Gjest anita. B Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 Jeg skriver en handlinsplan for meg. jeg har innvilget yrkesrettet attføring. er det jeg som bestemmer hvajeg vil gjøre, jeg er fornuftig og satt et mål at jeg vil gjennomføre et skoleopplegg i 3 år for komme meg ut i arbeidslivet med de begrensningene jeg har. når jeg skal til saksbehandleren for å godkjenne handlinsplan som jeg allerede har skrevet ferdig (en fornuftig plan) vil saksbehandler godta denne.(får sikert ikke noe konkret svar) men hva burde jeg skrive få saksbehandleren til å godkjenne dette. jeg vil gjerne ha svar fra de som kjenner og som har eller fått godkjent sin handlinsplan. takk på forhpnd 0 Siter
Gjest Annika J Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 Saksbehandleren din godkjenner handlingsplanen din om den er hensiktsmessig og realistisk. Du må med andre ord ha stor sansynlighet for å kunne klare å gjennomføre planen. Er det mer en "ønskeplan" som nav ikke tror du klarer vil de ikke godkjenne. 0 Siter
Gjest Mye snikksnakk Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 Jeg vil anta at den utdanningen kommer på under 100tusen som er grensen? 5O tusen pr år sier de, kan være de vil du skal klare det på kortere tid. Har du ingen studiekompetanse fra tidligere? Du må også se for deg at dette skal føre til en utdannelse du kan _klare_ å jobbe med. Du må gjerne helst kunne si positive og evt negative ting om deg selv om valget. Har du mann som støtter ditt valg? Går det i forhold til familie? Mange slike spørsmål dukker opp. Må du flytte for å ta utdannelsen? Går evt det bra å være borte fra familie osv 0 Siter
Hekta Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 Etter min erfaring så er det til god hjelp å sette seg inn i den aktuelle loven. Hvis du da skulle havne i en uenighet med saksbehandler, referer til lovene. Ytelser under yrkesrettet attføring er kap 11. http://lovdata.no/all/nl-19970228-019.html En fornuftig og sannsynlig handlingsplan (som vil gi deg jobb etterpå) er tingen. Lykke til :-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 Min handlingsplan ble godtatt uten diskusjon. Hadde kommet med klare begrunnelser på hvorfor jeg mente den var rett for meg. Og slik ble det. :-) 0 Siter
Gjest anne333 Skrevet 11. mars 2007 Skrevet 11. mars 2007 Min handlingsplan ble godtatt uten diskusjon. Hadde kommet med klare begrunnelser på hvorfor jeg mente den var rett for meg. Og slik ble det. :-) hei , kan du vær så snill og fortelle hvordan det gikk så glatt igjennom 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 11. mars 2007 Skrevet 11. mars 2007 Min handlingsplan ble godtatt uten diskusjon. Hadde kommet med klare begrunnelser på hvorfor jeg mente den var rett for meg. Og slik ble det. :-) Jeg lagde en lang og svært detaljert handlingsplan der jeg argumenterte rundt jobbutsikter etter endt attføring, samt hvorfor jeg mente dette var det riktige for meg. Jeg hadde med en legeerklæring som gikk spesifikt på denne typen utdannelse og måten å ta utdannelse på i forhold til helseplagene mine. Alt var nok såpass gjennomtenkt og gjennomargumentert at det var vanskelig å motsi handlingsplanen. Det er tross alt den som skal attføres og legen som best vet hva som kan fungere i forhold til de begrensningene man har. Når man velger en utdannelse som på sikt kan få en tilbake i full jobb tror jeg det teller sterkt i favør for innvilgelse. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 11. mars 2007 Skrevet 11. mars 2007 hei , kan du vær så snill og fortelle hvordan det gikk så glatt igjennom Sorry, jeg svarte meg selv, sjekk et hakk opp. :-D 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.