Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 åringer er forskjellige med tanke på væremåte og modenhet. Selv har jeg ei jente på 5 år, men tror ikke at jeg hadde turt å la henne være hjemme alene når hun ble 6 år. Er kanskje hønemor og forestiller meg at alt mulig kan gå galt. Hadde svigermor eller en tante bodd vegg i vegg - så kaaanskje. For meg ville det ha vært bedre å hørt om ungen kunne ha vært en times tid på lekebesøk hos naboen - så kunne jeg ha avlastet denne ved behov en senere gang. Men som sagt barn er forskjellige, og det er stor forskjell om en bor midt i en storby, drabantby eller på landsbygda.

Gjest Hmmm...nci

Er verden blitt så farlig? Jeg var vel rundt 5 når jeg begynte og gå steder alene, hjem fra barnehage og til venner og ting.

Nå har jeg alltid ville bryte - og klare meg selv men. Husker jeg var så stolt når jeg merket at jeg klarte meg jo alene :)

Gjest Hmmm...nci

Er verden blitt så farlig? Jeg var vel rundt 5 når jeg begynte og gå steder alene, hjem fra barnehage og til venner og ting.

Nå har jeg alltid ville bryte - og klare meg selv men. Husker jeg var så stolt når jeg merket at jeg klarte meg jo alene :)

bare 19 år sia dette.. midt i Oslo.

Det kommer veldig ann på barnet.

Våre to eldste kunne godt vært alene en times tid som 6-åringer.

Jeg har vært borte en halvtimes-tid. Da har de fått nedskrevet mitt mobilnummer, pappas mobilnummer, nummer til mormor og til bestemor.

Stort sett har jeg fått "kjeft" fordi jeg kommer så tidlig hjem...

Mrs. Wallace

Da halvsøstra min var i 6-7-årsalderen drev hun og venninnene hennes og passet alt som var av småunger (1-3 år?) i nabolaget, ute som trillepiker altså.

Nå fatter hun ikke hvordan foreldrene torte og det kan hun trygt si. Aldri i verden om Snuppa hadde fått passe småunger alene!!!

Å hjelpe meg! Når jeg ser hvordan storebrors seks og sju år gamle venner herjer med lillesøster her, ville jeg _aldri_ latt noen av dem passe henne. Ikke et kvarter en gang.

Annonse

Da halvsøstra min var i 6-7-årsalderen drev hun og venninnene hennes og passet alt som var av småunger (1-3 år?) i nabolaget, ute som trillepiker altså.

Nå fatter hun ikke hvordan foreldrene torte og det kan hun trygt si. Aldri i verden om Snuppa hadde fått passe småunger alene!!!

Jeg kjenner noen som glatt sendte sin 4,5 år gamle unge til å "passe på" lillebror på 2,5 da de lekte i et miniskogholt bortenfor huset deres!!

Jeg ville ikke sendt min 4,5-åring dit alene en gang, langt mindre med ansvaret å passe på noen!!

Morsan lar tv'n være barnevakt for sneipen på 4 mens hun stikker i butikken. Nå ligger bare butikken 100-200 m unna og hun er vel ikke så lenge som en time såvidt jeg vet, men likevel. Kommer vel an på ungen, og er vel greit å starte med å ikke så voldsom lang tid også øke hurtig ettersom man ser at alt går bra og alle er fornøyde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...