Gå til innhold

Når legger du 6-7 åringen?

Anbefalte innlegg

Gjest kristina KK

Hei.

Jeg har en 5 åring og en på snart 7 år. Jeg legger de samtidig kl 2000. Den yngste sovner som regel med det samme, mens den eldste er fremdeles våken og slik er det omtrent hver kveld.

Så nå lurer jeg på når du legger din 6-7 åring?

Kanskje jeg rett og slett legger ham for tidlig...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269154-n%C3%A5r-legger-du-6-7-%C3%A5ringen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine er 6,5 og 8,5 år og er i seng til 20:30 som regel. Som oftest sovner 6,5-åringen ganske fort mens 8,5-åringen ligger og leser en god stund.

Ser ikke noe problem i at de ligger en stund før de sovner, de synes nok det er godt å lese litt, ha det stille og rolig og fordøye dagen før de sovner. :o)

Har ei jente på 6 og ei på 3 1/2 år. De legger seg begge to i 19 tida. Dvs. etter barnetv springer de begge to på badet og kler av seg, vi hjelper til med vask og tannpuss og de er somregel i seng til rundt 19.00.

Lørdag og Søndag hender det at de blir sittende litt til og se på det som er etter barnetv. en halvtimes tid.

Jeg har prøvd å spørre om ikke 6 åringen vil vente litt til med å legge seg, men hun sier hun er trøtt og vil sove så da kan jeg jo ikke tvinge henne til å være oppe.

De våkner vanligvis rundt 6.30 om morgnen. Yngstemann er først oppe.

Annonse

Har ei på 6 og en på 7 i huset.

De legger seg samtidig. I teorien skal de gå på badet litt før 20 - og være i seng ca 20:15. Men i praksis blir klokka gjerne 20:30 før de er i seng.

De står opp kvart på sju - og må som regel vekkes (så egentlig burde vi sikkert bli flinkere til å få dem til køys kl 20).

Jeg har to på 5 og 7, de legger seg ca 20:30, men 5-åringen sovner nesten aldri før en times tid etterpå. Hun er skikkelig b-menneske. Ligger og pusler i senga si leeenge. 7-åringen sovner fortere, nesten med en gang vi er ferdige med å lese for ham, dvs ca 21.

Våre to eldste (jenter) er 6 og 7 år gamle. Vi starter kveldsstellet kl. 19. Som regel er de ferdige innen 15 minutter. Så leser vi i 10-30 minutter før de legger seg.

De får lov til å lese på senga, og slukker selv lyset når de vil sove. Noen ganger er det med en gang. Andre ganger kan de ligge en god stund.

Så lenge de er stille og rolige synes jeg det er helt greit.

Annonse

Mine er 6,5 og 8,5 år og er i seng til 20:30 som regel. Som oftest sovner 6,5-åringen ganske fort mens 8,5-åringen ligger og leser en god stund.

Ser ikke noe problem i at de ligger en stund før de sovner, de synes nok det er godt å lese litt, ha det stille og rolig og fordøye dagen før de sovner. :o)

Dersom 7 åringen er i senga før kl 20, leser vi for ham til klokka 20. Da slukkes lyset.

Han pleier å sovne innen en time. Av og til tar det bare et kvarter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...