Gå til innhold

Bod

Anbefalte innlegg

Gjest Håvard B.
Skrevet

Jeg bor i en studentby. I går skulle jeg lagre en del ting i min bod, som ligger i en annen korridor. Jeg låser meg inn, og ser at en annen beboer har okkupert min bod og satt hengelås på den. Jeg aner ikke hvem det er eller hvordan jeg skal få tak i vedkommede. Jeg har ikke plass til alt jeg har kjøpt inn på hybelen min, og trenger den boden fortere enn svint. Kan jeg bruke en knipetang på låsen, legge inn mine saker og sette MIN hengelås på den, og samtidig ikke være en skikkelig dust?!

Gjest Håvard B.
Skrevet

Det kan du sikkert, men prat med adm først.

Jo, du har vel rett. Takk for innspill.

Skrevet

I "min" studentby har vi husverter som kan hjelpe til med å finne løsninger på sånt, det er ikke noe slikt der du bor da?

Caloni Makaroni
Skrevet

Veldig teit gjort av vedkommende å ta seg til rette i din bod, men det vil også være litt dårlig gjort av deg å klippe hengelåsen og hive alt ut i korridoren om han ikke har fått en sjanse til å fjerne sakene sine først.

Som de andre sier, så er det stort sett noen i administrasjonen å kontakte når det gjelder slik.

Ta kontakt i morgen, og si at du har leid hybel med bod, og kommer til å benytte boden om 24 timer, f.eks. Så får de ta stilling til hva som skal gjøres med sakene på boden.

Skrevet

Jeg har lest et sted om noen som var i tilsvarende situasjon som deg. De spurte en ekspert på lovgiving og fikk til svar at de IKKE hadde lov til å kaste ut sakene som stod i boden. I det tilfellet var det noen som hadde kjøpt en leilighet med tilhørende bod i et borettslag(?). I allefall så hadde noen lagt beslag å deres bod for at noen andre i sin tur hadde tatt deres bod. Uansett hvor irriterende og upraktisk det var, så kunne de ikke bryte seg inn i boden og fjerne de tingene som sto der. Prøv heller å finn ut hvem det er som eier tingene - få vaktmester til å låse opp - se om du finner noen merkelapper med navn på. Ta kontakt med vedkommende og gi denne en sjanse til å fjerne tingene frivillig. Det kan jo være noen som har tatt feil bod.

Gjest Håvard B.
Skrevet

I "min" studentby har vi husverter som kan hjelpe til med å finne løsninger på sånt, det er ikke noe slikt der du bor da?

Åpent hver torsdag bare. Sliter litt. Men takk for svar. :)

Gjest Håvard B.
Skrevet

Veldig teit gjort av vedkommende å ta seg til rette i din bod, men det vil også være litt dårlig gjort av deg å klippe hengelåsen og hive alt ut i korridoren om han ikke har fått en sjanse til å fjerne sakene sine først.

Som de andre sier, så er det stort sett noen i administrasjonen å kontakte når det gjelder slik.

Ta kontakt i morgen, og si at du har leid hybel med bod, og kommer til å benytte boden om 24 timer, f.eks. Så får de ta stilling til hva som skal gjøres med sakene på boden.

Du har sjølsagt helt rett. Det er fort gjort å tenke litt kort når man er irritert. Jeg har snakka med sentralbordet nå, de skulle sette en "P.I." på saken... Takk for svar. :)

Gjest Håvard B.
Skrevet

Jeg har lest et sted om noen som var i tilsvarende situasjon som deg. De spurte en ekspert på lovgiving og fikk til svar at de IKKE hadde lov til å kaste ut sakene som stod i boden. I det tilfellet var det noen som hadde kjøpt en leilighet med tilhørende bod i et borettslag(?). I allefall så hadde noen lagt beslag å deres bod for at noen andre i sin tur hadde tatt deres bod. Uansett hvor irriterende og upraktisk det var, så kunne de ikke bryte seg inn i boden og fjerne de tingene som sto der. Prøv heller å finn ut hvem det er som eier tingene - få vaktmester til å låse opp - se om du finner noen merkelapper med navn på. Ta kontakt med vedkommende og gi denne en sjanse til å fjerne tingene frivillig. Det kan jo være noen som har tatt feil bod.

Takk for et godt svar. :)

Skrevet

Åpent hver torsdag bare. Sliter litt. Men takk for svar. :)

Mine kan ringes, er ikke det en mulighet hos deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...