Gjest 1adoptivmamma Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Sukk, dette er et ganske ømtålig emne. Er derfor anonym i dag. Har to småjenter som er adopterte. Den eldste er 5 år og den yngste er 2 år. I mine øyne er de verdens nydeligste jenter. Den eldste hadde en tøff start i livet. Hun er ikke billedskjønn men en søt og ingelligent jente. Pga hennes bakgrunn tok det tid før hun aksepterte sine slektninger, hun er jevnt over i godt humør, men humøret kan skifte fort og hun blir sint eller furtete. Hun er tander, elsker stille og rolige aktiviteter, synging og dans. Hun fikk mye oppmerksomhet da vi fikk henne for 4 år siden. Da lillesøster kom til oss for 1 1/2 år siden merket vi at mange venner og slektninger endret holdning til den eldste. Den yngste er vel det man kaller billedskjønn med store mørke øyne, krøller osv. Alltid godt humør, tillitsfull, kosete, aktiv og tøff. Nå ser jeg tydelig at det pågår forskjellsbehandling av de to jentene fra flere tanter og onkler. Den minste er SÅ søt. Hun får de fineste gavene eller alle gavene, hun får masse oppmerksomhet og kos. Det er trist. Vi har alltid forsøkt å behandle barna likt - skulle bare mangle. Vi elsker dem like mye for den de er. Jentene er glade i hverandre og viser ikke tegn til sjalusi - dog enda. Men jeg er bekymret. Hva i alle dager skal vi gjøre? Det er helst min manns familie som forskjellsbehandler barna. På meg virker det som om det har med utseende og lynne å gjøre.Kan ikke begripe og forstå det. Er så redd for at den eldste vil legge merke til det - særlig siden hun er så sårbar som hun er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269092-n%C3%A5r-utseende-blir-utslagsgivende/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg synes dere bør ta opp dette med de som gjør det. Ta det i en anledning når dere ser at det er forskjellsbehandling og fortell stille og rolig at eldstejenta blir litt lei seg. Forskjellsbehandling er ikke bra. Mi venninne har flere barn, og en av disse er også en slik godklump med supert humør. De andre er litt mer stille og rolige. Og det er klart enklere for bl.a. meg med han som er blid og utadvent. Men jeg prøver da å gi alle litt positiv oppmerksomhet slik at alle skal føle seg bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269092-n%C3%A5r-utseende-blir-utslagsgivende/#findComment-2176371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Uff, så trist å lese. Dette må det ordnes opp i ganske snart. Eldstemann vil snart også reagere hvis det er slik at lillesøster får gaver når hun ikke får, eller får finere gaver. Er mannen din også klar over at dette skjer? Han bør ta en prat med familien sin og forklare hva dere opplever. Det er ikke sikkert det er tilsiktet, men at det bare "blir slik". Og årsakene kan jo være lynne og kanskje også utseende, som du også nevner. Uansett synes jeg dette må tas opp - for barnas skyld. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269092-n%C3%A5r-utseende-blir-utslagsgivende/#findComment-2176400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.