Gå til innhold

Ha på seg i slapseværet - 8 år

Anbefalte innlegg

Gjest Dr Grey:o)

Hva har deres barn på i dette slapseværet som er nå, og som sikkert vil vare 1 mnd til?

I dag ble det ullstrømpebukse, ullbukse og regnbukse, og vanlig boblejakke.

Føler at det blir for kaldt på stumpen jeg, men...

Har sett sånn regntøy med fleecefor i på H&M, men de er utsolgt i str. Er dette gode plagg nå? Og er det ev andre steder de selger sånne?

Dress med regnbuksse syns jeg blir litt for klumpete...

Begynner å bli store nå, så de sitter jo ikke på bakken hele dagen heller, men de leker jo fortsatt i snø og slaps...

Hva kler dere på store barn, skolebarn eller tweens (alt etter som:o))????

Fortsetter under...

Blir vel regnbukse utenpå ull-longs og vanlig innebukse etterhvert, foreløbig er det dress-vær her hos oss, i alle fall når dressen har gummi i rumpa. :o)

Jeg er skeptisk til det regntøyet med fleecefor, mulig det er uten grunn, men for det første blir jo fleece iskaldt når det blir vått og dessuten ser jeg for meg at når ungene tramper i søledammene så blir foret nederst på beina vått (det blir jo ikke potte-tett nederst!) og dermed suger det vann oppover beina og likeså på ermene. Men jeg vet ikke om det stemmer i virkeligheten da.

Jeg kjøpte en flott dress fra Helly Hansen for et par uker siden.

Helly Hansen HellyTec XP tror jeg den het.

Den har en fleecedress inni. (Nesten løs)

Om det er kaldt blir det ullundertøy + den hele fleecedressen + ytterdressen. Om det er litt varmere tar jeg litt mindre under.

Blir vel regnbukse utenpå ull-longs og vanlig innebukse etterhvert, foreløbig er det dress-vær her hos oss, i alle fall når dressen har gummi i rumpa. :o)

Jeg er skeptisk til det regntøyet med fleecefor, mulig det er uten grunn, men for det første blir jo fleece iskaldt når det blir vått og dessuten ser jeg for meg at når ungene tramper i søledammene så blir foret nederst på beina vått (det blir jo ikke potte-tett nederst!) og dermed suger det vann oppover beina og likeså på ermene. Men jeg vet ikke om det stemmer i virkeligheten da.

Fleece har noen av ullens egenskaper og varmer selv om den er våt samtidig som den ikke trekker vann oppover slik som bomull.

Men jeg er selv skeptisk til fleece-regntøy, det har jo relativt lite bruksområde synes jeg.

Annonse

Min 7,5 åring gikk ut av døra i dag med ullpolo + collegegenser, ullstilong og strikka ullbukse, vinterdress (Reima-tecm den er lett og ganske tett), ullvangsokker og (mot våre råd) vinterstøvler på beina. + lue og buff og hansker.

Her snør det skikkelig klissvåt snø, og det er 1,5 varmegrader.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...