Gå til innhold

Til dere som er lei mine "syte" inlegg!

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix
Skrevet

Hvorfor er det så viktig for deg at alle her inne vet at du er syk? Det er ikke spesielt interessant for oss andre.

Er veldig klar over at man føler seg som det store sentrum i verden når man er syk (jeg også), men man kan kanskje innse at det bare gjelder for en selv!

Takk

for

at

du

svarer.

Men

det

er

mange

som

er

enig

med

meg.

Dere

som

klager

over

min

oppførsel

bare

hopp

over

mine

innlegg.

Like

greit,

en

å

meg

enda

dårliger!

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nellie

3

• bouenas

2

• org

1

• Katt-ja

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest Tacomix
Skrevet

Syns du skal slappe helt av på dette!

Du kom deg til legen og fikk diagnosen jeg spurte om du kanskje hadde?

Det var godt, for da får du rett medisin forhåpentligvis.

Hvis du ikke merker en stor fremgang nå i løpet av noen dager har legen trufet feil. du kan spørre om ett mer bredspektret antibiotika.

Når man er så syk som med lungebetennelse...det er jo forskjellig...men min pappa som er lege og kom og hentet meg ble rimlig sjokkert da han så meg...han ble streng og sa: Du kunne faktisk ha dødd..jeg klarte hverken ta til meg vått eller tørt..og så nesten litt kranieaktig ut.

Mamma var også sjokkert og sa: Hvorfor lar du det gå så langt før du ber om hjelp?...for slik er jeg...og hun forsto jo ikke at det at vi i vår familie alltid "klarer oss selv" og ikke skal klage og "syte" faktisk gjør at man noenganger lar det gå alt for lang tid.

Jeg syns du skal bruke dol til det du har behov for og ikke bry deg om at folk syns du klager! Hva er det for noe? Dette er internett!

Jeg ønsker deg gos bedring og håper du ringer noen venner eller familie og klager litt. Kan godt være du trenger litt ekstra stell nå! Noen som går i butikken og noen som lager mat og passer på deg!

Klem

Tusen

takk

for

det

du

skrev:)

Godt

det

finnes

dolere

som

deg:)

Jeg

husker

ikke

helt

om

det

var

du

som

spørte

om

jeg

hadde

lungebetennelse,

men

det

har

jeg

hvertfall

uheldigvis.

Du

skriver

at

hvis

jeg

ikke

blir

bedre

iløpet

av

noen

dager

bør

jeg

et

annet

antibiotikum.

Har

du

noen

ide

hva

jeg

da

kan

ha?

Jeg

har

pencilin

allergi.

Tusen

takk

for

at

du

skrev

din

"historie"

når

du

har

hatt

lungebetennelse.

Jeg

ble

"matforkiftet"

i

oktober

og

søkte

lege,

men

fikk

ikke

hjelp

før

jeg

var

"døden

nær"

da

spørte

jeg

dol,

2

ganger

for

mye

enn

2

ganger

for

lite.

Tusen

takk

for

at

du

ønsker

meg

bedring:)

Jeg

skulle

ønske

bare

mine

venner

kunne

ta

dette

seriøst

det

jeg

har

nå!

Har

spørt

om

hjelp

men

får

det

ikke,

da

sitter

jeg

her.

Men

en

god

venn

har

jeg

heldigvis,

men

får

ikke

hjelpet

meg

med

det

jeg

vil!

Gjest Tacomix
Skrevet

Nå er det du som kan gi kloke råd til andre en annen gang =)

klemtildegframeg

Du

er

god

å

ha:)

Gjest Tacomix
Skrevet

Har ikke lagt særlig merke til de innleggene dine, så de kan jo ikke ha oversvømmet dol akkurat.

Selvsagt er dette plassen å spørre,- så kan de som heller vil lese om muslimer eller babynavn lese de trådene istedet.

Det

har

ikke

oversvømt

dol

mine

nei,

har

jo

ikke

sittet

her

24/7,

men

det

ble

tydligvis

mange

for

enkelte.

Det

ble

noen

innlegg,

men

det

er

fordi

jeg

bare

ble

verre

og

verre.

Har

oppfordret

en

litt

lenger

ned

i

tråden

at

de

som

ikke

vil

svare

er

bare

å

la

være

og

over

se

mine

innlegg,

for

jeg

blir

jo

ikke

noe

bedre

av

den

klaginga.

For

jeg

bare

prøver

å

finne

brikkene!

Gjest Tacomix
Skrevet

Kjære deg, er det ikke nettopp det dol er til for da? Å ha en "ventil" man kan henvende seg til, enten det er nå spørsmål om helse, eller "hva-som-helst"? Det trodde nå jeg! Jeg har brukt dol masse ettere at jeg "oppdaget" det for et år siden, og skal si det har vært både godt og morro! Jeg har da også klaget min nød her opptil flere ganger, og det har da virkelig _mange_ gjort!! De aller fleste av de faste brukerene, tør jeg påstå. Det er da helt "naturlig" her inne??!

Det er da helt "tilfeldig" at du nå har Lungebetennelse. Klart du skal spørre om det som du lurer på, og også det som faller deg inn i den forbindelse (og andre). Synes tråden din om papptalerkener var helt forståelig og grei, jeg! Har brukt masse av slikt selv, da vi var helt uten kjøkken. Jeg ville tipse deg om hvor du kunne få kjøpt det billig, men andre hadde allerede gitt deg det svaret jeg ville gi. Derfor svarte ikke jeg. Det hadde aldri falt meg inn å klage på at du har vært mye syk i det siste, nei hvet du hva! Slikt styrer man ikke selv, og _har_ man en kanal som dol, så _har_ man en kanal som dol. Mener nå jeg da. Er jo rimelig fersk her fremdeles, men har vært nok "innpå" her til å se at veldig mange, ja - de aller fleste, bruker forumet her ang det som opptar en selv akkurat "nå". Det være seg sykdom, syke barn, samliv, hverdagslige problemer - eller noe kjempemorsomt, aldeles tullete, og helsprøtt. Skulle vi liksom spørre de få "kritikerene" til råds før hvert spørsmål, så ville det ha blitt rimelig tynt med innlegg her. Tror jeg.

Håper du gir blaffen i dette, og fortsetter akkurat som du har gjort, spør om det du vil, og skriver om det som opptar deg. Uten å tenke deg nøye om før du skriver! Dol ville ha blitt _rimelig_ kjedelig viss alt skulle ha gått igjennom en sensur av den sorten. Det er jo nettopp det som gjør forumet så spennende, - mangfoldet til alle oss brukere i mellom! :o)

Jeg

blir

helt

rørt

av

det

du

skriver.

Sånne

som

deg

er

gull

verdt:)

Jeg

orker

ikke

skrive

like

langt

svar

tilbake

til

deg,

men

det

vet

du

jo

hvorfor.

Jeg

ble

bare

glad

for

det

du

skrev

til

meg,

det

gjør

godt

at

noen

skriver

slikt:)

Jeg

skal

prøve

å

fortsette

å

dole

som

før,

men

det

er

ikke

noe

morro

å

slengt

slikt

dritt

til

seg

når

en

har

det

vondt

som

meg

nå!

Håper

de

som

har

klaget

meg

at

det

er

lurt

å

spørre

å

skrive

som

jeg

gjør

for

da

får

en

hjelp.

Tusen

takk

for

det

du

skrev

til

meg.

Gjest Tacomix
Skrevet

Ville bare si god bedring til deg! Vet hvordan det er å være syk og alene. Da kan et nettforum være godt å ha. Det må være plass til det også.

Tusen

takk

for

det

du

skrev

til

meg:)

Gjest Tacomix
Skrevet

Nå har ikke jeg vært så mye inne på DOL den siste uken og sett dine såkalte "syteinnlegg".

Men vil med dette si at om det ikke skal være lov å dele sin frustrasjon, bekymring, gleder o.l. her på DOL, så har jeg misforstått, da jeg også har lagt ut "syteinnlegg" når det har vært ting i hverdagen min som har vært tøft.

Takk

for

det

du

skriver

til

meg!

Ja,

en

lov

til

å

klage

når

en

har

behov

for

det

og

dele

gleder

når

en

har

det.

Det

har

vært

en

uke

med

klaging

fra

meg

nå,

men

har

det

også

vært

lenge

uten!

de

som

klager

meg

synes

jeg

bare

kan

holde

seg

vekke.

Skrevet

Jeg

forstår

selvsagt

hva

sorry

mac

mener

i

det

h*n

skriver.

Men

jeg

skrev

forklaringen

til

hvorfor

jeg

trengte

det

forskjellige,

for

det

er

faktisk

folk

som

ikke

har

fått

med

seg

at

jeg

er

syk.

Føler

uansett

hva

jeg

gjør

er

galt!

Ehh.. nå tror jeg ikke det er mange her som ikke har fått med seg at du er syk...

Gjest Tacomix
Skrevet

Ehh.. nå tror jeg ikke det er mange her som ikke har fått med seg at du er syk...

Vet

men

det

er

FAKTISK

folk

jeg

skriver

med

her

som

ikke

har

det.

Gjest Solsikkefrø ;))))
Skrevet

De som reagerer på dine innlegg er mest sannsynlig premenstruelle, sutrende kvinnfolk som ikke har annet å ta seg til, eller noen få fløtepus-mannfolk!

Skriv så mye du vil ;) Det er det dol er til, og gi faen i de sure kvinnfolka ;)

M.v.h, den standhaftige, barske, herlige:

Skrevet

Vet

men

det

er

FAKTISK

folk

jeg

skriver

med

her

som

ikke

har

det.

Og er det altoverskyggende viktig at alle vet det da?

Sorry, men jeg er faktisk ganske lei av syteinnleggene dine, du er ikke den eneste i verden som blir syk engang i blant.

Gjest Tacomix
Skrevet

[quote name=Solsikkefrø ;))))' timestamp='1173177587' post='3558682]

De som reagerer på dine innlegg er mest sannsynlig premenstruelle, sutrende kvinnfolk som ikke har annet å ta seg til, eller noen få fløtepus-mannfolk!

Skriv så mye du vil ;) Det er det dol er til, og gi faen i de sure kvinnfolka ;)

M.v.h, den standhaftige, barske, herlige:

Tusen

takk

for

ditt

bra

svar:)

Sånn

det

skal

låte.

Kommer

helt

sikkert

til

å

klage

litt

igjen

om

noen

dager;)

Er

sykemeldt

en

uke

til:)

Gjest Tacomix
Skrevet

Og er det altoverskyggende viktig at alle vet det da?

Sorry, men jeg er faktisk ganske lei av syteinnleggene dine, du er ikke den eneste i verden som blir syk engang i blant.

Nei,

det

er

ikke

viktig

at

alle

vet

det.

Men

mange

mener

at

jeg

kan

skrive

det

jeg

vil,

det

kommer

jeg

til

å

gjøre;)

Å

dette

jeg

skriver

er

ikke

noen

syte

innlegg,

bare

fakta.

Skulle

ønske

alle

fikk

pusteproblemer

som

var

litt

for

frisk

til

å

være

overvåket

da.

Jeg

vet

at

det

ikke

er

bare

meg

som

er

syk

i

verden.

Men

det

f**n

meg

ann

å

klage

da!

Heller

overse

mine

da,

for

det

er

folk

der

ute

som

liker

å

hjelpe!

Gjest Rrose
Skrevet

Tusen

takk

for

det

du

Godt

det

finnes

dolere

som

deg:)

Jeg

husker

ikke

helt

om

det

var

du

som

spørte

om

jeg

hadde

lungebetennelse,

men

det

har

jeg

hvertfall

uheldigvis.

Du

skriver

at

hvis

jeg

ikke

blir

bedre

iløpet

av

noen

dager

bør

jeg

et

annet

antibiotikum.

Har

du

noen

ide

hva

jeg

da

kan

ha?

Jeg

har

pencilin

allergi.

Tusen

takk

for

at

du

skrev

din

"historie"

når

du

har

hatt

lungebetennelse.

Jeg

ble

"matforkiftet"

i

oktober

og

søkte

lege,

men

fikk

ikke

hjelp

før

jeg

var

"døden

nær"

da

spørte

jeg

dol,

2

ganger

for

mye

enn

2

ganger

for

lite.

Tusen

takk

for

at

du

ønsker

meg

bedring:)

Jeg

skulle

ønske

bare

mine

venner

kunne

ta

dette

seriøst

det

jeg

har

nå!

Har

spørt

om

hjelp

men

får

det

ikke,

da

sitter

jeg

her.

Men

en

god

venn

har

jeg

heldigvis,

men

får

ikke

hjelpet

meg

med

det

jeg

vil!

Det var meg:) Hadde ett annet nick da.

Nei pencelinersattere har jeg ikke peiling på.

Men når du er så dårlig så må du få legen til å komme hjem til deg! Hvis det er blitt slik at legene ikke gjør det lenger.-) Nå følte jeg meg gammel...så må du ha en rekvisisjon på taxi. Det kan ikke være meningen at du skal gå ute i den tilstanden.

Hvis du blir veldig dårlig må de få deg inn på sykehus og gi deg væske intravenøst.

Du må være litt tydelig ovenfor vennen din og si hva du trenger hjelp til Kanskje kan denne kjøre deg til legen også?

Hjelp skal man ha når man er syk!

Lykke til:-)

Skrevet

Nei,

det

er

ikke

viktig

at

alle

vet

det.

Men

mange

mener

at

jeg

kan

skrive

det

jeg

vil,

det

kommer

jeg

til

å

gjøre;)

Å

dette

jeg

skriver

er

ikke

noen

syte

innlegg,

bare

fakta.

Skulle

ønske

alle

fikk

pusteproblemer

som

var

litt

for

frisk

til

å

være

overvåket

da.

Jeg

vet

at

det

ikke

er

bare

meg

som

er

syk

i

verden.

Men

det

f**n

meg

ann

å

klage

da!

Heller

overse

mine

da,

for

det

er

folk

der

ute

som

liker

å

hjelpe!

Jeg overser vanligvis innleggene dine så godt jeg kan, og skal fortsette med det.

Nå stilte du faktisk dette innlegget til oss som er lei av dine "syte" innlegg, og siden jeg er en av dem, så svarte jeg.

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg overser vanligvis innleggene dine så godt jeg kan, og skal fortsette med det.

Nå stilte du faktisk dette innlegget til oss som er lei av dine "syte" innlegg, og siden jeg er en av dem, så svarte jeg.

Det

er

bra.

Fortsett

med

det.

Jeg

skrev

ikke

dette

for

at

dere

skal

hakke

enda

mer.

Gjest Tacomix
Skrevet

Det var meg:) Hadde ett annet nick da.

Nei pencelinersattere har jeg ikke peiling på.

Men når du er så dårlig så må du få legen til å komme hjem til deg! Hvis det er blitt slik at legene ikke gjør det lenger.-) Nå følte jeg meg gammel...så må du ha en rekvisisjon på taxi. Det kan ikke være meningen at du skal gå ute i den tilstanden.

Hvis du blir veldig dårlig må de få deg inn på sykehus og gi deg væske intravenøst.

Du må være litt tydelig ovenfor vennen din og si hva du trenger hjelp til Kanskje kan denne kjøre deg til legen også?

Hjelp skal man ha når man er syk!

Lykke til:-)

Vil

bare

si

takk

for

det

du

Lærte

noe

nytt

der

:)

Skrevet

Kjære Tacomix.

Du trenger ikke å be om unnskyldning for noe som helst. Ikke bry deg om de nebbete kommentarene, og bare fortsett å spørre av hjertens lyst, enten du lurer på noe eller bare er selskapssyk.

Det er ikke noe artig å være syk, og enda mindre artig er det når man ligger syk og bor alene. Du skulle hatt noen som kunne pusle litt om deg, riste opp putene, legge på nytt sengetøy, lage suppe og prate tull.

Men når du ikke har noen der, kan nettet og TVen være en god venn.

Sørg for å hvile deg godt, søvn er den beste medisin. Og som sagt: Ikke ta deg nær av at enkelte er ubehersket og selvopptatte og mangler folkeskikk. Du trenger heller ikke å svare på de sure innleggene hvis du ikke har lyst. Bare ignorer dem, og trøst deg med at de fleste mennesker er snille og omsorgsfulle.

Rikitg god bedring!

Skrevet

Jeg synes også det har blitt veldig mye av dine innlegg i det siste. For min del er det egentlig mest trist at du ikke har noen andre å spørre.

Det er også synd at Doktoronline skal bli et veldig internt forum der mange av innleggene på Åpent forum nærmest er en side i en dagbok eller venneinnlegg.

Åpent forum har alltid - siden DOLs spede begynnelse for maaaange år siden - vært preget av at noen har truffet hverandre i RL eller blitt mer kjent via MSN eller på andre måter, og derfor har en viss intern tone noen ganger.

Som regel er det allikevel bare å kaste seg ut i det, og bli med på de diskusjoner man vil.

De som nå er interne i dine øyne, har engang vært like fremmede for hverandre som du og jeg (har aldri lagt merke til nicket ditt før i alle fall...). Folk blir kjent via nettet, på den ene og andre måten. De som ikke til en viss grad blir kjent med andre når de ferdes lenge på et diskusjonsforum, velger det i såfall selv.

Skrevet

Jeg

blir

helt

rørt

av

det

du

skriver.

Sånne

som

deg

er

gull

verdt:)

Jeg

orker

ikke

skrive

like

langt

svar

tilbake

til

deg,

men

det

vet

du

jo

hvorfor.

Jeg

ble

bare

glad

for

det

du

skrev

til

meg,

det

gjør

godt

at

noen

skriver

slikt:)

Jeg

skal

prøve

å

fortsette

å

dole

som

før,

men

det

er

ikke

noe

morro

å

slengt

slikt

dritt

til

seg

når

en

har

det

vondt

som

meg

nå!

Håper

de

som

har

klaget

meg

at

det

er

lurt

å

spørre

å

skrive

som

jeg

gjør

for

da

får

en

hjelp.

Tusen

takk

for

det

du

skrev

til

meg.

Åhh, nå ble jeg kjempeglad for det du skriver, og for å kunne være til hjelp! Jeg blir så forbannet provosert når noen blir urettferdig og/eller nedverdigende behandlet - og det ble du! Ikke noe av det h*n skrev, var fortjent!!

Tusen takk for herlig tilbakemelding, og god bedring til deg! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...