Gå til innhold

Hva kalles disse barna?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Nurse Novel

Småbarn 0-3-4.

Resten BARN.

:-)

Eventuelt

Barnehagebarn.

(Små)Skolebarn.

Større barn.

Tenåringer.

I blant synes medias og enkelte fagfolks hang til å sette merkelapper tar overhånd.

Tenåring er snart mer en diagnose enn en aldersbetegnelse...

;-)

mvh

:)

Jo, men sånn som her på DOL; man har forum småbarnsforeldre også har man for tenåringer.

Enn de imellom da?

Annonse

:)

Jo, men sånn som her på DOL; man har forum småbarnsforeldre også har man for tenåringer.

Enn de imellom da?

Verken jeg eller sønenn min (9) vil omtale ham som noe i nærheten av et "småbarn", i vanlig tale*S*, for da har man jo valget mellom flere betegnelser.

Men her på dol går skillet mellom tenåringer og "småbarn", og da anser jeg meg/oss for fortsatt å hære hjemme i småbarnskategorien! ;-)

Verken jeg eller sønenn min (9) vil omtale ham som noe i nærheten av et "småbarn", i vanlig tale*S*, for da har man jo valget mellom flere betegnelser.

Men her på dol går skillet mellom tenåringer og "småbarn", og da anser jeg meg/oss for fortsatt å hære hjemme i småbarnskategorien! ;-)

Forresten - aldersinndelingen i f.eks. fotball er horribel for ungenes selvbilde: fra 7-12 år heter det minijenter/minigutter. 13-14(el. 15?) er gutter og jenter.

Forresten - aldersinndelingen i f.eks. fotball er horribel for ungenes selvbilde: fra 7-12 år heter det minijenter/minigutter. 13-14(el. 15?) er gutter og jenter.

Hmmmm... er det ikke noe som heter lilleputt også, eller er det slutt på det?

Har ingen erfaring på barnefotballområdet;-)

Gjest Nurse Novel

Har selv barn i denne "mellomgruppen", og jeg syns jo heller ikke det passer seg å kalle dem småbarn:)

Gjest Nurse Novel

Hehe, ja, klart det påvirker selvbildet....de er jo blitt så store at:) Klarer det meste og spiller fotball og er en del av den store gutte-gjengen... minigutter/putter... høh!

Hmmmm... er det ikke noe som heter lilleputt også, eller er det slutt på det?

Har ingen erfaring på barnefotballområdet;-)

Jo, jeg mente også det,- men når jeg prøvde å søke det opp, fant jeg bare minigutter... Uansett, ydmykende betegnelser for store, tøffe gutter...;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...