt så mye søvn som jevnaldrende.

Men han får ikke være i stua med oss da. Der er vi strenge. Han får være på rommet sitt å holde på med noe.

Gjest enioslo

Min sønn er oppe til 23 han og. Han er snart 13. Han har alltid lagt seg seint han.Ikke så seint. Men han har aldri trengt så mye søvn som jevnaldrende.

Men han får ikke være i stua med oss da. Der er vi strenge. Han får være på rommet sitt å holde på med noe.

Når står han opp da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...