Mirabell Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Jeg lar jenta mi på 6 være hjemme alene, men ikke så lenge som en time. Jeg har da telefonen med, så hun kan ringe hvis det er noe. I tillegg har vi hengt opp en lapp med aktuelle telefonnr. 0 Siter
midnattsol Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 6 åringer er forskjellige med tanke på væremåte og modenhet. Selv har jeg ei jente på 5 år, men tror ikke at jeg hadde turt å la henne være hjemme alene når hun ble 6 år. Er kanskje hønemor og forestiller meg at alt mulig kan gå galt. Hadde svigermor eller en tante bodd vegg i vegg - så kaaanskje. For meg ville det ha vært bedre å hørt om ungen kunne ha vært en times tid på lekebesøk hos naboen - så kunne jeg ha avlastet denne ved behov en senere gang. Men som sagt barn er forskjellige, og det er stor forskjell om en bor midt i en storby, drabantby eller på landsbygda. 0 Siter
Gjest Hmmm...nci Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Er verden blitt så farlig? Jeg var vel rundt 5 når jeg begynte og gå steder alene, hjem fra barnehage og til venner og ting. Nå har jeg alltid ville bryte - og klare meg selv men. Husker jeg var så stolt når jeg merket at jeg klarte meg jo alene 0 Siter
Gjest Hmmm...nci Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Er verden blitt så farlig? Jeg var vel rundt 5 når jeg begynte og gå steder alene, hjem fra barnehage og til venner og ting. Nå har jeg alltid ville bryte - og klare meg selv men. Husker jeg var så stolt når jeg merket at jeg klarte meg jo alene bare 19 år sia dette.. midt i Oslo. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Det kommer veldig ann på barnet. Våre to eldste kunne godt vært alene en times tid som 6-åringer. Jeg har vært borte en halvtimes-tid. Da har de fått nedskrevet mitt mobilnummer, pappas mobilnummer, nummer til mormor og til bestemor. Stort sett har jeg fått "kjeft" fordi jeg kommer så tidlig hjem... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Da halvsøstra min var i 6-7-årsalderen drev hun og venninnene hennes og passet alt som var av småunger (1-3 år?) i nabolaget, ute som trillepiker altså. Nå fatter hun ikke hvordan foreldrene torte og det kan hun trygt si. Aldri i verden om Snuppa hadde fått passe småunger alene!!! Å hjelpe meg! Når jeg ser hvordan storebrors seks og sju år gamle venner herjer med lillesøster her, ville jeg _aldri_ latt noen av dem passe henne. Ikke et kvarter en gang. 0 Siter
morsan Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Da halvsøstra min var i 6-7-årsalderen drev hun og venninnene hennes og passet alt som var av småunger (1-3 år?) i nabolaget, ute som trillepiker altså. Nå fatter hun ikke hvordan foreldrene torte og det kan hun trygt si. Aldri i verden om Snuppa hadde fått passe småunger alene!!! Jeg kjenner noen som glatt sendte sin 4,5 år gamle unge til å "passe på" lillebror på 2,5 da de lekte i et miniskogholt bortenfor huset deres!! Jeg ville ikke sendt min 4,5-åring dit alene en gang, langt mindre med ansvaret å passe på noen!! 0 Siter
Piraye Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Morsan lar tv'n være barnevakt for sneipen på 4 mens hun stikker i butikken. Nå ligger bare butikken 100-200 m unna og hun er vel ikke så lenge som en time såvidt jeg vet, men likevel. Kommer vel an på ungen, og er vel greit å starte med å ikke så voldsom lang tid også øke hurtig ettersom man ser at alt går bra og alle er fornøyde. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.