Gjest Tacomix Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Hvorfor er det så viktig for deg at alle her inne vet at du er syk? Det er ikke spesielt interessant for oss andre. Er veldig klar over at man føler seg som det store sentrum i verden når man er syk (jeg også), men man kan kanskje innse at det bare gjelder for en selv! Takk for at du svarer. Men det er mange som er enig med meg. Dere som klager over min oppførsel bare hopp over mine innlegg. Like greit, en å få meg enda dårliger! 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Syns du skal slappe helt av på dette! Du kom deg til legen og fikk diagnosen jeg spurte om du kanskje hadde? Det var godt, for da får du rett medisin forhåpentligvis. Hvis du ikke merker en stor fremgang nå i løpet av noen dager har legen trufet feil. du kan spørre om ett mer bredspektret antibiotika. Når man er så syk som med lungebetennelse...det er jo forskjellig...men min pappa som er lege og kom og hentet meg ble rimlig sjokkert da han så meg...han ble streng og sa: Du kunne faktisk ha dødd..jeg klarte hverken ta til meg vått eller tørt..og så nesten litt kranieaktig ut. Mamma var også sjokkert og sa: Hvorfor lar du det gå så langt før du ber om hjelp?...for slik er jeg...og hun forsto jo ikke at det at vi i vår familie alltid "klarer oss selv" og ikke skal klage og "syte" faktisk gjør at man noenganger lar det gå alt for lang tid. Jeg syns du skal bruke dol til det du har behov for og ikke bry deg om at folk syns du klager! Hva er det for noe? Dette er internett! Jeg ønsker deg gos bedring og håper du ringer noen venner eller familie og klager litt. Kan godt være du trenger litt ekstra stell nå! Noen som går i butikken og noen som lager mat og passer på deg! Klem Tusen takk for det du skrev:) Godt det finnes dolere som deg:) Jeg husker ikke helt om det var du som spørte om jeg hadde lungebetennelse, men det har jeg hvertfall uheldigvis. Du skriver at hvis jeg ikke blir bedre iløpet av noen dager nå så bør jeg få et annet antibiotikum. Har du noen ide på hva jeg da kan ha? Jeg har pencilin allergi. Tusen takk for at du skrev din "historie" når du har hatt lungebetennelse. Jeg ble "matforkiftet" i oktober og søkte lege, men fikk ikke hjelp før jeg var "døden nær" Så da spørte jeg nå på dol, 2 ganger for mye enn 2 ganger for lite. Tusen takk for at du ønsker meg bedring:) Jeg skulle ønske bare mine venner kunne ta dette seriøst det jeg har nå! Har spørt om hjelp men får det ikke, så da sitter jeg her. Men en god venn har jeg heldigvis, men får ikke hjelpet meg med det jeg vil! 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Nå er det du som kan gi kloke råd til andre en annen gang =) klemtildegframeg Du er god å ha:) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Har ikke lagt særlig merke til de innleggene dine, så de kan jo ikke ha oversvømmet dol akkurat. Selvsagt er dette plassen å spørre,- så kan de som heller vil lese om muslimer eller babynavn lese de trådene istedet. Det har ikke oversvømt dol mine innlegg nei, har jo ikke sittet her 24/7, men det ble tydligvis mange for enkelte. Det ble noen innlegg, men det er fordi jeg bare ble verre og verre. Har nå oppfordret en litt lenger ned i tråden at de som ikke vil svare er bare å la være og over se mine innlegg, for jeg blir jo ikke noe bedre av den klaginga. For jeg bare prøver å finne brikkene! 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Kjære deg, er det ikke nettopp det dol er til for da? Å ha en "ventil" man kan henvende seg til, enten det er nå spørsmål om helse, eller "hva-som-helst"? Det trodde nå jeg! Jeg har brukt dol masse ettere at jeg "oppdaget" det for et år siden, og skal si det har vært både godt og morro! Jeg har da også klaget min nød her opptil flere ganger, og det har da virkelig _mange_ gjort!! De aller fleste av de faste brukerene, tør jeg påstå. Det er da helt "naturlig" her inne??! Det er da helt "tilfeldig" at du nå har Lungebetennelse. Klart du skal spørre om det som du lurer på, og også det som faller deg inn i den forbindelse (og andre). Synes tråden din om papptalerkener var helt forståelig og grei, jeg! Har brukt masse av slikt selv, da vi var helt uten kjøkken. Jeg ville tipse deg om hvor du kunne få kjøpt det billig, men andre hadde allerede gitt deg det svaret jeg ville gi. Derfor svarte ikke jeg. Det hadde aldri falt meg inn å klage på at du har vært mye syk i det siste, nei hvet du hva! Slikt styrer man ikke selv, og _har_ man en kanal som dol, så _har_ man en kanal som dol. Mener nå jeg da. Er jo rimelig fersk her fremdeles, men har vært nok "innpå" her til å se at veldig mange, ja - de aller fleste, bruker forumet her ang det som opptar en selv akkurat "nå". Det være seg sykdom, syke barn, samliv, hverdagslige problemer - eller noe kjempemorsomt, aldeles tullete, og helsprøtt. Skulle vi liksom spørre de få "kritikerene" til råds før hvert spørsmål, så ville det ha blitt rimelig tynt med innlegg her. Tror jeg. Håper du gir blaffen i dette, og fortsetter akkurat som du har gjort, spør om det du vil, og skriver om det som opptar deg. Uten å tenke deg nøye om før du skriver! Dol ville ha blitt _rimelig_ kjedelig viss alt skulle ha gått igjennom en sensur av den sorten. Det er jo nettopp det som gjør forumet så spennende, - mangfoldet til alle oss brukere i mellom! ) Jeg blir helt rørt av det du skriver. Sånne som deg er gull verdt:) Jeg orker ikke skrive like langt svar tilbake til deg, men det vet du jo hvorfor. Jeg ble bare så glad for det du skrev til meg, det gjør godt at noen skriver slikt:) Jeg skal prøve å fortsette å dole som før, men det er ikke noe morro å få slengt slikt dritt til seg når en har det så vondt som meg nå! Håper de som har klaget på meg at det er lurt å spørre å skrive som jeg gjør for da får en hjelp. Tusen takk for det du skrev til meg. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Ville bare si god bedring til deg! Vet hvordan det er å være syk og alene. Da kan et nettforum være godt å ha. Det må være plass til det også. Tusen takk for det du skrev til meg:) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Nå har ikke jeg vært så mye inne på DOL den siste uken og sett dine såkalte "syteinnlegg". Men vil med dette si at om det ikke skal være lov å dele sin frustrasjon, bekymring, gleder o.l. her på DOL, så har jeg misforstått, da jeg også har lagt ut "syteinnlegg" når det har vært ting i hverdagen min som har vært tøft. Takk for det du skriver til meg! Ja, en må få lov til å klage når en har behov for det og dele gleder når en har det. Det har vært en uke med klaging fra meg nå, men så har det også vært lenge uten! Så de som klager på meg synes jeg bare kan holde seg vekke. 0 Siter
Nellie Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Jeg forstår selvsagt hva sorry mac mener i det h*n skriver. Men jeg skrev forklaringen til hvorfor jeg trengte det forskjellige, for det er faktisk folk som ikke har fått med seg at jeg er syk. Føler uansett hva jeg gjør er galt! Ehh.. nå tror jeg ikke det er mange her som ikke har fått med seg at du er syk... 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Ehh.. nå tror jeg ikke det er mange her som ikke har fått med seg at du er syk... Vet men det er FAKTISK folk jeg skriver med her som ikke har det. 0 Siter
Gjest Solsikkefrø ;)))) Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 De som reagerer på dine innlegg er mest sannsynlig premenstruelle, sutrende kvinnfolk som ikke har annet å ta seg til, eller noen få fløtepus-mannfolk! Skriv så mye du vil Det er det dol er til, og gi faen i de sure kvinnfolka M.v.h, den standhaftige, barske, herlige: 0 Siter
Nellie Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Vet men det er FAKTISK folk jeg skriver med her som ikke har det. Og er det altoverskyggende viktig at alle vet det da? Sorry, men jeg er faktisk ganske lei av syteinnleggene dine, du er ikke den eneste i verden som blir syk engang i blant. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 [quote name=Solsikkefrø )))' timestamp='1173177587' post='3558682] De som reagerer på dine innlegg er mest sannsynlig premenstruelle, sutrende kvinnfolk som ikke har annet å ta seg til, eller noen få fløtepus-mannfolk! Skriv så mye du vil Det er det dol er til, og gi faen i de sure kvinnfolka M.v.h, den standhaftige, barske, herlige: Tusen takk for ditt bra svar:) Sånn det skal låte. Kommer helt sikkert til å klage litt igjen om noen dager;) Er sykemeldt en uke til:) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Og er det altoverskyggende viktig at alle vet det da? Sorry, men jeg er faktisk ganske lei av syteinnleggene dine, du er ikke den eneste i verden som blir syk engang i blant. Nei, det er ikke viktig at alle vet det. Men mange mener at jeg kan skrive det jeg vil, så det kommer jeg til å gjøre;) Å dette jeg skriver er ikke noen syte innlegg, bare fakta. Skulle ønske alle fikk pusteproblemer som var litt for frisk til å være overvåket da. Jeg vet at det ikke er bare meg som er syk i verden. Men det må få f**n meg gå ann å klage da! Heller overse mine innlegg da, for det er folk der ute som liker å hjelpe! 0 Siter
Gjest Rrose Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Tusen takk for det du skrev:) Godt det finnes dolere som deg:) Jeg husker ikke helt om det var du som spørte om jeg hadde lungebetennelse, men det har jeg hvertfall uheldigvis. Du skriver at hvis jeg ikke blir bedre iløpet av noen dager nå så bør jeg få et annet antibiotikum. Har du noen ide på hva jeg da kan ha? Jeg har pencilin allergi. Tusen takk for at du skrev din "historie" når du har hatt lungebetennelse. Jeg ble "matforkiftet" i oktober og søkte lege, men fikk ikke hjelp før jeg var "døden nær" Så da spørte jeg nå på dol, 2 ganger for mye enn 2 ganger for lite. Tusen takk for at du ønsker meg bedring:) Jeg skulle ønske bare mine venner kunne ta dette seriøst det jeg har nå! Har spørt om hjelp men får det ikke, så da sitter jeg her. Men en god venn har jeg heldigvis, men får ikke hjelpet meg med det jeg vil! Det var meg:) Hadde ett annet nick da. Nei pencelinersattere har jeg ikke peiling på. Men når du er så dårlig så må du få legen til å komme hjem til deg! Hvis det er blitt slik at legene ikke gjør det lenger.-) Nå følte jeg meg gammel...så må du ha en rekvisisjon på taxi. Det kan ikke være meningen at du skal gå ute i den tilstanden. Hvis du blir veldig dårlig må de få deg inn på sykehus og gi deg væske intravenøst. Du må være litt tydelig ovenfor vennen din og si hva du trenger hjelp til Kanskje kan denne kjøre deg til legen også? Hjelp skal man ha når man er syk! Lykke til:-) 0 Siter
Nellie Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Nei, det er ikke viktig at alle vet det. Men mange mener at jeg kan skrive det jeg vil, så det kommer jeg til å gjøre;) Å dette jeg skriver er ikke noen syte innlegg, bare fakta. Skulle ønske alle fikk pusteproblemer som var litt for frisk til å være overvåket da. Jeg vet at det ikke er bare meg som er syk i verden. Men det må få f**n meg gå ann å klage da! Heller overse mine innlegg da, for det er folk der ute som liker å hjelpe! Jeg overser vanligvis innleggene dine så godt jeg kan, og skal fortsette med det. Nå stilte du faktisk dette innlegget til oss som er lei av dine "syte" innlegg, og siden jeg er en av dem, så svarte jeg. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Jeg overser vanligvis innleggene dine så godt jeg kan, og skal fortsette med det. Nå stilte du faktisk dette innlegget til oss som er lei av dine "syte" innlegg, og siden jeg er en av dem, så svarte jeg. Det er bra. Fortsett med det. Jeg skrev ikke dette for at dere skal hakke enda mer. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Det var meg:) Hadde ett annet nick da. Nei pencelinersattere har jeg ikke peiling på. Men når du er så dårlig så må du få legen til å komme hjem til deg! Hvis det er blitt slik at legene ikke gjør det lenger.-) Nå følte jeg meg gammel...så må du ha en rekvisisjon på taxi. Det kan ikke være meningen at du skal gå ute i den tilstanden. Hvis du blir veldig dårlig må de få deg inn på sykehus og gi deg væske intravenøst. Du må være litt tydelig ovenfor vennen din og si hva du trenger hjelp til Kanskje kan denne kjøre deg til legen også? Hjelp skal man ha når man er syk! Lykke til:-) Vil bare si takk for det du skrev:) Lærte noe nytt der nå 0 Siter
Babette Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Kjære Tacomix. Du trenger ikke å be om unnskyldning for noe som helst. Ikke bry deg om de nebbete kommentarene, og bare fortsett å spørre av hjertens lyst, enten du lurer på noe eller bare er selskapssyk. Det er ikke noe artig å være syk, og enda mindre artig er det når man ligger syk og bor alene. Du skulle hatt noen som kunne pusle litt om deg, riste opp putene, legge på nytt sengetøy, lage suppe og prate tull. Men når du ikke har noen der, kan nettet og TVen være en god venn. Sørg for å hvile deg godt, søvn er den beste medisin. Og som sagt: Ikke ta deg nær av at enkelte er ubehersket og selvopptatte og mangler folkeskikk. Du trenger heller ikke å svare på de sure innleggene hvis du ikke har lyst. Bare ignorer dem, og trøst deg med at de fleste mennesker er snille og omsorgsfulle. Rikitg god bedring! 0 Siter
Gemini Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Jeg synes også det har blitt veldig mye av dine innlegg i det siste. For min del er det egentlig mest trist at du ikke har noen andre å spørre. Det er også synd at Doktoronline skal bli et veldig internt forum der mange av innleggene på Åpent forum nærmest er en side i en dagbok eller venneinnlegg. Åpent forum har alltid - siden DOLs spede begynnelse for maaaange år siden - vært preget av at noen har truffet hverandre i RL eller blitt mer kjent via MSN eller på andre måter, og derfor har en viss intern tone noen ganger. Som regel er det allikevel bare å kaste seg ut i det, og bli med på de diskusjoner man vil. De som nå er interne i dine øyne, har engang vært like fremmede for hverandre som du og jeg (har aldri lagt merke til nicket ditt før i alle fall...). Folk blir kjent via nettet, på den ene og andre måten. De som ikke til en viss grad blir kjent med andre når de ferdes lenge på et diskusjonsforum, velger det i såfall selv. 0 Siter
bouenas Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Jeg blir helt rørt av det du skriver. Sånne som deg er gull verdt:) Jeg orker ikke skrive like langt svar tilbake til deg, men det vet du jo hvorfor. Jeg ble bare så glad for det du skrev til meg, det gjør godt at noen skriver slikt:) Jeg skal prøve å fortsette å dole som før, men det er ikke noe morro å få slengt slikt dritt til seg når en har det så vondt som meg nå! Håper de som har klaget på meg at det er lurt å spørre å skrive som jeg gjør for da får en hjelp. Tusen takk for det du skrev til meg. Åhh, nå ble jeg kjempeglad for det du skriver, og for å kunne være til hjelp! Jeg blir så forbannet provosert når noen blir urettferdig og/eller nedverdigende behandlet - og det ble du! Ikke noe av det h*n skrev, var fortjent!! Tusen takk for herlig tilbakemelding, og god bedring til deg! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.